• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Parnassia

Aha - så går det när man läser ikapp och skriver utan att ha läst allt. Men tack för receptet Vickan!

• viktualia

Ore - fniss fniss.. kunde inte låta bli... men jag kollade vad tågresa t.o.r. Sthlm skulle kosta för mig.. och det blev mindre än halva priset mot att köra bil - trots ombokningsbar biljett!

Gurgel... för egen del är nog planen att ha mina föräldrars hus som bas den helgen och åka till Sthlm över dagen därifrån. Trollet lär få följa med på evenemanget... frågan är väl mest var jag ska göra av Trollets pappa... hm... men men.. vi har inte fått nån ordning på helgplanerna än...

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-30 13:29:16 följande:
    www.expressen.se/noje/extra/1.1971031/skadesp... Otroligt! 
    Oj . Vilken grej, vad roligt för henne .

Vickan, huh, vår bil kostar tydligen 37 kr milen. Fast jag tycker inte att man kan räkna så , då kan man ju inte köra någonstans . Det kanske är intressant om man inte har bil och ska köpa, men har man väl införskaffat sig bilen så kan man ju inte fundera över försäkringar och värdeminskning varje gång man ska ut och köra.

• Oupsie

Men vad tusan, nu försvann mellanrummet igen, men den här gången är jag säker på att jag hade tryckt enter. Kanske blir det knas om man har citerat .

• Oupsie

Nu ska jag åka och handla lite. Med bilen . Ha en trevlig valborg allihopa om jag inte hinner in här mer idag. {#lang_emotions_sunny}

• BrudSommar2006

Kan någon möjligtvis tipsa om sån där stor studsmatta man har i trädgården? En bekant föreslog Toys 'R' Us men de har ingen katalog på nätet.

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-04-30 14:04:45 följande:
    Kan någon möjligtvis tipsa om sån där stor studsmatta man har i trädgården? En bekant föreslog Toys 'R' Us men de har ingen katalog på nätet.
    Rotade lite.. Barnens hus har med studsmattor i sitt senaste reklamblad barnenshus.se/

Och Rusta hade ett gäng www.rusta.se/search.asp&action.x=0&action.y=0

• nennesjuttioåtta

tjohoo jag blev entledigad! 

Trevlig helg på er!!!!

• Ore

Hmm, då måste man ju veta vilken årsmodell man har på bil *glömmer alltid det, har säkert tagit reda på det fem gånger eller så...*

Men jag håller med Oupsie litet grann, har man väl köpt bilen med inköpspris, värdeminskning, skatt och försäkring så är det ju mest bränsle och litet slitage. Och till skillnad från många andra så vet jag att min man inte lägger så stor vikt vid hur långt bilen har gått...

Men men, jag bokade ju tågbiljett ändå. Gick på strax under 800 kr - ombokningsbart. Och så fick jag betala extra för att få sittplats på vägen upp. Även lillkillen har sittplats (för endast 5 kr extra per sträcka).

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen