• Albertina83

Vad valde ni för plats för förlovning?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Vi bestämde oss för en månad sen för att förlova oss i sommar. Vi vill vänta tills min pojkväns semester. Vi var tillsammans och valde ut ringar, vi valde guldringar med lite mönster.I dom står det våra namn och vi valde att skriva sommaren 2010 i dom, för förlovningsdatum är ej betämt. Sen valde vi att även ha graverat två hjärtan i ringarna. Min pojkvän hämtade ringarna en vecka efter beställningen. Jag ska inte se dom färdiga ringarna för än han fria. Jag vet inte om han kommer gå ner på knä och fria, det blir en överaskning. Jag ska välja ut en plats där vi ska förlova oss. Men har lite svårt att välja en passande plats. Det ska vara en avskild, romantisk plats. Har ett alternativ som kanske skulle passa. Det är i skogen vid en sjö. Där tror jag att vi kommer få vara för oss själva. Vad har ni valt för plats för förlovning?

• Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?
  • Kelany

min pojkvän sedan 4 år har friat! Skrattande!!

det började en tidig morgon, för 2 veckor sen, lördag morgon och vi låg och småsov efter frukost på sängen :P
    m2b säger
    -du, vad tror du om att åka till liseberg?
    -nu?!
    -ja, roadtrip du vet!
    -eh... vet du hur långt det är till gbg från sthlm?!
    -ja. roadtrip! kom nu!

sagt och gjort, vi är båda barnsligt förtjusta i bergochdalbanor (och liseberg är faktikst bättre än gröna lund...) vi åkte till göteborg
    åkte grejer hela dagen,  käkade middag på området, strosade runt, försökte vinna choklad (gick jättedåligt)
    plötsligt så säger han
    -kom, jag ska visa dig en sak!
    vi sätter oss i bilen igen och han börjar köra, eftersom jag inte hittar i gbg...
    vi kör ganska långt, och jag vet först inte vart vi är... tills jag börjar känna igen mig, ramberget, kiellers park!
    detta är min absoluta favoritplats i hela gbg! och det vet han...

vi börjar gå uppför berget, bort mot vattentornet, och han säger att han har en överraskning!
    han går ner på ett knä (redan här börjar jag gråta...) och berättar hela vår historia för mig, hur vi träffades, blev tillsammans, flyttade ihop och allting...
    -Kelan, du är den viktigaste delen av hela mitt liv, det är dig jag tänker på så fort jag vaknar, och det är dig jag tänker på innan jag somnar, Michaela, vill du gifta dig med mig?
    nånstans här rusar jag på honom och kramar om honom (blöter ner hela hans tröja med tårar...) och viskar "ja, ja ja ja!" gång på gång...

• Darling Daisy

Kul med liv i en gammal tråd! 
    Jag och sambon bestämde gemensamt att vi skulle förlova oss och beställde ringar utan datum eftersom vi inte bestämt ett speciellt datum.
    Sen hade vi ringarna hemma i ett antal veckor och väntade på "rätt" tillfälle.
    I sängen på kvällen den 10/10 2008 (bra datum att minnas, ni vet!) satte vi på oss ringarna. 

I samma säng frågade jag två år senare om fästmannen ville gifta sig med mig. Han var jättetrött och svarade "ja, ja det vill jag" och somnade sen (o, så romantiskt!! ). Dagen efter, när vi sopade i stallet, frågade han plötsligt "du, frågade du verkligen om jag ville gifta mig med dig igår eller har jag drömt det?"   Då kramades vi länge länge...

Nu är vi gifta sen fyra veckor!

• Elila

Min sambo överraskade mig totalt när vi var i Paris över nyår. Vid efterrätten vid nyårsmiddagen gick han ner på knä och jag bara sa JA! JA! JA! Han hade redan fixat och graverat in i ringarna....Bästa nyår ever!

Nu gifter vi oss nästa sommar!

• Ekorren

Vi hade planerat tillsammans att vi skulle förlova oss men inte när vi skulle göra det. Så när vi var och provade ringar så bestämde vi att "vi gör det på fredag!" (som var/är min fästmans födelsedag, också ett bra datum att komma ihåg :P). Så sen hämtade vi ut ringarna, var och köpte två tårtbitar på ett konditori dagen innan och sen hade vi en riktig mys-frukost med levade ljus, goda mackor och tårta. Och så bytte vi ringar och förklarade vår kärlek innan vi gick iväg på jobbet. Jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt, det var så himla fint, mysigt och oss :)

• andersson1970

Vi förlovade oss på min födelsedag i år, i badkaret!

• Blizz

Min underbara fästman vet att jag älskar havet. Förra sommaren hade vi en jätteromantisk kväll på stranden på Gotland där vi tittade på solnedgången och hade jättemysigt. Tror jag sa något i stil med "om du ville fria till mig så skulle det här vara ett bra tillfälle".

Sen gick hösten och ingenting hände men jag anade att han planerade ett frieri. Sen överaskar han mig en torsdagkväll i november, vi gick en promenad vid vattnet och han stannade vid en fyr, gick ned på knä och plockade fram en jättefin diamantring. Jag blev såklart överlycklig och sa "JA!".

Det roliga är bara att han visserligen hade tänkt på att vi skulle vara vid havet men den 18 november i Sverige kl 21 så är det mörkt och kallt så inte direkt romantiskt vid havet!
    Men jag är såklart jättenöjd med förlovningen ändå eftersom det viktigaste är att jag får gifta mig med min älskling och nu är det bara 10 dagar kvar till vårt bröllop!!! =)

• STÅL

Vi funderar på att förlova oss på en skärgårdsbåt. På resan till Skärgården.

• nyponros

Karln min gick ner på knä framför kylen, då jag just hade nattat sonen. Eftersom vi inte hade några ringar färdiga, hade han pysslat ihop en ring utav gult papper, satt det in i en riktig ringask, stuckit ut för att plocka lupiner, och klädde på sig det finaste han har i garderoben. Jag blev rätt så överraskad, han frågade om jag ville bli hans fru och jag sa att jag ska tänka på saken. Ärligt talat, jag är alltid den som skämtar runt.. även då man friar till mig uppenbarligen Skrattande

• jesssicaaa

tree hotel, hotell uppe i träden :)

• Tessann

Ridandes på en elefant i Thailand :)

• Iseika

Min man friade en sen nyårsnatt 04-05. Sen var vi förlovade i sex år innan han friade igen, den här gången via sms en tidig tisdagsmorgon när jag satt på pendeltåget på väg till jobbet. Det var väl uttänkt. Min man vet nämligen att jag avskyr tisdagar (finns det nån mer meningslös dag?) och morgnar och kombinationen gör mig inte gladare. Det var i alla fall mitt livs bästa tisdag!

• ulrikachristensen

Vi förlovade oss i oktober 2010 på en enskild safaritur i Sydafrika där vi blev avsläppta mitt i savannen med en filt, en stor bukett rosor, smält schoklad med frukt som vi kunde doppa, 2 flaskor bubbel samt ett larm ifall det kom något farligt djur. Jag visste att vi skulle förlova oss men inte när under resan så min underbara blivande man hade frågat de anställda på lodgen där vi bodde om de kunde ställa in lite bubbel på vårt rum efter en middag då han ville fria till mig. De tyckte att detta var en tråkig idé och kom istället på safarituren som de helt och hållet bjöd oss på. Nu ska vi gifta oss 7/7 - 2012 på vår 4 års dag.

• aniara

Jag och min sambo var nere i Omberg (Östergötland) på en miniweekend för tre veckor sedan. Vi hade varit ute och cyklat mtb på dagen och det hade gått jättedåligt för mig med flertalet vurpor och ett riktigt dåligt humör som följd. Det var lite synd om sambon. Till kvällen åt vi i alla fall en heeeelt fantastisk trerätters middag på turisthotellet, till en nästan lika fantastisk utsikt över östgötaslätten i kvällssol. Efter maten tog vi en liten kvällspromenad, och när vi stannade till vid en utkiktsplats (fast vi såg väl inte så mycket för det var ganska mörkt) så gick sambon ner på knä. Jag fattade inte att det var sant, blev tvungen att fråga flera gånger om han menade allvar, och sen grät jag en skvätt Glad Det tog nog 3-4 dagar innan det sjönk in att vi hade förlovat oss och jag har fortfarande svårt att förstå att jag faktiskt håller på och planerar mitt bröllop på riktigt. Vi kommer att hålla vår bröllopsfest på samma hotell, eftersom vi tycker så väldigt mycket om den trakten och eftersom maten var så enormt god.

Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?