• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • viktualia

Ang fläskfilén - ett sätt att underlätta fyllning och uppskärning är att göra som Telis gjorde och skära längs med. Lägg i fyllningen och bind sedan ihop filén med steksnöre! Då håller sig fyllningen på plats och om man binder smart kan man skära emellan snörningar sen!!

• Fru E

Telis-okej då gör man hål rakt igenom filen då, som en tunnel. Får se om jag kan lyckas fixa det

• Lapinette

Funderar på att göra riktigt mörk chokladmousse (kanske ha i lite konjak) och sen ha vispad grädde och hallon till. Det är ju såååå gott!

• Lapinette

Fru E - vet inte varför men jag tycker blåbär går bättre till vit choklad. Om jag inte hittar några jordgubbar kanske jag ska plocka ut lite blåbär ur frysen till den vita chokladmoussen. Fast å andra sidan hade jag tänkt att ha lime i och lime och jordgubbar tycker jag är en bra kombination.

• Telis

BS, kan ni inte komma hit och hälsa på? Då ska jag bjuda på en vansinnigt god vegetarisk soppa och på citronkladdkaka!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-30 11:33:24 följande:
    kardemumma!
    jaaaa! med rårörda lingon till! ujuj!
  • MSW

Fru E: Kanske tar fasta på det, sen när planerna (och bestämmandet) är klart!

Här blir det potatisgratäng och grillad baconlindad fläskfilé med färskost och Vienetta till efterrätt! Och någon champang som vi har fått som välkomstdrink! Och så ska vi roa oss med Wii hela kvällen..

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen