• Niini

21 maj 2011 - fler?

Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)

• Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?
  • Pepona

Hej!

Vi har också valt 21 maj som den stora dagen. Kul att läsa hur det går för alla. Hur har ni gjort har ni bjudat alla ni velat? För våran del kommer vi nog få utesluta några utav ekonomiska skäl vilket är jättetrist. Speciellt med tanke på att jag är ganska säker på att några kommer tacka nej. Men chansen finns att alla tackar ja och då blir det ju struligt om man bjudit för många hehe Hur har ni gjort med inbjudningskorten? Vi har köpt inbjudningskort i USA väldigt simpla och har tänkt piffa upp de lite. Har ni skrivit texten för hand eller skrivit ut i skrivaren? Vad har ni använt för färg? Jag skulle tycka det var lite fint att skriva ut i skrivaren med någon lite metalliskfärg men antar att det inte finns att köpa sånt till skrivaren, eller? Oj, nu blev det många frågor... blev då nyfiken då vi valt samma datum

Nix, vi ska inte ha buffé. Hade funderat på det men det kommer inte bli så.

Vi gifter oss oxå i stockholm

• Niini
    Pepona skrev 2010-08-11 18:09:18 följande:
    Hej! Vi har också valt 21 maj som den stora dagen. Kul att läsa hur det går för alla. Hur har ni gjort har ni bjudat alla ni velat? För våran del kommer vi nog få utesluta några utav ekonomiska skäl vilket är jättetrist. Speciellt med tanke på att jag är ganska säker på att några kommer tacka nej. Men chansen finns att alla tackar ja och då blir det ju struligt om man bjudit för många hehe Hur har ni gjort med inbjudningskorten? Vi har köpt inbjudningskort i USA väldigt simpla och har tänkt piffa upp de lite. Har ni skrivit texten för hand eller skrivit ut i skrivaren? Vad har ni använt för färg? Jag skulle tycka det var lite fint att skriva ut i skrivaren med någon lite metalliskfärg men antar att det inte finns att köpa sånt till skrivaren, eller? Oj, nu blev det många frågor... blev då nyfiken då vi valt samma datum Nix, vi ska inte ha buffé. Hade funderat på det men det kommer inte bli så.   Vi gifter oss oxå i stockholm
    Vi kommer nog få utesluta några, tyvärr.. Dessutom finns det ett "bihang" (partner) som jag bra skulle klara mig utan att ha med.. Tyvärr är de förlovade och bor ihop så man kan väl inte göra så mycket åt det (annat än att placera denne så långt från oss som möjligt).
    Inbjudningskorten gör vi själva :)
  • Pepona

Håller med om att det är lite jobbigt med alla dessa partners som man kanske inte alltid har någon direkt relation till men som man ändå "måste" bjuda.

• Lúz de mi vida

Gästlistan - suck! Kan inte annat än att hålla med er. Visst skulle man vilja strunta i att bjuda vissa partners, men det vore inte så lyckat.. Vi hade från början 130 gäster, men det kändes lite väl saftigt. Vi valde att ta bort en del släktingar som vi ändå inte "känner" så väl. Småkusiner t.ex. Nu är vi nere på 120.. :o Men nu KAN vi inte ta bort fler, det är så himla svårt! Man vill inte såra någon genom att inte bjuda dom.

• Lúz de mi vida
    ja 2010 skrev 2010-08-11 17:44:47 följande:
    Hej,vi ska också slå till den 21:a maj. Vi hade planerat till den 4 september och hade det mesta bokat, men så strula lokalen till där hade planerat festen. Så vi bestämde helt enkelt oss för att skjuta på det till nästa år. Det mesta av bokningarna är bara flyttade till det nya datumet.Jag letar klänning, hade bestämt mig för en vacker 50-tals klänning, men det blir det inte, provade en modell och såg ut som jag var 4-kantig. Så nu är jag inne på en lång i alla fall. Sitter och försöker spåna fram inbjudan i InDesign, har påbörjade inbjudningar för 4/9 som vi båda insåg, faktiskt inte skulle bli så snyggt även om jag är pysslig. Så det får bli tryckta istället. Det blir nog bra. Har någon av er tänkt ha buffé?Vi gifter oss i Stockholm.
    Det är såå fint 50-talsinspirerade klänningar. Det är verkligen på tapeten nu! Tur att du ändå var tidigt ute trots datumändring så du kan tänka om. Jag är livädd att inte hitta den rätta klänningen som jag bildat i mina drömmar, tsss.. Jag tänker mig också en lång klänning, enkel och axelbandslös. Gärna någon detalj i spets.

Vi kommer nog inte ha buffé, utan nån meny som serveras vid borden. Däremot ska vi ha efterrättsbuffé med alla möjliga sorters kakor, pajer och annat sött. Buffé är ju smidigt, och anpassningsbart. Mycket kan man ju förbereda dagar innan. Jag skrev nog inte det, men vi gifter oss utanför Vimmerby på en liten ort.

• Niini

Mejlade en tilltänkt forograf tidigare (rättare sagt 9.8.). han har inte svarat ännu! *river mig i håret* Borde man börja ringa snart eller?

• Lúz de mi vida

Klart man kan ringa! Jag kommer vänta lite till innan vi vet lite hur vi vill ha det. Är det en omtyckt fotograf vill de säkert veta i god tid innan det är dags. Jag oroar mig lite för om det skulle böi regn. Jag vill verkligen inte ta korten i en studio!

• AnnC81

Jag hoppar väl in här också då :)
    På lördag är det 9 månder kvar. Passande nog så ska jag på bröllop då, här ska spanas ;)

• AnnC81

Niini, ring han om han inte har svarat än. Fråga om han har fått mejlet.  

• Lúz de mi vida

Jaa, tack vare denna tråd har vi nu bokat fotograf och han tyckte inte alls det var för tidigt. Det känns så himla bra :D Så ring nu! Gott att kunna bocka av åtminstone en sak...

Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?