• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

Jag testade en ny Cornetto häromdagen, nån bröllopsversion. Den var väldigt god. Astrid och jag är själva här, Iris och maken har åkt och simmat. Lördagsgruppen blev inställd pga för få anmälda så vi var tvugna att byta till söndag kväll istället. Undrar verkligen hur det ska gå med trött Iris, det är knepigt nog lördag morgon då hon är pigg...

Annars skulle vi på ponnyridning idag men när Iris fick veta att vi inte skulle dit Bellman fanns vägrade Iris så vi fick stanna hemma. Trist.

• Lapinette

Ore - härligt att det gick bra på tävlingen!

BS - Bellman är det favorithästen?

Tinga - vad skönt med en effektiv helg. Jag hade min vårstädning förra helgen då maken var borta.

Nu är han äntligen hemma igen. Så skönt! Hade vänner här på middag igår så jag var lite trött i huvudet imorse men vi vaknade ändå i skaplig tid och har hunnit med en långpromenad runt Kungsholmen, lite mat i gröngräset, inhandling av The Wire säsong 4 och så sett ett avsnitt, städat och nu håller maken på och vårstädar bilen. Vi får se om han orkar med en springrunda innan vi har tvättstugan kl 19.00.

Måste säga att efterrätten med jordgubbar och lime till den vitachokladmoussen blev en superbra kombination.

• Ore

Lappis: Det lät verkligen jättemumsigt med vit choklad, lime och jordgubbar Skönt att maken är hemma igen!

BS: Iris är alltså väldigt trogen sin favoritponny alltså? Tråkigt att när ni hittat något som hon gillar så skarpt, så hittar hon ett sätt att vara bestämd med det också...

Vickan: Glass i solskenet låter härligt! Fast här var det ändå litet kylslaget, så jag har inte varit så glass-sugen...

• viktualia

Ore - det har blåst en hel del här, men det var tillräckligt schysst väder för en glass!

Nu sitter jag och väntar på att jag ska bli indragen i ett telefonmöte.... De jag ska prata med samlas hemma hos en i gänget och jag ska vara med per telefon.. men de där pratmakarna måste tydligen kackla hela huset fullt först.. *muttrar* jag var laddad att börja vid halv sex...

• Telis

Redan söndagkväll, var tar tiden vägen? Den här helgen har gått åt till två besök, en 40-årsfest, babysim och promenad i vårsolen. Nu är vi alla tre rätt trötta.

Idag är det förresten inte vilken dag som helst, idag är det exakt ett år sedan Televinken blev till. Tänk vad han har växt på 365 dagar, då syntes han knappt i ett mikroskop och idag är han en liten michelingubbe på sju kilo.

• Telis

Tinga förresten, du hade rätt, det var inget svårt att deklarera när man väl fått tummen ur.

• Fru FruLLan

Hej tjejer
    Här är en till som har städat idag.
    det verkar vara det många gör på söndagar.
    Så skönt att ha nystädat och i ordning överallt. har tillråga på allt varit så duktig så jag sorterat papper och grejat.

Annars var det så härligt väder idag så vi var ute hela dagen. Pick nick i hgröngräset sen långpromenad runt årstaviken. Fasiken vad mysigt.
    Jag är emd i en stegtävling på jobbet så den rundan satt bra 19597 steg idag känns ganska bra.
    fan vad nördig jag är som triggas så av att ha en mätare på mig....

Nåja totalt ointresant för alla andra.

Låter som folk har haft en trevlig valborg och helg. Själv tillbringade jag valborg i stallet med hoppning fram till kl 22. SÅ KUL!!! Sen kom jag hem till brasan, maken, vinet och myset var inte helt fel.

yelis
    Åh wow 1 år sedan televikendagen. Faaan vad coolt att verkligen veta det exakta datumet.

BS: Åh vad jag verkligen skulle vilja att borren fick rida också. Men jag tycker att de säger att ungarna ska vara 8 år på alla stället. Fast det är klart ponnyridning kan man ju testa.
    fan jag längtar till han ska börja rida. Vilket han så klart ska göra (inte alls påtvingat av mamma....)

Näe ni
    Jag känner att jag är totalt ointressant så jag ska nog knipa nu
    Puss på er så ses vi i morgon!

• FruCicci

God kväll.....

Jag har med städat hela lägenheten, 2 gånger!! Victor skulle ju hjälpa till, så det blev att städa upp efter honom. Hade inte tänkt skura golvet, men det fick bli så då han gick lös på spannen med vatten

Annars har jag skrubbat 94 trätrallar och alla satans brädorna en och en, detta tog 2 dagar. Jag har såååå ont i ryggen. Jag har varit jätte duktig, gjort ett hästjobb på våran ute terass!
    Efter kokosens fina lunch tillställning i torsdags var jag och barnen på plantagen och handlade blommor.... sen planterade vi! Jätte kul tyckte min son det var som fick hoppa i jord och vatten, så tvättmaskingen gick varm sen med, för Louise spydde ner sig i bilen, hon blevåksjuk.... ja ja

Nu är det sååååå fint både inne o ute, så jag var tvungen att skryta lite!

OCH nu vaknar Skorpan för första gången... 4 more to go minst

Måste ta henne....

• Tinga

God morgon! Lite sliten efter intensivt födelsedagsfirande igår, men det blev en lyckad dag, så det är det värt. Vi åt inomhus, men på eftermiddagen var vi ute i trädgården en stund. Så skönt det är när det inte behövs mer än en T-shirt (ja, och så byxor förstås , men jag tänkte mest temperaturmässigt).

Telis - man kan alltid lita på mig!

Många som har varit flitiga i helgen, ser jag.

Ore - kul att tävlandet gick bra. Till helgen ska jag springa en stafett med några i familjen och några kompisar. Som tur är, är det bara för nöjes skull, så inga resultatkrav. Isåfall hade jag nog inte fått vara med.

• Tinga

Nähä, nu är det hög tid att komma igång med lite jobb. Ska gå tidigt idag, men tyvärr inte för något kul, utan för att ta Piff på lungröntgen.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen