• MabCar

Oktober 2010, del 2

Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.

• Svar på tråden Oktober 2010, del 2
  • mattiasFästmö

mammab skrev 2010-08-12 18:13:01 följande:
    Halloj! Vi gifter oss också den 23 okt! Håller på med inbjudnignarna nu så dom åker väll iväg på måndag. kommer ha osa 20 sept.. ska ev ner imorgon å inköpa underkläder, sen ska jag betsälla klänning! Måste även till guldmseden å bestämma mig för vilken ring jag vill ha. har massor kvar att göra men det hinns nog med...hoppas jag...

vi gifter oss också den 23dje! vi kanske skulle kunna starta en egenb tråd så många vi verkar vara hihi :D Vi har osa daumet 15aug och förvånansvärt många anmälningar har tillat in nu dom sista dagarna ^^

• mammab
    mattiasFästmö skrev 2010-08-12 18:24:11 följande:
      vi gifter oss också den 23dje! vi kanske skulle kunna starta en egenb tråd så många vi verkar vara hihi :D Vi har osa daumet 15aug och förvånansvärt många anmälningar har tillat in nu dom sista dagarna ^^
    Haha, jag trode jag ver själv om det datumet ett tag då det bara var jag som skulle gifta mig då inne i 2010 tråden!

Härligt att svaren trillar in. jag hoppas våra också är snabba på att svara så man kan börja planera maten och bordsplaceringen!

• sassysissy81

Jag har redan tidigare skrivit i den här tråden vad vi har fått gjort. Vi gifter oss 16 oktober och jag tycker faktiskt att vi har ganska bra koll på allt.
    Inbjudningskorten skickades ut förra veckan, så nu väntar jag med iver på anmälningar.
    Nästa vecka ska jag på provkamning och samma dag ska vi och titta på blommor (brudbukett, dekorationer till festlokalen osv).
    Det som ännu är ogjort är festhäftet, spriten (ska till Tallinn och köpa det), mannens kläder (men han hyr dem), och lite dekorationssaker. Sen gäller det såklart att ta kontakt med vår catering, fotograf och band för att diskutera mera ingående vad vi vill ha för mat, sorts foton och musik.

Det händer mycket före bröllopet, vi kommer nämligen att flytta till vårt nybyggda hus tre veckor före bröllopet så det finns annat också som man måste tänka på.

• TalisQualis

Jag är i full gång med att fixa våra inbjudningskort till festen. Vi har ingen lokal ännu, men jag förbereder korten med allt utom text Det är såå mysigt! Jag gör dom helt för hand.

Och ja, jag vet att jag är lite sent ute, men vi gifter oss i hemlighet i New York och vill ha en liten fest när vi kommer hem. Så inbjudningarna kommer skickas samma dag com vi åker, sen kommer festen att bli ca 2 veckor efter att vi kommit hem

• mamablues

mammab skrev 2010-08-12 18:13:01 följande:
    Halloj! Vi gifter oss också den 23 okt! Håller på med inbjudnignarna nu så dom åker väll iväg på måndag. kommer ha osa 20 sept.. ska ev ner imorgon å inköpa underkläder, sen ska jag betsälla klänning! Måste även till guldmseden å bestämma mig för vilken ring jag vill ha. har massor kvar att göra men det hinns nog med...hoppas jag...

Precis som vi... Ska skriva adresserna å frimärke å sen är det bye bye, hihi!

Kul att vi är 3 (eller va det 4) som gifter oss samma dag!

• mamablues

MabCar skrev 2010-08-12 17:27:56 följande:
    Vi gifter oss oxå den 23. Vart kommer ni att vara? Vi har oxå mycket kvar att göra, make-up, frisör, meny, bordsplacering, tårta, blommor, musik men det löser sig

Jag startade en ny tråd för oss 23:e om du vill vara med där!!
    Vi ska gifta oss i Skaraborg lite utanför Skövde! ni då??

• Fialotta 78

Gifter oss den 2:e oktober

Klart:

Min klänning + underkläder (ej skor)
    Sambons kläder (ej skor)
    Sonens kläder
    Lokal bokad (ej betald)
    Tid på rådhuset bokad
    Hindersprövning
    Anmälan av efternamn inskickad
    Bestämt vilken mat vi ska ha (beställs på måndagen samma vecka eftersom de byter meny varje vecka)
    Alkoholen inköpt
    Ljus till borden inköpt
    Bordsplacerningen klar (Skickade ut inbjudningarna i maj/juni med osa 1:e augusti)
    Köpt glas (ska ha plast) (ej champange och likör/wiskey glas)
    Köpt bestick (plast även här, hittat rejäla)

Ej Klart
    Tårta
    Övrig dryck
    Snacks
    Nattamat
    Bukett
    Dukar till borden
    Tallrikar (plast)
    Servetter
    Musik till festen
    Champangeglas
    Likör/Wiskey glas
    Kaffekoppar
    Dekorationer till lokalen
    Skor till mig och sambon
    Bolero till mig
    Ringar

Blev en lång lista över det som inte är klart och det känns som att det finns mer. Blev lite stressad med en gång

• TalisQualis

Fialotta78 - Vart hittade du rejäla plastbestick? Jag letar för fullt

• Fialotta 78

Köpte mina på Gekås i ullared. Annars har Party Land också ordentliga plastbestik. De har även i olika färger. Gå in på www.party-land.se och kolla, tror att du kan beställa i deras webshop.

• Palan

Gifter mig den 2 oktober. Hade osa idag, och nu har vi fått svar från alla! Åhh det börjar verkligen närma sig nu! Kommer att vara ledig en vecka innan och en vecka efter, önskar just nu att jag hade tagit 2 v innan och 2 efter :) 

Svar på tråden Oktober 2010, del 2