• popcorn o dip

Septemberbrudar var är ni?

Hoho septemberbrudar!? Var är ni?....
    Jag hittar inte den nya tråden! Finns en ny tråd?
    Kram på er!

• Svar på tråden Septemberbrudar var är ni?
  • mica82

hej hej!
    här har ni en till! vi gifter oss den 4:e sept i gbg

inbjudningarna skicka vi ut förra veckan. Kändes så skönt att få iväg dem!

klart

Min klänning o tärnornas klänningar
    kyrka + sång
    lokal
    catering
    liveband
    stylist
    florist
    hur vi ska dekorera
    fotograf

kvar
    kika på tårta
    hindersprövning
    festprogram
    kläder till honom
    smycken och skor till oss båda
    såpbubblor
    boka bröllopssemester

ja det vard et jag kom på nu!

• FramtidaFruSandberg
    LångaLinda skrev 2010-05-13 19:23:21 följande:
    Hej!Här är en till blivande fru Sandberg! Vi gifter oss också den 4 september, och har precis bokat lokal... Vi börjar alltså våra förberedelser först nu, hoppas att vi inte tagit oss vatten över huvudet...
    *skrattar* lite festligt med en till sandbergare som gifter sig samma datum
  • Rozen

Hej!

Har en liten fråga..
    Är det någon som vet var man kan köpa en inte för dyr cape i ivory?
    Alla jag hittar ligger runt 1800kr och känner att det är lite förmycket..

Har en fuskpäls cape i vit som jag köpte förtidigt och den passar inte alls även fast jag älskar den :(

Det kan ju iof vara rätt varmt i sept men det känns dumt och riskera..
    Vad tror ni?

• fryser

hallo. jag kanske kan vara med här oxå vi gifter oss den 28 aug här i sv men ha ett bröllop till den 4 SEP utomlands. 80 gäster bjudna här hemma o 80 där..

• loolis

Hej på er Septemberbrudar!! Här är en till :) Vi gifter oss 18nde. Mycket har vi klart. För i sommar vill jag ha semester och relaxa inför bröllopet..

Kyrkan är bokad.
    Solisterna är klara, håller nog på att övar in "våra" låtar..
    Festlokal bokad,( dom dukar o serverar osv, osv)
    Trubadur bokad
    Brudklänning håller på att sys (Milly) lovad lev, 20 juli- OM man behöver ändra...
    Tärnornas o marskalk klara
    Brudgummens kläder klara
    Blommor beställer vi o ska göra till borden själva(dan innan)hjälp med buketten dock..
    Ringar beställt- provas början av juni-  guldsmeden skulle ringa  om ex  datum
    Frisör bokad- provuppsättning i augusti
    Mat, dryck o tårta har vi genom festlokalen, allt bestämmt tom "nattamaten".
    Transport o chaufför klara.
    Fotografen bokad, träffas i juni och gå igenom hur vi vill ha det.
    Toastmaster/madame klara.
    Festhäften klara, inbjudningarna lades på lådan igår...

Ska beställa Komloys
    Kolla om jag ev. hittar nåt kul till bordsdukningen priser till bordsbingon.
    Skor till mig..
    Öva in dans med blivande o toastmaster/madame.
    Bestämma fyllning och färg o form till tårtan.

• popcorn o dip

Hallå brudar!
    Hur står det till? Här är det fullt upp och det är inte med bröllopsbetsyr :( Håller på att skriva min kandidatuppsats och det är full rulle. De få stunder över (typ inga) drömmer jag mig bort i bröllopsplanerna. Längtar till uppsatsen är klar och till den dagens jag fullt ut kan fortsätta planeringen med min blivande man :)
    Snart kommer min klänning också! Eller snart det kan dröja hela juni, men spännande ändå!
    Härligt att våren är här på riktigt och sommaren på väg. Härligt med gröna och soliga dagar!

Rozen: Hur gick det med boleron, har du hittat nåt?

Kram!

• sun moon

Här ligger bröllopsplanerande också nere, men vi har iaf bestämt oss för att gifta oss den dagen som vi har planerat. Inbjudningarna kommer vi att skicka ut efter vi har varit på begravning nästa fredag, vi tar detta jobbiga först och sedan får vi planera lite mer effektivt efter det. 

Jag är väldigt glad över att vi har bestämt oss för att gifta oss iaf. Även tur att vi inte fått iväg inbjudningarna som tänkt pga att där stod telenr till han som avlidit. Jag tänker också ge min brudbukett till hans fru (min BM´s syster) så hon kan lägga den på M´s grav, han skulle ju ha varit vår toastmaster... 

• popcorn o dip

usch det lät inge kul. Beklagar sorgen.
    Vilken tur att ni väntade med inbjudningarna. Det är nog bra att vänta lite tills efter begravningen och låta var sak ta sin tid.
    Ta hand om er!
    kram

• spångsson

Hej!

Här är en till brud som gifter sig i september, närmare bestämt den 25:e på Åland.

Detta har vi klart:

Kyrka + präst
    Festlokal med serveringspersonal och allt annat som behövs (ska bara bestämma meny)
    Boende för gästerna
    Inbjudningarna är skickade
    Fotograf är bokad
    Frisör är bokad
    Har redan börjat med omslagen på fest- och vigselprogram
    Gjort placeringskort
    Börjat designa gästboken
    Klänning med tillbehör är köpt

Tror det var allt. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Septemberbrudar var är ni?