jag läser ikap lite och har ingen aning om vad som diskuteras just nu, hoppas att jag inte kommer in helt galet med mitt inlägg - vet dock att Nennelainen har värkar!!! så spännande - heja pricken nu är graviditeten slut, nu är det dags att titta ut, heja heja heja
ang overalldiskussion så har jag haft reima samt nanook till mathilda, nanooken köpta jag på outlet förra året så det blev halva priset - helt underbart då de kostar 1800 annars hoppas ju självklart på ny outlet iår med om jag så ska ta ledigt från jobbet så gör jag det för satan i gatan vilken grymt bra overall! under hela vintern behövde hon aldrig ngnsin ha kofta eller fleeceställ under, svettades inte när det var varmare ute och blev inte blöt när det regnade - kna det bli bättre än så? ( men så är ju nanook ett svenskt märke också )
Telis - du har fått jättemånga jättebra tips för förstoppning, tröga tarmar o magont hos bebisar och jag kan bara tillägga att lactulos inte bara är receptfritt utan även det man ger på sjukhuset när man behandlar bebsi med förstoppning/svaga tarmrörelser etc har en väninna vars nu 2,5-åring föddes i v 27 och hon har tills för ca 6 mån sen haft stora problem med förstoppning, och i öht svårt att få ut bajset. de har fått ge rapsolja i varje mål med ersättning ( som i sig kan ge förstoppning så den fick de sluta med så fort som möjligt) och sen lactulos mellan måltider. päron och katrinplommon har också getts samt banan- övermogen banan har varit laxerande och grönare banan förstoppande. mjölkprodukter har gett magknip coh än mer kluttar men ingen intolerans eller allergi finnns. pröva dig fram men vänta inte med att söka vård om det inte ger med sig, det kan bli en negativ spiral.
Smint - minns att jag sett dig lite här inne tidigare, förstår om du inte hinner med, det är nästintill omöjligt om man inte kan kika på BT på dagtid och sen delar dator med flera på kvällarna men vill du skriva så ge det ett försök