Rufsas skrev 2010-06-16 23:18:54 följande:
Nu räcker det! Du tycker en sak och uppenbarligen jag en annan. Kan vi lämna det därhän? Jag känner mig ruskigt missuppfattad och tycker det är tråkigt att du har fått en specifik bild av mig. En bild som jag definitivt inte känner igen mig i. Mellan raderna påstår du att min kompisar skulle vara ointelligenta. Och det är INTE okej. Jämför bara hur många killar som har en liknande diskussion som vi har nu. VAR hittar du den?
Men det handlar ju inte om att vi tycker olika saker. Jag har inte sett än att du har argumenterat för vad du tycker på någon mer ideologisk nivå och hur det skulle skilja sig från vad jag tycker. Du säger att du vill höja nivån på diskussionen, men du gör ju ingenting konkret för det. Jag har lagt fram en massa argument för varför jag tycker det är viktigt att ifrågasätta frågeställningen, för som man frågar får man svar. Då kan du ju argumentera emot mina argument istället för att hålla dig på någon pseudo-diskussionsnivå.
Jag har inte fått någon annan bild av dig än den som du själv har presenterat här på det sättet du har svarat i tråden. Jag vet ingenting om dig överhuvudtaget, så det enda jag har att gå på är ju dina inlägg, eller hur? Och dem har du väl skrivit själv?
Jag påstår inte att dina kompisar skulle vara ointeligenta, men DU påstår glatt mellan raderna att tjejer är det, eller åtminstone att de har svårt att teoretisera problem, vilket jag inte alls håller med om. Killar är i största allmänhet inte så vana vid att betrakta sig själva som kön eftersom de har levt hela sina liv som norm, så de vet förmodligen inte alls hur man gör för att föra sådana här diskussioner. För övrigt är vi på BröllopsTorget, jag skulle bra gärna vilja se en sajt som så hängivet ägnade sig åt att diskutera brudgummens alla problem på vägen mot altaret... Men bara för att det inte finns en direkt manlig motsvarighet så kan väl diskussionen ha ett existensberättigande ändå, eller?
....om inte så får vi lägga ner hela BT nämligen....