• Niini

21 maj 2011 - fler?

Vet från både 2011-tråden och maj 2011-tråden att det finns fler än jag som planerar den stora dagen till 21 maj nästa år! Varför inte samla i en tråd och byta idéer, tala om hur planerna går o.s.v. :)

• Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?
  • Niini
    Lúz de mi vida skrev 2010-08-26 17:20:29 följande:
    Å, det låter ju perfekt! Jag känner mig också helt pepp nu på all planering. Har fått en massa idéet på inbjudningskort och bordsdekoration och sånt.. Så kul detta är!! Kommer nu ha några favors till gästerna? Jag funderar på små askar med nåt godis i, och kanske använda denna som bordplaceringsskylt också.. Två smällar i en.
    Vi har bestämt att försöka ge oss på att vika egna små askar att ha nåt gott i. Hur vi ska orka 90 st är ett senare problem ;)
  • Lúz de mi vida
    Niini skrev 2010-08-26 17:53:20 följande:
    Vi har bestämt att försöka ge oss på att vika egna små askar att ha nåt gott i. Hur vi ska orka 90 st är ett senare problem ;)
    Jaa, det är ju just det. Tänkte också tanken, vi ska ha ca 110 gäster. Jag tror nog att vi ändå tjänar på att köpa askar, tidsmässigt i alla fall ;) På denna sida fanns det relativt billiga askar, på andra sidor kostar de minst det dubbla och det gör rätt mkt när man har många gäster...

www.sweeties.se/shop/product.php

Vi kommer ha rosa tema, så dom skulle vara perfekta!

• ja 2010

Vi väntar besked från kyrkan, till nästa vecka blir det klart med klockslag och kyrka i vårt kommun. De alternerar mellan 3 kyrkor och vi har fått önska kyrka samt klockslag. Vi hoppas att vårt önskemål går igenom, Då får vi sista tiden den dagen i kyrkan, kl. 15.00.

• Jejkej

Kul tråd. Jag och min kärlek gifter oss oxå denna dag, härligt att det inte bara är vi :) Känns som vi kommit ungefär lika långt som er i planeringen. Ring ska vi kolla i mitten på sep. då "min" guldsmed ligger 50 mil (min hemstad) härifrån, är det för tidigt!?!?! Mannens kläder är istortsätt klara, men min klänning, usch vad svårt det är, hittat en dröm genom nätet men vet inteom ja vågar beställa den, känns lika riskabelt eftersom man inte vet om den ska passa eller ej när den stora dagen kommer.

Hehe blev lång det här :)

• ja 2010

@ Jejkej, jag funderar också på en klänning uppsydd i Kina. Den modell jag är ute efter finns det få av i Sverige och dessa är inte riktigt rätt. Men ska man våga?

• Jejkej

De flesta har ju någon sorts av garanti, kolla så det går att skicka tillbaka den.

Det blir ju mycket billigare, Om den blir bra, men samtidigt kan det säkert bli dyrt om man blir missnöjd.  Det tål att tänkas på en gång extra tror ja!

• Lúz de mi vida

När kommer ni skicka era inbjudningar? Vi har som tanke att skicka dem i början av december.. Jag har nästan haft lite ångest inför detta då jag inte är särskilt duktig och tålmodig för att pyssla med såna grejer. Det går bra en stund, men jag tröttnar lätt. För någon vecka sen hittade jag Kortet med stort K :D Så himla skönt, jag brukar vara så velig.. Det finns så många fina kort. Så nu är det bara att sätta igång och pyssla, jag får ta någon till hjälp helt enkelt :)

• 21maj

Hej allesammans:) här kommer en till den 21 maj... Har bokat kyrka och lokal. fixat och donat med allt möjligt. Inbjudningskorten klara, bordkorten klara. Just det ja, save the date korten är ju redan ute:) Klänningen klar. Verkar ha det mesta under kontroll. än så länge:) I morgon ska vi ut och kolla hos våran Guldsmed om han har nått fint.. och på söndag en fantstisk tårtmässa (många bröllopstårtor att se och få ideer ifrån.) någon mer som ska dit? Det ligger i kungälv.

• Niini
    Lúz de mi vida skrev 2010-09-16 22:04:08 följande:
    När kommer ni skicka era inbjudningar? Vi har som tanke att skicka dem i början av december.. Jag har nästan haft lite ångest inför detta då jag inte är särskilt duktig och tålmodig för att pyssla med såna grejer. Det går bra en stund, men jag tröttnar lätt. För någon vecka sen hittade jag Kortet med stort K :D Så himla skönt, jag brukar vara så velig.. Det finns så många fina kort. Så nu är det bara att sätta igång och pyssla, jag får ta någon till hjälp helt enkelt :)
    Vi kommer skicka inbjudningarna som ska till utlandet i december o resten åker väl i slutet på februari/början på mars :)
  • Jejkej
    Lúz de mi vida skrev 2010-09-16 22:04:08 följande:
    Vi hade oxå tänkt oss i början på december.

Våra kort är färdig pysslade med inte skrivna, verkan jag eller mannan har speciellt bra handstil, så vi skjuter på det hela tiden, snart dax att ta tag i de... :S

Svar på tråden 21 maj 2011 - fler?