• Albertina83

Vad valde ni för plats för förlovning?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Vi bestämde oss för en månad sen för att förlova oss i sommar. Vi vill vänta tills min pojkväns semester. Vi var tillsammans och valde ut ringar, vi valde guldringar med lite mönster.I dom står det våra namn och vi valde att skriva sommaren 2010 i dom, för förlovningsdatum är ej betämt. Sen valde vi att även ha graverat två hjärtan i ringarna. Min pojkvän hämtade ringarna en vecka efter beställningen. Jag ska inte se dom färdiga ringarna för än han fria. Jag vet inte om han kommer gå ner på knä och fria, det blir en överaskning. Jag ska välja ut en plats där vi ska förlova oss. Men har lite svårt att välja en passande plats. Det ska vara en avskild, romantisk plats. Har ett alternativ som kanske skulle passa. Det är i skogen vid en sjö. Där tror jag att vi kommer få vara för oss själva. Vad har ni valt för plats för förlovning?

• Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?
  • Sanna2010

Jag blev helt överrasskad på vår semester på Kreta! han hade valt jättefina ringar och jag visste ingenting. Han friade på balkongen i solnedgången efter en underbar middag på stan

• JBB

Vi hade pratat om förlovning ett tag, en dag fick sambon ett avi från posten så vi beslutade oss för att åka till den lokala ICA för att hämta ut paketet och samtidigt handla något gott inför kvällen. När vi satte oss i bilen kunde inte sambon vänta längre han frågade om jag vill förlova mig med honom och öppnade paketet med våra ringar. Det var inte jätte romantiskt det kan jag erkänna, men att veta att han inte kunde vänta en minut till får mig att le varenda gång jag tänker på förlovningen på ICA-parkerings platsen. Det är verkligen ett minne för livet. {#lang_emotions_heart}

• Joseful

Det var jag som friade... jag hade gjort et album med alla våra brev och små lappar vi skickat till varann ända sen vi träffades och så lite kort såklart, längst bak satt en liten lucka som jag hade skrivit "jag älskar dig "på och sen när han öppnade satt våra förlovningsringar ( vi var förlovade förut men bröt den pga olika saker) och sen stod det "vill du gifta dig med mig".

Jag hade lagt en filt på golvet i vardagsrummet och strött blomblad och dukat upp med frukt och jordgubbar osv.

• Tattolady

Haha vi var nog lika romantiska som ica :D
    Vi bestämde gemensamt att förlova oss och bestälde ringar, förlovningsdagen är även karln födelsedag (var hans ide) Vi var och hämtade ut ringarna och ingen av oss kunde låta bli att ha dom i lådan två dagar till så snabbt som attan åkte dom på direkt utanför guldseden och vi skuttade drifrån hahaha

Men sjävla förlovningsdagen som var 2 dagar efter att vi hämtat ut ringarna var vi vid en sjö och tältade med hans syster och hennes kille super mysig och det är enda gången jag har fått dansa med min karl till gyllne tider som spelades i 240 haha men super mysigt och spöregn undernatten så övergav tältet och sov i bilen :P

• Fru Kopparskiöld

Vi tyckte det var viktigt att vi fick ringar som båda tyckte om så jag fick välja min egen ring och sen tog mannen hand om dom.

Min sambo gick sen ner på knä vid en fantastisk plats på Highway 1 (slingrande väg längs med vattnet)  mellan Los Angeles och San Francisco när solen precis gick ner i havet.

• minia

Blev överraskad en sen och kall söndagkväll efter jobbet. Vi skulle ut och åka, berättade han, och jag fick blunda hela vägen. Väl ute ur bilen fick jag titta och då stod han på knä framför mig med blommor och utsikt över hela staden nedanför. Kanske inte så märkvärdigt, men jag blir glad i hela kroppen bara av att tänka på det. :)

hans tanke var att vi sedan skulle byta ringar två dagar senare på samma plats, ett datum som är lite av ett jubileum för oss. Nu gick det ju inte att få ringarna så snabbt, men vi böjde till lite silvertråd till varandra som vi bytte och hade på fingret under några dagar i stället... De ringarna har jag satt inom glas och ram.

• Nordiskbrud

Vi valde också ut ringar tillsammans och satte även datum eftersom vi skulle resa till London och tänkte passa på då. Vi förlovade oss första kvällen där efter att ha valt Hyde Park som "ställe" på en promenad under förmiddagen. Min man tog intiativet och "friade" vid en liten stuga under vår kvällspromenad. Han snodde en viol ur en rabatt och den finns kvar bakom en liten ram och vårt bröllopsfoto. Otroligt härliga minnen från hela den resan som vi fortfarande småler åt när vi tänker tillbaka på.

(Fast det var jag som fick ansvara för ringarna tills vi kom till London. Då tog han över. Vigselringen fick jag dock bara se en gång, en vecka innan bröllopet då han "friade" igen, nere på knä och med blommor och ringen Något han tyckte han missat sedan förlovningen som vi ju bestämde gemensamt. Sen fick jag se den ringen igen på vår bröllopsdag).

• BlivandeFruPettersson

Vi var så otroligt romantiska att vi förlovade oss hemma i köket på förmiddagen av vår ettårsdag, vi hade ju valt det datumet för ringväxling och från det att vi vaknade på morgonen kändes det bara jobbigt att dra ut på det. Sen blev det mysig lunch i solen på balkongen och så in mot stan för att åka på kryssning i lite lyxigare hytt med en god middag bokad ombord.

• Long engagement

Gondolens tak i Stockholm så man såg ut över staden som vi hade träffats och blivit kära i. Jag är upppväxt i skåne och min sambo kommer från Täby.

• Korallbruden

Min m2b friade i Key West/Florida och vi hade ringpåtagning under trädet i Edsbergsparken där vi hade vår första date. Hade tänkt att viga oss där men slottet var fullbokat.

Vår stora dag =3 juli 2010
Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?