21 maj 2011 - fler?
Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)
Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)
Hej!
Vi har också valt 21 maj som den stora dagen. Kul att läsa hur det går för alla. Hur har ni gjort har ni bjudat alla ni velat? För våran del kommer vi nog få utesluta några utav ekonomiska skäl vilket är jättetrist. Speciellt med tanke på att jag är ganska säker på att några kommer tacka nej. Men chansen finns att alla tackar ja och då blir det ju struligt om man bjudit för många hehe Hur har ni gjort med inbjudningskorten? Vi har köpt inbjudningskort i USA väldigt simpla och har tänkt piffa upp de lite. Har ni skrivit texten för hand eller skrivit ut i skrivaren? Vad har ni använt för färg? Jag skulle tycka det var lite fint att skriva ut i skrivaren med någon lite metalliskfärg men antar att det inte finns att köpa sånt till skrivaren, eller? Oj, nu blev det många frågor... blev då nyfiken då vi valt samma datum
Nix, vi ska inte ha buffé. Hade funderat på det men det kommer inte bli så.
Vi gifter oss oxå i stockholm
Håller med om att det är lite jobbigt med alla dessa partners som man kanske inte alltid har någon direkt relation till men som man ändå "måste" bjuda.
Gästlistan - suck! Kan inte annat än att hålla med er. Visst skulle man vilja strunta i att bjuda vissa partners, men det vore inte så lyckat.. Vi hade från början 130 gäster, men det kändes lite väl saftigt. Vi valde att ta bort en del släktingar som vi ändå inte "känner" så väl. Småkusiner t.ex. Nu är vi nere på 120.. :o Men nu KAN vi inte ta bort fler, det är så himla svårt! Man vill inte såra någon genom att inte bjuda dom.
Vi kommer nog inte ha buffé, utan nån meny som serveras vid borden. Däremot ska vi ha efterrättsbuffé med alla möjliga sorters kakor, pajer och annat sött. Buffé är ju smidigt, och anpassningsbart. Mycket kan man ju förbereda dagar innan. Jag skrev nog inte det, men vi gifter oss utanför Vimmerby på en liten ort.
Mejlade en tilltänkt forograf tidigare (rättare sagt 9.8.). han har inte svarat ännu! *river mig i håret* Borde man börja ringa snart eller?
Klart man kan ringa! Jag kommer vänta lite till innan vi vet lite hur vi vill ha det. Är det en omtyckt fotograf vill de säkert veta i god tid innan det är dags. Jag oroar mig lite för om det skulle böi regn. Jag vill verkligen inte ta korten i en studio!
Jag hoppar väl in här också då :)
På lördag är det 9 månder kvar. Passande nog så ska jag på bröllop då, här ska spanas ;)
Niini, ring han om han inte har svarat än. Fråga om han har fått mejlet.
Jaa, tack vare denna tråd har vi nu bokat fotograf och han tyckte inte alls det var för tidigt. Det känns så himla bra :D Så ring nu! Gott att kunna bocka av åtminstone en sak...