Om ni kommer att vilja ha bara alokoholfrit, inget fel alls så tala inte om det.
Då jag gifte mig förra gången skulle vi ha alkoholfritt och talade om detta. Vi ville ej heller att någon skulle ta med sprit utan det skulle bli en fest utan dessa varor. Jag var mycket ung och hade en far som var alkis.
Jag trodde då att alla skulle vara nöjda. Men min fd svärmor hade tagit en massa sprit i sin bagagelucka på sin bil och gjrode omdet till barskåp varvid hon tog ut alla där och drack... hur många som blev fulla kommer itne jag ihåg. men min far blv det, hans mor och far och många andra inte roligt alls.
Ingen respekt för vad vi tyckte utan hon bara körde över oss.
Nu denna gång så skal vi ha vin till maten, avec till kaffet och cider och öl till nattmaten. Ingen annat, ingen snaps, inget "groggbord". Så jag hoppas att folk respekterar detta. Vi kommer inte att säga något åt alla utan servera till maten och sedan till kaffet....
Liten budjet och ändå bjuda mat kan ju vara en god stark grönsaks soppa, knäckebröd och ost. Till det är det gott med kallt vatten.
Vill ni ändå skåla i nå¨got gör en dessert med tex glass efter och då lite dessertvid till. Det dricker man bara mac 10 cl av för det är så sött. Men ändå något att ha i glasen vid talen.
Och det finns alkoholfritt så man kan köra på bara det och inte säga ett ljud om det.
Önskar av hela mitt hjärta att du får det du önskar, en bröllopsfest är INTE ett sup party. Det skall vara en fest, en glädje man minns i sitt liv.