• Niini

21 maj 2011 - fler?

Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)

• Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?
  • Niini

Joo.. det kliar verkligen i fingrarna att ringa! Men det är semestertider ännu så sambon tycket vi kunde vänta till måndag.

• Lúz de mi vida

Okej.. Förstår känslan.. Man vill vill vill! Men på nåt sätt tror jag det är bra att någon hejdar en lite. Det var faktiskt min fästman som ringde och bokade trots att jag sa att vi kunde ringa och höra oss för lite.

• Niini

Tjejer!

Vilken tid har ni bokat kyrkan? Vi bokade till kl. 14 men jag börjar nu fundera om det är för tidigt? Vi ska fotas före vigseln o innan dess ska jag ha både hår och smink fixar samt äta nånting. Vill inyte stiga upp kl. 5 på min bröllopsdag o jag vill självklart inte behöva stressa heller! Ska jag ringa kyrkan och se om det går att boka om?

• AnnC81

Vi vill ha så sent som möjligt, det blir kl 15 eller helst kl 16 om vi får en präst tills dess, vi vet inte detta än.
    Jag var på bröllop i helgen där vigseln var kl 17 - ännu bättre egentligen! Det blir inte så mycket "dötid" emellan :)

• Lúz de mi vida

Vi ska ha kl 14 och är nöjda med den tiden. Funderar på att bjuda på nåt ätbart vid kyrkan strax efter vigseln. Nåt enkelt, och kaffe! Det tar ju annars en bra stund innan det blir mat på festen.

• Niini
    Lúz de mi vida skrev 2010-08-23 16:15:58 följande:
    Vi ska ha kl 14 och är nöjda med den tiden. Funderar på att bjuda på nåt ätbart vid kyrkan strax efter vigseln. Nåt enkelt, och kaffe! Det tar ju annars en bra stund innan det blir mat på festen.
    Vilken bra idé :) Ska ni fotograferas före eller efter vigseln?
  • Niini
    AnnC81 skrev 2010-08-23 12:46:40 följande:
    Vi vill ha så sent som möjligt, det blir kl 15 eller helst kl 16 om vi får en präst tills dess, vi vet inte detta än.Jag var på bröllop i helgen där vigseln var kl 17 - ännu bättre egentligen! Det blir inte så mycket "dötid" emellan :)
    Var på ett bröllop här i juli där vigseln var kl. 16 och det var riktigt passligt :) Ska på ännu ett bröllop i september med vigsel kl. 17 men då ska jag även agera högra handen åt bruden som är en nära vän samt fotografera dem innan vigseln så det räknas inte riktigt ;)
  • Lúz de mi vida
    Niini skrev 2010-08-23 16:21:11 följande:
    Vilken bra idé :) Ska ni fotograferas före eller efter vigseln?
    Vi kommer fotografera före vigseln. Visst får man gå upp tidigt, men jag tror ändå inte att det blir så många timmars sömn den natten ;)
  • Niini

Kommer nyss ur ett 30 mins samtal med den tilltänka fotografen. Han verkar super! Ingen begränsning på antaöet foton, det blir så många det blir för att fånga det som behövs och alla i digitalt format, ställde gärna upp på en heldag och vill vara med så länge det händer något. Sa jag att priset var helt okej?! Kan man hitta nån bättre?!

Nu gäller det bara att kolla med sambon samt vänta in lite fotoförslag från hans tidigare uppdrag. Sen blir det att bestämma sig :)

Sen bokade vi om kyrkan också efter att ha pratat lite sinsemellan, så kl. 16 den 21 maj blir det nu :)

• Lúz de mi vida
    Niini skrev 2010-08-24 11:08:58 följande:
    Kommer nyss ur ett 30 mins samtal med den tilltänka fotografen. Han verkar super! Ingen begränsning på antaöet foton, det blir så många det blir för att fånga det som behövs och alla i digitalt format, ställde gärna upp på en heldag och vill vara med så länge det händer något. Sa jag att priset var helt okej?! Kan man hitta nån bättre?! Nu gäller det bara att kolla med sambon samt vänta in lite fotoförslag från hans tidigare uppdrag. Sen blir det att bestämma sig :)   Sen bokade vi om kyrkan också efter att ha pratat lite sinsemellan, så kl. 16 den 21 maj blir det nu :)
    Å, det låter ju perfekt! Jag känner mig också helt pepp nu på all planering. Har fått en massa idéet på inbjudningskort och bordsdekoration och sånt.. Så kul detta är!! Kommer nu ha några favors till gästerna? Jag funderar på små askar med nåt godis i, och kanske använda denna som bordplaceringsskylt också.. Två smällar i en.
Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?