Livets toppar och dalar
härligt med ny tråd och lika kul att läsa ny trådstart av ny trådstartare
har glömt hälften jag skulle kommentera men försöker ändå - blandar säkert ihop er nu så hojta till om det blir heelt galet!
Snorkis - här hålls det tummar för att bebis tittar ut nu snart, hur mkt har du fått över tiden nu? kommer du att bli igångsatt vid ett visst datum eller vad har man sagt? minns den sista tiden innan förlossningen med fasa - fy vad jag hade krämpor (och tyvärr har jag kvar en del även idag ) och visst är man två sen att dela bördan och har man ett lugnt o nöjt barn som bara vill äta var 3-4 timme ja dåså - då ÄR det värre att vara höggravid!
Luna- välkommen! vi är två stycken i tråden som har tonåringar och som har börjat om igen (jag o AM) och sen PB som är närmast m sin kille tro jag. Min stora är 14½ och liten är 2½ så 12 år mellan mina barn. hur långt har du mellan dina?
Ore - ang mat förstår jag dig totalt! jag är ju själv mkt överviktig och även om jag aldrig varit så här stor tidigare så har jag aldrig varit liten heller. redan som barn var jag stor och har alltid varit det, gått på sjutk många dieter hit o dit och man har alltid tagit bort fett men socker har man behållt (saftsoppor, krämer, nyponsoppa och mackor var standard som barn och tyvärr rekomenderat av dåtidens dietister) JAg har därför från dag 1 som mamma bestämt att mina barn INTE ska bli stora pga felaktig mat iaf. krämer, sockrade flingor, etc finns inte i huset och godis, oboy eller läsk kan man få på en lördag men inte mer. Det gick fin fint med stora tills hon hamnade i tonåren men nu kan hon ibland äta vad som helst bara det är sött dock väger hon 49kg till 160cm så hon är ju inte stor i kroppen om än att hon just nu äter onyttigt. tycker att dina argumnet låter bra och håller så prata du mer med din syster - hon kan behöva en lite knuff till ett bättre leverne (säger en kvinna som inte bryr sig om sitt egna just nu, haha)