21 maj 2011 - fler?
Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)
Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)
jepp, 21 maj med en liten blandning av 50-tals och rocktema. ska bli skitroligt att änligen komma igång med allt påtagligt som klänning och sånt
Hejsan!
Vi gifter oss också den 21:e maj 2011! Längtar så mycket! Vi bor i Göteborg så vi har valt att boka Örgryte gamla kyrka samt en lokal vid Delsjön. Jag hittade min drömklänning igår! Den är helt underbar och raka motsatsen från det jag hade trott att det skulle bli =) Ännu bättre var det när jag fick den för halva priset!
Ang inbjudningskorten så har jag bestämt mig för att göra dem själv, funderade ett tag på att beställa från vistaprint, men då hade de blivit så tunga så det hade krävts mer porto och då faller själva grejen med att det skulle bli billigare...
Hut ska ni göra med musik? Ska ni ha någon som sjunger under vigseln? Låtar?
Trevlig helg!
Vi ska ha en tjej som sjunger och en kille som kompar i kyrkan. Min dotters kompis från musikskolan i thn. Hon har en änglalik röst. Och hon vägrar ta betalt av oss.. Vi har inte riktigt bestämt vilka låtar som ska sjungas ännu:) gott om tid:)
Jag har kommit på mig själv precis.. jag är klar med allt utom maten och drycker.. ringen med då så klart men den är ju så gott som bokad.. så nu kan jag bara luta mig bakåt och invänta Maj:)
Vi har inte frågat någon ännu, men min tärna har en jätte fin röst, funderar om vi ska fråga henne. Annars har jag en gammal arbetskollega som sjunger på olika kyrkohändelser hon sa att hon kunde, men vi får se!
Annars har man ju hela släkten som kan stämma ihop sina röster ;P
Någon som vet den perfekta morgongåvan som inte går att köpas för pengar...? :)
Här har vi ett par till som bestämt oss för den 21/5 :)
Vi har bokat kyrka och festlokal. Börjat pyssla med inbjudningskorten (som vi tänker skicka ut i december/januari). Har kollat med frisör. Klänningen undanlagd!
En hel del grejer kvar att fixa, men just nu känns det bara kul. Antar att det blir mer stressigt när det börjar närma sig :)
Vi har tänkt gifta oss 21 maj nästa år, meeen det enda vi har gjort är att kollat att kyrkan är ledig ( det är den) men ngt annat praktiskt har vi inte gjort.
Så nu funderar vi på om vi ska skjuta på dagen till i sept eller om vi hinner utan att stressa.
Vi har oxå bokat den 21/5 2011. Kyrkan är bokad, bestämt lokal och skjuts hela dagen är klar. Kollat lite på kläder, pratat om vilka vi ska bjuda. Men sen inte så mycket mera. Bjudningskorten skickar vi ut i deceember och de ska vi göra själva. Längtar till Maj-11
Men skulle vi inte bestämmt maj, hade vi nog valt september, det är oxå en helt underbar månad!
Vi börjar vara rätt många brudar nu :)
Hur tänker ni med bröllopresan?