• popcorn o dip

Septemberbrudar var är ni?

Hoho septemberbrudar!? Var är ni?....
    Jag hittar inte den nya tråden! Finns en ny tråd?
    Kram på er!

• Svar på tråden Septemberbrudar var är ni?
  • MarDal

Gifter mig 25 september!

Har inte kommit så långt i planeringen, men sådana är vi..

Men vi har bokat kyrka o festlokal där vi har allt med.
    mat, serveringspersonal..ja, rubbet. Så vi ska bara välja
    vilken mat.

Sen ska det ju handlas in sprit.
    Å klänningen..det är väl den jag har mest panik över faktikst,

Allt annat löser sig väl sig av "sig självt" som gubben säger :-P

Men har många som kommer hjälpa till =)

• BrideandGroom

Rozen skrev 2010-05-10 19:53:03 följande:
    Hej! Kul att det kom upp en ny tråd :DVi gifter oss den 18 sept..Är det någon som har ett tips på hur mycket vin o öl man ska köpa till festen för 60 vuxna?Nu har vi räknat på ca 6glas/person men det skulle va kul med lite tips =)

Hej!

Vilket bra datum du har valt. Vi gifter oss oxå den dagen. :0)

Vi pratade med vår man som ska stå för mat och han sa att man ska räkna med...

Förrätt: 3pers/flaska
    Middag: 2pers/flaska
    Dessert: 10pers/flaska

Såklart dricker man inte så mycket vin om ni har många som dricker öl.

Hoppas det är till någon hjälp.

----------
    Själv har vi kommit ganska långt i vår planering. Vi har hört så många som sa att de var så grymt stressade att de knappt hann känna efter hur roligt tiden är innan oxå utan det blev snarare jobbigt. Så vi har satt igång med saker i tid. Sen lokal och kyrka märkte vi ganska snabbt att de fick botas fort för annars bokade någon annan det.
    Inbjudningar skickade vi ut i mars. Men dem gjorde vi själv sen kände vi att ju närmre dagen man kommer så kommer man ha mer att göra så varför vänta. Plus att man vill ju att alla ska komma. Har börjat lite smått med festprogrammen nu. Ska göra dem själv oxå. Vi känner att man vill njuta av varje sekund som man håller på med bröllopet. Och det har vi verkligen gjort...och det är att rekomendera. Då känns det inte som om hela bröllopet bara flög förbi.

Ha det så bra alla brudar!

• sun moon

4de september här  

Har planerat en hel del men allt ligger nere nu för vi har precis flyttat och har 2! lägenheter att bli av med.. :P

• FramtidaFruSandberg

usch, fick precis ett mail där det står att mina skor eventuellt inte kommer att kunna levereras i tid då leverantören har blivit sjuk på obestämd tid. Jag har ju specialbeställt dem så det finns inga likadana. jag kunde få pengarna tillbaka om jag vill men jag undrar om jag ska ha is i magen och hoppas att de hinner komma

• Rozen

BrideandGroom skrev 2010-05-10 22:27:40 följande:

Va roligt :D

ok, tack va bra =)

vi kommer ha buffe o sen tårta. Så jag tänkte höra om jag tänker fel om man räknar ca 3glas vin/person o 3st öl/person men att man tar det på 70 eller 80 personer istället för 60 personer.. Tror ni det funkar?
    Vi kommer ha välkomstdrink och även lite cider under kvällen.

Vi vet redan att vissa inte kommer dricka så det kanske räcker då? :S

Det är ju bättre att ha lite förmycket så man inte står där o nått är slut =)

• Rozen

FramtidaFruSandberg skrev 2010-05-11 06:42:22 följande:
    usch, fick precis ett mail där det står att mina skor eventuellt inte kommer att kunna levereras i tid då leverantören har blivit sjuk på obestämd tid. Jag har ju specialbeställt dem så det finns inga likadana. jag kunde få pengarna tillbaka om jag vill men jag undrar om jag ska ha is i magen och hoppas att de hinner komma

Oj, hoppas det går bra för dig =)

Jag skulle inte våga men sån är jag hihi.. Vill ha allt klart gärna igår med vissa nakdelar hihi

Lycka till =)

• Joseful

Idag ringde prästen till oss så nu har vi fått ett datum i juli bokat då vi ska träffa henne och tills dess bestämt solo musik om vi ska ha och psalmer, även ta med hindersprövningen.

Så spännande nä man känner att det börjar hända saker! :)

• LångaLinda

Hej!
    Här är en till blivande fru Sandberg! Vi gifter oss också den 4 september, och har precis bokat lokal... Vi börjar alltså våra förberedelser först nu, hoppas att vi inte tagit oss vatten över huvudet...

• tingeling11

Här är en 11 september brud till =)

• Meeru

Hej, jag hänger med här! Gifter mig den 18 september i Skåne. Idag har vi äntligen satt igång med tillverkning av inbjudningskort. Har skurit en massa papper och skrivit på alla kuvert. De ska förhoppningsvis pysslas färdigt i helgen, så att vi kan skicka dem den kommande veckan.

I övrigt har vi fixat kyrka, festlokal, band som spelar på festen, fotograf och brudklänning. Har även bestämt pslamer och funderat på solosånger för vigseln. Men det är en hel del kvar att fixa, men det ska nog ordna sig...

Svar på tråden Septemberbrudar var är ni?