• MabCar

Oktober 2010, del 2

Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.

• Svar på tråden Oktober 2010, del 2
  • Fru Osbeck

MabCar skrev 2010-06-23 14:21:16 följande:
    Kanske en liten dum fråga men hur byter man efternamn? Görs det i samband med hindersprövningen?    

Man kan skicka in namnbyte i samband med hindersprövning men det går även bra att skicka med det tillsammans med vigselbeviset som ska in till skatteverket.

• Fru Osbeck

Jag måste säga att jag vi tycker det är skönt att slippa dessa frågor, som vilka man ska bjuda, vilken mat man ska ha och alla andra ? som dyker upp i samband med planeringen

Men ett stort lycka till till er som sitter och planerar för fullt!

• Slottsbröllop

Tack Xania och MabCar! Jag blev väldigt glad att de blev bra efter allt funderande och klistrande, knyta rosetter är svårare än man tror!! : )

Vi beslutade vår OSA dag utefter när vi kunde ändra antalet platser på middagen, vi får bara ändra med max 10% ex antal veckor innan och sen sista veckorna innan kan vi inte ändra alls.

Vi har fått några svar men främst från de som vi redan viste skulle komma. Men bara en har OSAt på det sätt vi skrivit (via mail) de andra har OSAt via facebook och sms, inte lätt att hålla reda på alla svar..suck 

Jag håller med att tiden går fortare än man tror, jag skrev en egen checklist på allt som var kvar och visade min blivande, han höll på att ramla av soffan : )
    Jag skrev ut hindersprövan och efternamnsbyte igår så nu är det bara att skriva under så vi kan skicka in.

• gunge

Nu är hindersprövningen inskickad :D:D

Gifter oss 101010 och har satt osa 1/9 :D

• Slottsbröllop

Har ni bestämt vad ni ska ha på er förutom klänningen, har vi otur så kan oktober vara kall? Jag funderar på en bolero men bara hittar roliga på utlänska siter som jag inte vågar beställa från pga att jag vill prova innan jag köper. Hur ska ni göra? Nu är vår hindersprövan och efternamns byte inskickad.

• xaniara
    Slottsbröllop skrev 2010-06-26 09:27:20 följande:
    Har ni bestämt vad ni ska ha på er förutom klänningen, har vi otur så kan oktober vara kall? Jag funderar på en bolero men bara hittar roliga på utlänska siter som jag inte vågar beställa från pga att jag vill prova innan jag köper. Hur ska ni göra? Nu är vår hindersprövan och efternamns byte inskickad.
    Jag ska be min sömmerska (som syr min klänning) ordna en liten jacka med trekvartsärm som i stort sett bara är ett par ärmar, dvs nästan ingen täckning i ryggen (det låter konstigt men är rätt fint ). 

Vilka siter har du tittat på? Kan du inte försöka leta reda på ungefär samma modell i nån affär och prova innan du beställer? 

• Slottsbröllop

Jag tittade på etsy.com massa roliga bolers som jag inte hittat motsvarighet till i Sverige, funderar om jag skulle dra fram symaskinen och försök göra en själv... Vi får se..

• xaniara
    Slottsbröllop skrev 2010-06-26 21:13:09 följande:
    Jag tittade på etsy.com massa roliga bolers som jag inte hittat motsvarighet till i Sverige, funderar om jag skulle dra fram symaskinen och försök göra en själv... Vi får se..
    I luv etsy.. Skulle kunna ruinera mig totalt över den sidan
  • Fru Osbeck

I helgen inhandlade jag ett blått strumpeband

• bröllop 101009

Är det en svensk tradition med blå saker? Jag trodde att det också var en sån där hollywood-grej. Men om det finns någon svensk tradition så vill vi såklart också vara med på den!
    Vad är det i så fall vi behöver införskaffa?

Vi har inte ens sparat någon inbjudan till oss själva men slottsbröllops foto fick mig att inse att det nog kan vara roligt att minnas hur de såg ut. Så i helgen hängde jag och min kamera hemma hos en av våra gäster och fotade hennes inbjudan. Inte lika maffigt som att ha foto på allihop men bättre än ingenting. :)

När kommer ni andra att få era brudklänningar? Jag sa till min sömmerska att "bara den är klar på bröllopsdagen så..." Kanske är det bättre att ha den en stund innan om det behövs kompletteringar med jacka, smycken el.dyl.

Hur lång tid tar det egentligen att få hindersprövningen godkänd? Någon som fått sin ännu?

Svar på tråden Oktober 2010, del 2