• Niini

21 maj 2011 - fler?

Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)

• Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?
  • Niini

Som det är nu så blir vi 92 personer inkl. oss :) Men vi ska ta ännu en sista titt på gästlistan ännu. Första ransonen inbjudningar åker ut redan i december, då sambon har en del släkt utomlands. Vi vill ju självklart de dem chans att hinna boka flyg o så :) Resten skickar vi väl i slutet på februari/början på mars :)

Ni då?

• blikarlsson

Vi kommer att vara drygt 100 personer om alla kommer.... Vi har tänkt att skicka ut inbjudningarna i slutet på januari ungefär, och gästerna får OSA senast 21 mars, då har vi gott om tid att göra det sista...
    Har ni något värdpar/toastmaster?

• Niini

Inte ännu. Men man borde väl nog kanske ha för o vara säker på att kvällen flyter på :)

• blikarlsson

Det är klart att det kan vara bra att ha det klart, men man måste ju inte ha värdpar om man inte vill. Vi valde att fråga ett gammalt kompispar tidigt, eftersom både hon och jag gillar att scrappa, så vi har pysslat med alla inbjudningar och så när lusten fallit på!

• blikarlsson

Hej!
    Satt igår och skulle fästa texten i inbjudningarna som vi slitit så med... min BM var ute och fiskade med äldsta dottern och när han kom hem så var jag nästan klar.. Jag bad honom stolt att titta, och han läste och tittade. Sen sa han, lite tevkande: "Jag tror att det har blivit lite fel här.. du har skrivit vårat telefonnummer där det ska stå din mammas.." GGGGRRRRRRRR, bara att dra bort 45 inbjudningstexter, ta fram datorn, skriva nya, skriva ut dem och klippa till dem för att sen börja fästa de nya IGEN!!! Men, kvart över tolv igår var det färdigt. Och det blev jättefint! Så, nu var det sagt...

• Lúz de mi vida

Hej där!

Här är ännu en som bara önskar att tiden kunde rusa på.. 21 maj it is! :) Va kul att hitta fle som lngtar till detta datum!

Men jösses, måste säga att jag blir lite stressad när jag läser om alla era förberedelser :o SJälv har vi bokat kyrka och festlokal, skrivit en prel. gästlista och börjat fundera på värdpar färgtema och så vidare. Köpa klänning, ring, beställa blommor, fotograf... 

Var gifter ni er någonstans?

• Niini
    Lúz de mi vida skrev 2010-08-11 10:49:27 följande:
    Hej där! Här är ännu en som bara önskar att tiden kunde rusa på.. 21 maj it is! :) Va kul att hitta fle som lngtar till detta datum! Men jösses, måste säga att jag blir lite stressad när jag läser om alla era förberedelser :o SJälv har vi bokat kyrka och festlokal, skrivit en prel. gästlista och börjat fundera på värdpar färgtema och så vidare. Köpa klänning, ring, beställa blommor, fotograf...  Var gifter ni er någonstans?
    Haha, inget att bli stressad över. Har ju planerat nästan 1 år vi redan (bestämde exakt datum 24 augusti -09) :D

Vi gifter oss i Vasa, Finland.

• Niini

Väntar snart ihjäl mig på fotografen! Har hittat en som verkar bra (sambon blev tipsad på jobbet) och nu väntar vi på svar av honom vad det kostar och om han är villig att ta på sig ett heldagsjobb.

• blikarlsson

Hej där! Här är ännu en som bara önskar att tiden kunde rusa på.. 21 maj it is! :) Va kul att hitta fle som lngtar till detta datum! Men jösses, måste säga att jag blir lite stressad när jag läser om alla era förberedelser :o SJälv har vi bokat kyrka och festlokal, skrivit en prel. gästlista och börjat fundera på värdpar färgtema och så vidare. Köpa klänning, ring, beställa blommor, fotograf...  Var gifter ni er någonstans?

Hej och grattis! Nej, bli inte stressad, jag har liksom gått och värkt på det här bröllopet såååå länge, så nu när det äntligen ska bli dags så blir jag sååå ivrig att komma igång. Vi gifter oss i ett litet samhälle, Brålanda, ca 10 mil norr om Göteborg. Du då?

Hej och grattis! Nej, bli inte stressad, jag har liksom gått och värkt på det här bröllopet såååå länge, så nu när det äntligen ska bli dags så blir jag sååå ivrig att komma igång. Vi gifter oss i ett litet samhälle, Brålanda, ca 10 mil norr om Göteborg. Du då?

Niini skrev 2010-08-11 13:39:17 följande:
    Väntar snart ihjäl mig på fotografen! Har hittat en som verkar bra (sambon blev tipsad på jobbet) och nu väntar vi på svar av honom vad det kostar och om han är villig att ta på sig ett heldagsjobb.

Gud vad spännande! Hoppas att han är human i sina priser och att det är honom ni ska ha på bröllopet!

• ja 2010

Hej,
    vi ska också slå till den 21:a maj. Vi hade planerat till den 4 september och hade det mesta bokat, men så strula lokalen till där hade planerat festen. Så vi bestämde helt enkelt oss för att skjuta på det till nästa år. Det mesta av bokningarna är bara flyttade till det nya datumet.

Jag letar klänning, hade bestämt mig för en vacker 50-tals klänning, men det blir det inte, provade en modell och såg ut som jag var 4-kantig. Så nu är jag inne på en lång i alla fall.

Sitter och försöker spåna fram inbjudan i InDesign, har påbörjade inbjudningar för 4/9 som vi båda insåg, faktiskt inte skulle bli så snyggt även om jag är pysslig. Så det får bli tryckta istället. Det blir nog bra.

Har någon av er tänkt ha buffé?

Vi gifter oss i Stockholm.

Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?