• Albertina83

Vad valde ni för plats för förlovning?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Vi bestämde oss för en månad sen för att förlova oss i sommar. Vi vill vänta tills min pojkväns semester. Vi var tillsammans och valde ut ringar, vi valde guldringar med lite mönster.I dom står det våra namn och vi valde att skriva sommaren 2010 i dom, för förlovningsdatum är ej betämt. Sen valde vi att även ha graverat två hjärtan i ringarna. Min pojkvän hämtade ringarna en vecka efter beställningen. Jag ska inte se dom färdiga ringarna för än han fria. Jag vet inte om han kommer gå ner på knä och fria, det blir en överaskning. Jag ska välja ut en plats där vi ska förlova oss. Men har lite svårt att välja en passande plats. Det ska vara en avskild, romantisk plats. Har ett alternativ som kanske skulle passa. Det är i skogen vid en sjö. Där tror jag att vi kommer få vara för oss själva. Vad har ni valt för plats för förlovning?

• Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?
  • Kattpoet

Framför  fönstret i vardagsrummet, 15 min innan vi skulle åka på middag hos hans familj, vi kysste, trädde ringen på mitt fingret, kysste inge, trädde hans ring på hans finger och insåg att den var förstor så han tog en  gammal ring och satte på handen.

Det var det romantiska jag ahr varit med om eftersom det inte var enligt Hollywood mall och det kom från hjärtat.

Och ja vi kom på någrar timmar senare att vi inte hade pratat med ord utan med handling.

• Uttan

Min sambo gick ner på knä när jag kom in med hundarna efter en promenad i hallen, sen ställde han frågan och jag började nästan gråta för det var så känsloladdat. Föredrar när man inget vet och det bara "händer"!

• Piiiip

Min sambo gick ner på knä sista dagen på gotlandssemestern med utsikt över vattnet och hamnen. Så romantiskt.

• MrsBaysal

Jag och min kille förlovade oss på alla hjärtans dag 2009.

Dagen hade väl inte vart så speciell, jag hade halvsovit på soffan pga av sjukdom. Sen mot em. så blev vi lite rastlösa och skulle ta en tur på strandpromenaden i hans hemstad.

Sen efter en stund ville han sätta sig på en bänk o relaxa...

Jag hade inte en anning om vad som komma skulle.

10 min på bänken och vi var förlovade. Något så otroligt lycklig har jag då inte varit. Jag älskar att han gjorde allt på egen hand. Och att han hade lyckats hålla alla släktingar tysta inför den dagen.. de är ett under! :D

• Motorbruttan

MrsBaysal skrev 2010-08-14 23:27:19 följande:
    Jag och min kille förlovade oss på alla hjärtans dag 2009. 
    Jag och mitt ex förlovade oss på alla hjärtans dag. Tycker inte det är en bra dag att förlova sig på, ursäkta! Men för mig så är alla hjärtans dag förstörd för mig. Så jag och min BM har bestämt oss för att fira denna dag en dag runt omkring den dagen, så att jag kan få känna en romantisk dag. Som alla tycker alla hjärtans dag är. Men det är den inte för mig.

Ber om ursäkt en en gång.

• Kattpoet

Vi firar inte alla hjärtans dag eftersom det är en påtvingad  komersiell dag, istället är alla hjärtans dag i vårat hem, varje dag man kramar den andre.

• Albertina83

Vi är fästmö och fästman nu. Vi förlovade oss vid midsommar, i skogen vid sjön som jag tänkt. Det var lite mulet men solen kom fram när vi kom fram till sjön. Vi satte oss på en filt och lyssnade på takidas låt curly sue. Den låten är en bra beskrivning av vårt förhållande, den ska spelas på vårt bröllop. Sen tog min älskling fram asken med ringarna i och för första gången fick jag se dom färdiga ringarna. Vi är jättenöjda med ringarna, dom är så himla fina. Vi trädde på varandra ringarna, sen satt vi där vid sjön och håll om varandra. Det var så romantiskt och mysigt och som tur var fick vi vara helt för oss själva. Det känns för bra för att vara sant. Jag har under många år varit riktigt olycklig, var nära att säga adjö till livet. Men sen träffade jag min älskling och helt plötsligt vände det, jag började känna lycka och livsglädje. Jag är så himla lycklig och ser fram emot att dela resten av livet med min fästman.

• förlovadflicka

"Vi är fästmö och fästman nu."

Visst känns det gött att kunna säga det alltså? :D

• Albertina83

Ja, det känns gött. Trodde alldrig jag skulle förlova mig. Men sen träffade jag min själsfrände och helt plötsligt började jag längta efter förlovning och äktenskap.

• danicalifornia

jag och min m2b förlovade oss i dec 08, hade valt ut ringarna tillsammans och gjorde en mysig middag, lite vin och levande ljus. Så höll han ett fantastiskt "tal" om hur mycket han älskar mig och vill bli gammal med mig. Lustigt nog blev vår dotter till den natten! Vi hade varit tillsammans i 4 månader och bott ihop i 2 månader när vi förlovade oss. Nu ska vi gifta oss i juli 2011!

Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?