Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Livets toppar och dalar

nähä, nu ska jag gå och köra ett Pilates-pass hemma eftersom min Skivstångsträning blev inställd.

Puss på er!

• Snorkfröken77

Parnassia - Om jobbet känns bra i magen så ta chansen! Om inte, strunta i det och tänk att fler tåg går.

Tack för all medkänsla angående vår sängförsäljning. Jag mår dåligt bara jag tänker på det!

Lappis - Jag håller tummarna så hårt för att det bara ska svischa till och det är er tur! Jag hjälper gärna till att skicka illaluktande brev till de överst på listan, tror du kattbajs kan duga?!

BS - Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag älskar ditt sätt att skriva med din torra humor

PB - Berättelsen är påbörjad men ligger på is, orkar inte ta tag i det. Hoppas att jag ska orka för att jag tror det är bra bearbetning. Jag skulle gärna visa bild på S men jag är samtidigt rädd att lämna ut oss och henne. Och hon är ju död på bilderna och det syns (vi tog inte kort förrän andra dagen och hon har hunnit bli lite mörk om kinderna. Det nyper i hjärtat bara jag tänker att någon ens skulle tänka att hon inte ser fin ut pga det. För mig är hon ju vackrast i världen och i mitt minne ser hon ju inte ut som på bilderna, det blir så hårt när man fotar tyvärr. Och rent praktiskt vill jag inte lägga upp foto på henne någonstans på nätet även om det är begränsat behörighet, inte maila heller. Så det får bli någon gång i framtiden om vi träffas IRL PB, då kan jag visa dig.
    Jag är oändligt tacksam över att du frågar dock, du är den andra som frågat om du får se och det värmer mitt mammahjärta. Jag är ju lika stolt över henne som någon annan mamma. Och jag tycker det är jättemodigt att fråga för man vet ju inte vad man får se om du förstår vad jag menar.

Apropå det träffade jag en fd kollega på jobbet i onsdags och det var det absolut bästa bemötandet jag fått av någon. Hon kom in sa hej, var glad och avslappnad, frågade hur det var med mig sen sa hon: Jaha, och ni fick den finaste bebisen förstår jag? med ett leende, sen pratade hon på om hur fint S namn var och att det var en favorit hos henne. Hon pratade till mig och om S precis som om vilket annat barn som helst som fötts. Det var så befriande och skönt!

Porchez - Gud vad läskigt med 23-åringen! Har du uppfattat honom som avvikande på något sätt under din barndom? Har också sett bilden på honom och hans namn, dock ingen jag känner igen. Han är ju mkt yngre än mig. Sen är jag ju inte härifrån ursprungligen heller så jag har inte koll på någon Hur är livet annars? Mår du bättre?

PB igen - Jag håller tummarna så hårt för dig och EA att det ska gå vägen nu! Det är ju eran tur nu!

• Snorkfröken77

jag fortsätter...

Skönt att höra att jag inte är själv om att tycka bebisar och gravidmagar är lite jobbigt.

Tinga - Gud vad du bakar! Du känns som en sån där perfekt 2000-talskvinna, bakar, gör karriär och är en supermamma till Piff & Puff! (och jag menar det som en komplimang!)

Nenne - Killnaman på T, ni har väl inte "tagit" vårt favoritnamn Thorzthen?

Hattis - Du skriver nästan, så jag håller tummarna, tyckte också dina symptom lät väldigt plussitiva!

Muggles - Vad roligt med glada svärföräldrar!

AM - Jag har verkligen märkt nu att sorg och död är inte något naturligt (trots att det borde vara det!) i vårt samhälle och man råkar ut för de mest konstiga reaktioner från folk. Kram tillbaks!

Snaily - Jättekram till dig! Jag vet ju hur det är att få jobbiga besked när man är gravid och det är inte roligt (makens sjukdom), man har liksom redan så fullt upp i huvudet änå, det är som att man inte får plats med mer. Hoppas iaf att det går bra både för din mamma och din svärmor.

Ore - Ok, jag håller tummarna för en bra julklapp då (inflytt)!

• Snorkfröken77

PB - Nej då! Jag blev som sagt var bara glad

September - Det jag uppfattat på FL hos andra som råkat ut för samma sak så verkar de känna samma sak som jag. Att när man själv landat lite i det bara blir genuint lycklig över att ens barn "räknas" och att folk vill och pratar om ens barn. Min kollega sa även: Jag förstår ju att du är precis lika stolt som alla föräldrar det är ju ingen skillnad. Bara att någon förstår det är helt fantastiskt!

Nenne - Du säger det så bra Nenne.*kram* Det är som sagt var svårt, man vill visa henne för hela världen och samtidigt skydda henne och oss. Kattbajs är ok så länge det är i fast form, i lös form dock är det vidrigt!

PB igen - Jobbigt med maken, tror det där är lite klassiskt, han släpar hem mat till grottan och tycker han visar att han älskar dig på det viset. Förstår att det är jobbigt när hormonerna rasar! Fortsätt berätta vad du behöver, vad du önskar, mer än så kan du inte göra. Hoppas att poletten trillar ner till slut?

• Snorkfröken77

Nenne - lol!

Nu ska jag leka med min man i datavärldens underbara värld. Är det någon mer som är så nördig som jag att de spelar wow?

Kram!

• Snorkfröken77

Hej hej, igår var det dags för bakslag igen. Sov dåligt natten till måndag (vaknade en gång i timmen) och sen var det två kollegor på jobbet som kom och beklagade sorgen, sen var jag till tandhygienisten och blev plågad av borttagning av tandsten under 40 minuter. När jag sen frågade om min tandsten berodde på att jag varit gravid och sovit med öppen mun (idiot, jag borde hållt tyst!) och tanten/tandhygieniste förtjust ylade om jag nyss fått barn och VAD blev det så bröt jag ihop och började gråta. Ingen höjdare. Sen var jag ur spår resten av dagen och när sedan min chef ringde mig på kvällen för att förvarna att tjejen som gått hem en månad innan mig skulle komma och visa upp sin bebis idag bröt jag ihop totalt efter jag lagt på. Fy fan vad orättvist det känns!

Det gick iaf ganska bra, jag satt och gömde mig på mig rum men jag hörde bebispip  då gjorde det ont i magen.

Jag håller tummarna för EA att hon ska förvandlas till en hel glassfabrik!

Jag avskyr också krånglande bilar, de ska bara fungera!

Jag tillhör ju definitivt mybyxemaffian som ni vet sen förut, har flera uppsättningar som jag glider runt i, bla tre velourdressar i svart, grått och rosa. Maken brukar kalla mig efter färgen: svarta pantern, gråa pantern eller rosa pantern

Ore - Skumt med ringarna, men bra att de är försiktiga, tror man har varit lite för slapphänt rent generellt sett med hormonella preventivmedel.

Enda erfarnheten jag har av TENS var på förlossningen och jag tyckte inte det fungerade alls, kände ingen smärtlindring öht.  Intressant att se att det är flera som har positiva erfarenheter av det.

• Snorkfröken77

AM - Jag är glad för de virtuella också! *kramar tillbaks hårt*

Apropå det så har jag väl aldrig kramat så mycket människor som nu den sista tiden, och folk som jag knappt pratat med. Men jag tycker det är skönt, det är ett så fint sätt att visa att man bryr sig. Fram för mer kramar i Sverige!

PB - Han kämpar på, han är redan utskickad till kund (han är ju konsult) han tycker det är ok inte mer än så. Han har gått lite tidigare en del dagar vilket jag tror ha varit bra. Han har även framfört kritik mot sina chefer då de hanterat det extremt dåligt. Hans chef har inte ens sagt något till honom....

Kom på att ni skrivit om Granngården och Spensalva/Helosan, skoj! Granngården har ju så mycket roligt om man har trädgård!Jag lärt mig att man använder Helosan på kossornas spenar och på händerna när man jobbar med kor så jag smörjde faktiskt in mina torra bröstvårtor med det när jag var gravid. Jag tänkte duger det åt kossorna duger det åt mig.

• Snorkfröken77

BS - Stackars Jocke, hur ska det gå?

• Snorkfröken77

PB - Han hälsar tillbaka till dig (han var lätt förvirrad, Passionsblomman vem? )

Svar på tråden Livets toppar och dalar