Oktober 2010, del 2
Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.
Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.
101010: Välkommen!
Bild på den bukett som jag vill ha finns under mitt galleri, starka bilder. Tänkte kontakta den florist som kommer att göra bordsdekorationerna under kommande vecka.
Vad har du tänkt att ha?
MabCar: Tack va gulligt :)
Jag vet inte hurdan bukett jag ska ha... har kört fast! Du hade valt en jättefin!
Jag tror jag vill nått mer natur inspererat... men jag vet inte vad... och gärna höstfärger... fast jag kan inget om blommor, absolut inget ... så jag har verkligen KÖRT FAST där :)
God morgon!
101010: Roligt med fler oktoberbröllop! Har ni fått några reaktioner på att ni valt att gifta er på en söndag? Det finns tydligen många saker man kan ha åsikter om när det gäller bröllop och jag kan tänka mig att val av veckodag är en av dem, eller?
Jag ska ha en ganska tight rund liten bukett med bara rosor (ca 20st) i våra temafärger, orange, rött och cerise. Eventuellt stoppar vi i någon lite mer gultonad ros också för att mjuka upp lite. Jag kommer ha synliga stjälkar troligtvis med ett mörkgrönt band runt. Och nu har jag ju lärt mig att det ska i något blått i buketten också. Så det får väl bli någon liten blå blomma som kan sitta fast i kanten under buketten så att den inte syns.
Slottsbröllop: Tråkigt med floristen. Jag funderar också lite på det där med florist. Vad är egentligen skillnaden mellan en vanlig bukett och en brudbukett? Jag ska gå in och höra med någon av floristerna i Borlänge där vi gifter oss under semestern. Ibland hör jag argumentet att man även betalar för konultation. Men om jag redan vet vad jag vill ha då?! Ska i alla fall ta reda på hur mycket extra de egentligen vill ha betalt för att kalla det en "brudbukett" och vad det egentligen är jag betalar för då.
Sassysissy81: Välkommen hit! Måste säga att jag inte är ett dugg avundsjuk på er kombination av bröllopsplanering och husbygge. :) Men det verkar precis som du skriver att ni har bra koll på läget. Bygger ni själva också?
Vi ska hjälpa till med ett kombinerat takbyte/fasadmålning/verandabygge under vår semester och det är hur mycket som helst att planera bara inför det.
Idag tänker jag börja jobba med vikten. Vägde mig nu på morgonen och insåg att jag vill i alla fall jobba bort 5kg innan bröllopet. Lika bra att börja nu!
MabCar: Vi ska gifta oss i Jämtland. Ni då?
101009: Låter som att du får en jättefin bukett! :)
Vi har inte fått några reaktioner eftersom att ingen vet om något :) och ingen kommer att få veta något innan, bara två vittnen, en bror och en ”syster” … Ett val vi gjort, förmodligen tråkigt för resten av våra familjer och släkt, men som sagt, ett val vi gjorde..
Vad ska era män ha på sig då?
:)
Slottsbröllop: Jag hoppas att det löser sig med floristen. Har säkert frågat detta innan men vart gifter ni er?
101010: Mysigt med ett lite bröllop! Vi gifter oss i Ingarö kyrka och hr sedan festen på Säby Säteri. Min sambo tycker inte om att klä upp sig. Men det blir kostym och efter kyrkan kan jag tänkta mig att lipsen åker av
Vi har inte alls komnit långt i vår planering, planeringen är gjord men vi många saker kvar. Det som är bestämt är kyrka, festlokal, bröloppsresa, inbjudningar, bukett och mina kläder. Hur långt har ni kommit? Jag börjar känna mig stressad medan sambon tar det lika lugnt som vanligt
Vi kommer ha vigsel och fest på ulvsunda slott i Bromma. Bröllopsresan går dagenefter till New York en vecka. Vi har fixat lokal, fotograf, solist, vigselförrättare, klänning, hindersprövan är godkänd och så är resan bokad. Men det känns ändå som om det är massor kvar! Vi ska ut på stan och leta kläder till min blivande nästa helg,någon som har tips på herrbutiker med fina västar?
Sent omsider finns våra inbjudningar i mitt galleri, känns så skönt att fått dem klara och skickade :)
Wow! Vilka snygga inbjudningar xaniara.
Själv sitter jag med placeringskorten just nu...men jag har nog ett tag kvar :)
BTW, var på ikea idag och köpte rislampor som vi ska hänga i taket i vår tråkiga festlokal. REA!! Hittade massor, bla tygservetter IRIS som jag ska testa att stärka och stryka i helgen. Hur stärker ni? Spray- eller sköljstärkelse?