Oktober 2010, del 2
Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.
Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.
Jag har tänkt på det men kommer ha en tubtoppsklänning å sen utanför kyrkan ska jag ha en bolero i antingen vit sammet eller fuskpäls. Jag tänker stå ut med att frysa lite!!
Har alla oktober brudar redan skickat inbjudningarna?
Vi vela lite länge om datumet men nu är inbjudningarna beställda, kommer på måndag och skickas ut under nästa vecka.
Det finns hälskydd
http://tszuji.co.uk/clean-heels-heel-stoppers-protector/
Sista veckan av semester. Vi har varit bortresta i ett par veckor och det var väldigt skönt att inte behöva stressa över bröllop och husbygge under den här tiden. Dessutom har vi varit på sommarstugan en vecka. Under tiden som vi var borta kom våra inbjudningskort, så meningen är väl att jag och min ena brudtärna på fredag ska skriva adresser på kuverten, skriva färdigt "infopappret" som ska med i inbjudningskorten (gällande bland annat lokalen, gåvoönskemål, logi, specialdieter osv). Vi kommer att ha ett bröllop som går på tre språk, så det finns ett visst krav på att göra allt detta tre gånger. Meningen är väl att vi ska skicka iväg inbjudningskorten i början av nästa vecka. Vi har o.s.a 12 september. Vi tänkte att oktober är inte en semestermånad, så de flesta är väl hemma då. Vi har redan informerat de flesta om datumet, och de som kommer från andra länder så har redan bokat flyg osv.
Därefter gäller det väl att börja skriva bröllopshäftet som gästerna får på bröllopsdagen. Vad tänker ni ha med för information i häftet? Självklart ska det vara menyn, kanske eventuellt en preliminär tidtabell för bröllopsfesten (när tal, lekar osv hålls). Tänkte först att jag inte vill skriva en liten rad om varje gäst, men det är ju trevlig läsning för alla.
Nu behöver jag hjälp av er, vad har ni annat tänkt ha med i ert bröllopshäfte (heter det ens så???)? Har inte tänkt ha ett vigselprogram, utan i så fall ha allt i samma häfte. Har ni några små anekdoter om brudparet? (vill helst inte ha). Ska inte ha snaps på programmet så behöver inga snapssånger. Vad annat är nyttig information att ha med i bröllopshäftet?
Sassysissy81: i vårt festprogram kommer vi att ha meny, text rader ur en sång som betyder mycket för oss, bröllopsbingo, vad vet du om brudparet, presenation av gästerna och sedan sånger.
Det finns säkert många andra saker att ha med...
Jag tror inte heller vi kommer att ha något vigselprogram.
Vår hindersprövning kom tillbaka för någon dag seden, jag trodde det skulle ta längre tid. Vi hade sista svarsdag den 1/8 och alla svarade ja Det börjar dra ihop sig nu. Har bokat tid hos skräddaren som ska ändra min klänning lite. Nästa punkt på checklistan är att bestämma mat. Vad ska ni ha för mat? Jag har även bokat en salsakurs eftersom vi ska dansa salsa istället för vals.
Vi har osa datum den 15augusti och det är långt ifrån alla som hört av sig jag hoppas verkligen att dom ringer nu inom den närmaste tiden så man slipper ringa runt efter den 15onde. Vet att det är några som inte vet pga av att ett ex till killen ska komma, och andra som haft semester och inte har haft tid att kolla på det. Usch, man blir så orolig, hoppas dom ringer inom snar framtid.,
Vi har inte ens skickat inbjudningarna än...håller på å gör dom men det tar längre tid än beräknat...suck! Hoppas vi blir färdiga i helgen så de kan skickas på måndag! Vi har osa 20 september å gifter oss 23/10.
Känns som det mesta har handlat om min klänning ett tag nu så nästa vecka måste jag sätta mig ner å kolla hur allt ligger till.
Hur går det för er?
Vi hade OSA de 1:e augusti och då hade de haft nästan två månader på sig att kolla upp om de kunde och om de skulle ta barn med sig. Men ändå så fick jag påminna ett par stycken. Tycker ju att vuxna människor ska kunna hålla koll på ett datum själva. Funderade på att strunta i och påmnna men vill ju gärna att de kommer på vårt bröllop.
Nu har jag bokat tid till rådhuset och skickat in hindersprövningsintygen till dem. Även efternamnsändringen är inskickad, höll på att glömma den helt . Tycker att det känns konstigt att byta efternamn, känns inte riktigt som mitt namn. Men det kommer väl efter ett tag.
Inköpsresa till tyskland för köp av alkohol till festen är blir på onsdag (11:e aug). Tjänar ca 5000 kr på att köpa spriten i tyskland, då är kostnaden för resan också medräknad. Vi kommer att bjuda på all alkohol till festen, har nog räknat lite högt. Men då blir det ju lite kvar till oss .
Känns som att de stora grejorna börjar reda upp sig nu. Men känns samtidigt som att de små sakerna bara blir fler och fler.
Får nog uppdatera mina listor så jag har bättre koll
Skickade ut inbjudningskorten i förra veckan, osa 12 september. Hoppas att våra gäster börja anmäla sig snart!
Det nästa på min lista är väl blommorna, bordsdekoration, spriten (ska skaffa den från Tallinn).
Sedan ska jag diskutera igen med catering (välja maten!), och diskutera med bandet om play-list till bröllopet.
Ska börja gå igenom min lista för att se att jag inte har glömt bort något.
Sådant som hindersprövning osv gör vi säkert relativt sent, typ slutet av september.