• Albertina83

Vad valde ni för plats för förlovning?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Vi bestämde oss för en månad sen för att förlova oss i sommar. Vi vill vänta tills min pojkväns semester. Vi var tillsammans och valde ut ringar, vi valde guldringar med lite mönster.I dom står det våra namn och vi valde att skriva sommaren 2010 i dom, för förlovningsdatum är ej betämt. Sen valde vi att även ha graverat två hjärtan i ringarna. Min pojkvän hämtade ringarna en vecka efter beställningen. Jag ska inte se dom färdiga ringarna för än han fria. Jag vet inte om han kommer gå ner på knä och fria, det blir en överaskning. Jag ska välja ut en plats där vi ska förlova oss. Men har lite svårt att välja en passande plats. Det ska vara en avskild, romantisk plats. Har ett alternativ som kanske skulle passa. Det är i skogen vid en sjö. Där tror jag att vi kommer få vara för oss själva. Vad har ni valt för plats för förlovning?

• Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?
  • jessie key

VI skulle fira nyår tillsammans med några kompisar i london. Hade bestämmt att förlova oss vid tolvslaget till det nya året. vilket vi gjorde.

Blev vid resturangbordet på en grekisk resturang i paddington. Inte så romantiskt som jag jag hade hoppats. Vi blev satta i en alkov när ett par som stor rökte satt, samt att en kypare blev full och blåste en nyårstuta i huvudet på mig hela tiden. Men minnesvärt :), resten av kvällen var riktigt trevlig tills vi skulle hem.

Resturangen och vårat hotell råkade ligga i var sin del av london......(lite dålig planering), pga av att jag råkade bli kissnödig fick vi hoppa av bussen och sen gå hem...lång väg mitt i natten i london. Vi firade lite extra dagen därpå kan sägas.

Det var min förlovning det :)

• tomlinn

Han: vardagsrummet hemma. Jag: trottoaren utanför vår favoritrestaurang i Berlin (eftersom restaurangjäkeln var stängd)

• Albertina83

Jag är så otålig, längtar så mycket till förlovningdagen. Blir ännu mer otålig när min älskling säger att ringarna är jättefina och att han längtar. Jag hade inte tänkt berätta för nån men jag kunde inte hålla mig. Så min syster vet men hon har lovat att inte berätta för övriga släkten. Det är bara några veckor kvar tills min älsklings semester och då hoppas vi att det blir fint väder, vi vill ha solsken på vår förlovningsdag.

• Andreas flicka

Jag blev friad till på en sandstrand i Grekland i solnedgången. Jag visste inte om att han skulle fria.

Vi hade åkt tillbaka till den ö på vilken vi hade vår första semester. Första gången vi var där hittade vi en liten sandstrand som var avskild från en lite större strand av några klippor. Det var svårt att ta sig dit, men värt besväret eftersom det var så bra snorkling där.

Denna gång, hade min BM tjatat och tjatat på att vi skulle dit, eftersom han ville snorkla där igen. Så tillslut, sista dagen åkte vi dit på eftermiddagen just som solen skulle gå ner. Han bredde ut en handduk i den varma sanden och sade att jag skulle sätta mig. Jag fattade ingenting. Sedan ser jag hur han går ner på knä och tar fram en ring (provisorisk) och så hör jag honom fråga "Vill du bli min fru?". Så underbart. Jag svarade så klart JA!!! Sen började jag gråta. Vi låg och pratade och skrattade på handduken tills att solen hade gått ner. Det kunde inte ha hänt på ett bättre ställe eller ett bättre sätt...

• Sörön10

Vi förlovade oss vid Fyrisån på julafton! =) Vi hade bestämt att vi skulle göra det vid ån eftersom vi ville vara vid vattnet! haha! 

Vi skar in våra initialer på en brygga där och åt frysta jordgubbar och chokladmousse och drack bubbel! =) Sen for vi hem och tittade på Kalle och firade julafton ensamma, tillsammans! 

• Lara C

Han friade vid vid Zambezifloden när vi var där på semester. Jag hade inte anat innan att det skulle ske just då, även om jag var övertygad om att det inte låg alltför långt borta i tiden.

• Mary83

För oss blev det i en fårhage, på en kulle en solig sommardag på Engelska landsbygden,omgivna av ett otal "sjungande" får som våra vittnen... Underbar! 

• Andreas flicka

@ SineonJenny

Det är något särkilt med kyla, snö och månsken. När jag läste ditt inlägg så kände jag liksom en rysning i kroppen. Jag vet inte, det är så vackert med den miljön - det blir så tyst och allt stannar liksom upp en smula.

• soonAmrs

hm..konstigt..tyckte precis jag skrev ett inlägg för en halvtimme sedan men inlägget finns ju inte här.. (tänk om jag skrev det i någon annan tråd? {#lang_emotions_surprised} {#lang_emotions_smile})

Jo.. min blivande friade helt otippat den 6/6 2008 på BugRun i Mantorp (Bubbla-träff(alltså bilen)). Jag satt i våran bubbla och han gick ner på knä utanför!

• förlovadflicka

Är det bara jag som tycker att det är konstigt när båda planerar "ja men då friar du det datumet?" Vet inte hur det brukar vara, det kanske är vanligt. :S Min pojkvän hade planderat in ett datum senare i sommar men i söndags när vi hade picnic och verkligen helt sjukt underbart kunde han inte hålla sig längre. Och inte jag heller, jag satt och tänkte "kom igen, fria då!" (gjorde det inte själv, vet att det var viktigt för honom att få göra det). Och då gjorde han det. Sedan kramade vi varandra och grät och det var så sjukt underbart för att det var så otippat, två timmar tidigare hade vi ingen aning liksom... Sedan åkte vi hem till min familj och åt tårta och mamma dukade jättefint och romantiskt och dagen efter gick vi och valde ringar. Vi tänkte gå ut och äta på ett lite finare ställe nästa vecka när vi fått ringarna för att fira (vi har inte så mycket pengar så det är ganska speciellt när vi kan äta annat än mcdonalds :p) Och så verkar mamma planera någon form av överraskning till oss :P
    Är det liksom extremt otraditionellt och konstigt? För det är helt sjukt underbart... <3

Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?