• MabCar

Oktober 2010, del 2

Denna förra tråden stängdes så här kommer en ny. Här samlas vi som ska gifta oss i oktober.

• Svar på tråden Oktober 2010, del 2
  • 101010 Amor vincit omnia

MabCar: Jag har inte hittat en ring helt säkert.... EVENTUEELT den jag har på bild, har provat den och den är jättefin med förlovningsringen, binder som samman ringarna :) Men jag har inte bestämt mig... :) Nästa vecka ska jag & min M2B kolla in lite ringar tillsammans, hans ring ska vi göra om, smält isamman guld :) ringen du har valt är jättefin. vad kostar den? Jag har lovat min m2b att min ring ska max kosta 7500 kr.... hittade en för 14 tusen, me, gubben vägra :)

• TalisQualis

Hej! Här hakar jag på känner jag Vi kommer att gifta oss i hemlighet i New York den 8/10 bara vi två och vår fotograf som vittne! Troligen blir det i central park, men vi är inte helt hundra ännu.

Jag orkar inte läsa igenom den gamla tråden eller alla 7 sidor i denna, men jag skummar så kommer jag väl ifatt och kan delta i samtalen Ställ gärna frågor om ni har några!

• mattiasFästmö

Oj vad roligt! Vi ska gifta oss 23 oktober och har skickat ut inbjudningarna ganska nyligen med svarsdatum den 15 aug. pga att folk är på semester och i skärgården osv nu vi har lokal, personal, hotellrum natten innan och svit fixat. Och maten är fixad även om vi inte har börjat prata om vad vi ska ha, men vi har bokat firman som ska göra det. Eftersom vi har en bröllopsplanerare som gör det mesta grovjobbet så är det ganska lugnt än så  länge för oss, det blir väl sen närmare man kommer behöva dona med alla småsaker

• Slottsbröllop

Med 3 månader kvar så börjar vissa detaljer bli lite stressiga. Jag vet ju hur snabbt tiden brukar rinna iväg på slutet. Tårtan är oro nr 1. Nästan alla konditorier jag funderar på är stängda till augusti så jag kan inte kolla priser eller beställa. Oro nr 2 bolero, funderar på att sy en själv. Ska förbi tygaffären den här veckan tänkt jag. Men idag har jag iaf tagit fram ett bra förslag på sittning på middagen eftersom alla har tackat ja nu! Har oxå köpt kostym väst och kravatt till killen i helgen. Skönt att ha det klart : )

• mamablues

Hej!

Här kommer en till oktoberbrud som börjar bli lite smått stressad! Vi har velat fram och tillbaka när det gäller datum, först var det 25 september men sen för att hinna spara lite till pengar kom vi fram till 23 oktober. Sen ångrade jag mig igen för jag vill inte att det ska vara ruskväder ju. Men till slut enades vi om 23 oktober så det är det som gäller och tiden är knapp.

För snart 4 veckor sedan dog min mormor så allt har legat på is fram tills i måndags. Det har kännts så konstigt att planera bröllop under sorgens första veckor och känns fortfarande lite konstigt. Men jag vet att hon vill att jag ska leva som vanligt och inte sörja hela tiden.

Kyrka, lokal, solist är bokat. Resten hänger i luften, vi ska bara bestämma oss.
    Eftersom vi inte har så stor budget ca 50-60 tusen så gäller det att spara in på det man kan göra själv.

Hur stor budget har ni och hur mycket ska ni göra själva?

Jag har även haft stora problem med klänning eftersom jag har en bild i huvudet å det finns ingen som stämmer in 100% på den. Så igår beslutade jag mig för att sy den själv (jag är utbildad sömmerska) och det kommer kräva massor av tid. Jag har 3 barn varav den yngste är 6 månader så det gäller att hitta stunder att planera, sy och få egentid, hahaha!

Nu har jag insett hur lite tid det är kvar och pirret inför den stora dagen har börjat gro i magen men det kommer bli helt underbart att äntligen få vara min blivande mans FRU!!!

• mamablues

Just det....jag ska gå ner i vikt med :)

• Fialotta 78

Har helt missat denna nya tråd. Skrev i den gamla.

Vi ska gifta oss den 2:e oktober.

Vi kommer ha ett budget bröllop. Ska gifta oss i rådhuset, ha fest för familj och vänner i vår föreningslokal på kvällen. Kommer att ha buffe. Kommer även att ha plasttallrikar, bestick(har hittat några rejäla) och plastglas. Kommer bjuda på all sprit också(krav ifrån sambon). Jag kommer inte att ha en brudklänning på mig utan mer en finklänning.

Klart:
    Har fått hindersprövningen, ska boka tid på rådhuset på måndag.
    Inbjudningarna är skickade, OSA 2:e augusti
    Bestämt var maten ska komma ifrån, blir thai mat, buffe med tre olika rätter
    Har fixat kostym till mannen
    Jag har köpt min klänning
    Bokat lokal
    Byxor och väst köpta till sonen

Kvar:
    Boka tid på rådhuset
    Tur till tyskland för inhandling av alkohol
    Skjorta, slips och skor till mannen
    Skjorta och skor till sonen
    Underkläder, skor och typ en bolero till mig
    Frisyr och makeup
    Brudbukett
    Tårta
    Inköp av tallrikar, glas och bestick
    Inköp av dekorationer till lokalen

Har säkert missat något

Har semester i augusti så då ska vi försöka fixa det mesta som är kvar

• TalisQualis

I veckan har både vigselringarna och min brudklänning kommit!! Snacka om att jag svävar på moln! Det blir mer och mer verkligt för varje dag. Jag ska bli fru och han blir MIN man!

• MabCar

Nu ligger vår hindersprövning på lådan tillsammans med efternamnsbyte. Just nu befinner vi oss på semester och hoppas hinna med några bröllopssaker, bla vilken musik vi ska ha i kyrkan.

• Palan

Jag har nu köpt min drömklänning. En vit tubtoppsklänning med små enkla detaljer över bysten. Kommer även att bära en lång slöja som min mormor kommer att sy. Längtar tills jag kommer att bära den! 

Men... jag har nästan förträngt att det kommer troligtvis att bli för kallt att bara bära klänning o slöja vid kyrkan... vad ska ni ha på er över axlarna, eller har ni alla klänningar med armar?

Svar på tråden Oktober 2010, del 2