• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • fru AM

Tinga: är det en rutinröntgen av ngt slag för Piff? Eller är det något problem med hans lungor?

EA/fru E: Jag vet at jag fått mängder av tårttips av dig förut men jag måste fråga igen: har du något tips på ENKELT FIXAD dundertårta? Måste kunna göra den stor eller flera. ALLA har tackat ja till Hektors släktfirande så vi blir minst 25 ... fast kul såklart

Andras tips är givetvis också välkomna!

• Tinga

AM - det är en uppföljning av den lungröntgen som gjordes i samband med att vi skrevs ut från Neo. Piff har uppvisat visa tendenser till lätt förkylningsastma (inget särskilt besvärligt), så nu ville doktorn för säkerhets skull kolla lungorna med en röntgen.

Det finns ingen engagerad tårtbagare i släkten, som kan tänka sig att fixa Hektors tårta? Vi har turen att ha flera "hobbybagare" i bekantskapskretsen och när de inte ska fixa resten av kalaset brukar de tycka att det är kul att fixa med en tårta. Hos oss stod min pappa för tårtorna igår.

• fru AM

Ok, Tinga - skönt att det inte var ngt akut med Piffs lungor. Hoppas röntgen går bra (inte för att jag förstår hur man lyckas röntga ett litet rörligt barn men de har säkert knep )

Ingen engagerad tårtbagare i släkten alls! Har valt helt fel släkt I'm on my own ...

• FruCicci

tips ag tårta annars AM.,
    prisextra storängsbotten har 16 bitars - alla möjliga sorter - med bra priser och 15 kr extra för text etc, kolla dem, vi hade dem på dopet o var nöjda....

• fru AM

Cicci: tack för påminnelsen om Prisextra! Vi köpte därifrån till Livias kalas. Det får kanske bli sån igen. Kanske beställd prinsess och sedan hembakt ngn annan-tårta. Plus bullar och lite småkakor ...

• BrudSommar2006

FruLLan, vi har fyra ridskolor här som jag kollat med och en tar barn från tre år, en från fyra år och två från sju år. Jag tycker inte att Iris verkar mogen nog för riktiga ridlektioner i år med hennes humör men vi provar 4H nu och där blir det lite ponnyridning och så hoppas jag att vi kan få med henne på ponnyridning på helgerna. Sedan blir det ridskola nästa år när hon är fyra och jag har ställt henne i kö redan för att komma med i en helggrupp och slippa vardageftermiddagar. Nu till hösten tänkte vi prova om hon vill börja dansa också. Så simning, dans och hästar är det vi tänker satsa på nu när hon är liten!

• BrudSommar2006

Vad alla har varit duktiga med städning! Här gör jag det nödvändigaste bara just nu, resten får bli någon annan gång...

Gissar att svärmor kommer att göra tårtan till Astrids dop nu i maj och Iris födelsedag i juni. De ser lite sisådär ut men blir goda!

• viktualia

Hur 17 får ni till dopdatum?!?!? Vi ska inte döpa Trollet, utan barnvälsigna. Och nu har vi börjat ta tag i frågan om datum för detta. Målet är att mor- och farföräldrar plus makens och mina resp bröder ska komma. Det handlar alltså om tre par förutom vi själva. Men det helt HYSTERISKT vad svårt det är att hitta ett datum som funkar. Och då har vi inte kontaktat kyrkan där det ska hända än... känns just nu som det minsta problemet....  Men det är klart att det inte är helt enkelt att få ihop dessa fyra par när vi redan bor i varsina kommuner med som mest 50 mil emellan.. och när ett av paren håller på att flytta/byta jobb/vänta barn.. gurgel och stånk...  Det ena alternativet är att vi lyckas någon av de första helgerna i juni eller så får det bli en rejäl bit in på hösten. *pust*

Hur som har jag, efter ovanstående kaos, BESTÄMT att jag kommer på trådträffen. För jag tänker f-n inte vara den enda som "lägger" mig i det där datumkaoset och OFFRAR nåt så skoj som trådträff...

.... så - jag är PÅ och troligen kommer Trollet att följa med också.

• viktualia

Lappis - fniss.. det var ett roligt korrfel i receptet.. det står att den räcker till 810 portioner.. men det ska nog vara 8-10 hihihi!

Tårtor - långpannevariant är ju inte så svår att få till... själv är STÖRTUSEL på garnering.. men två tårtbottnar bakade i långpanna med nån mousse/puré emellan, grädde ovanpå och garnerat med frukt och bär är väl möjlig att åstadkomma. Är man slö kan man köpa moussemix på pulver och hotta upp den med lite puré i samma smak.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen