• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Soldemor

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-04 19:28:54 följande:
    Our assassin is back in business.  Nancy kom precis med en duva i munnen, nästan lika stor som henne. Den där bjällran hon har så hon låter som hela Rudolf med vänner verkar snarare funka som lockbete. Vad gör man?
    Går ut och går med henne i ett långt koppel, typ 10-20 meter. Det gör vi med våra, funkar hur bra som helst!
  • _koko_

Åh, Start, stora kramar och ett försiktigt grattis! Sen vågar jag inte skriva något mer.

piggis - Det skiljer, om jag inte minns fel, exakt två månader mellan A och conny. Fast ett helt år på pappret förstås.
    Vad fint du skriver om sorgen förresten.

klockarbol - Härligt med svamputflykt!!

snaily - Skönt att vara outad, nu kan du pösa över ordentligt.

nenne - Duva!! Men du, dräpa fåglar får du göra i en annan sjal.

Igårkväll var jag ute och drack öl och hade det jättemysigt, men det blev inte så farligt mycket eller sent faktiskt. Bra, så är jag i form för min date med cicci idag.

Det första conny säger nu på mornarna är "jag har sovit hela natten", och jag har lite ångest för att jag har gnällt för mycket så conny hört det om lillebrors oförmåga att göra just det...

Nä, men frukost!

Kram till alla jag glömt att kommentera...

• nennesjuttioåtta

snaily – jag kan ju spara fåglarna och stoppa upp dem på dem som plågar djur genom att skära dem i genitalierna eller som jag läste i morse, skjutit i huvudet med spikpistol. nej, förretsen, stackars fåglar... 

Koko – hehehhe, nä inte den sjalen!  

Soldemor – hmmm, tack för tipset men tror inte hon skulle tycka det var den bästa idén som vant sig vid att springa fritt i "skogen" här.  

Oms – du kanske har en poäng där!

Lappis – mäh, ni ska ju åka till Borgafjäll nästa år! Ha det så härligt i Riga!!!!!

Ego – gaaah vad illa jag sovit, bara för att jag skrev igår att det gick bra. Magen har varit som en spärrballong hela natten, ständiga sammandragningar och öm, sned, tung, knölig... Men jag har sovit iaf och drömt att jag skulle spinga till Köln (det var inte så långt bort som man kan tro, men några mil iaf) men det var sjukt mycket älgar på vägen. Och så vaknade jag med förvärkar, wehheee!!! Först tänkte jag "YES" men efter ett tag "OH SHIT", sen somnade jag igen så ingen bebis i natt heller. 

• Parnassia

Grattis september, nu håller även jag tummarna för fortsättningen!

Snaily - skönt att vara outad. Fick du några roliga reaktioner eller kommentarer? Vet många om bakgrunden till er "resa"? Vilken vecka är du i nu förresten?

Här firar vi att H är fyra månader och vi tänker slå på stort med potatispuré idag.

E däremot är ett litet orosmoment nu. Hon sover illa och drömmer så mycket. Det har hon alltid gjort iofs, mer eller mindre. Men nu är det värre, hon vaknar många gånger och gråter hysteriskt pga av mardrömmar antar jag och vaknar inte ur dem heller. Det är så läskigt, hon gråter, ropar på mig, pratar och jag tröstar, torkar snor, lyfter upp henne, kissar henne, klappar och nästan nyper henne för att väcka henne så att hon kommer ur drömmen. Men inte. Hon slutar plötsligt och börjar snarka. LÄSKIGT! Någon med input/erfarenhet?

Dessutom klagar hon ofta om ont i magen. Både maken och jag tycker att hon gör det när det är något hon inte vill, inte orkar, inte ska åka bil, är trött, är hungrig, är kissenödig osv osv. Men jag kan inte låta bli att tänka OM det är något på riktigt. Det blir liksom att hon "ropar varg" för många gånger.

Vi hade ett exempel häromdagen när hon gnällde i bilen (vilket är standard) som slutade i att hon kräktes ned hela sig och bilstolen pga åksjuka. Jag känner mig ju som världens sämsta mamma när det blir så fel. Kanske får ta henne till doktorn...

Oj vad långt det blev...

• Parnassia

Spännade med förvärkar Nenne! Det börjar bli allvar...

Hoppas du kan sova lite middag idag och ta igen förlorad sömn. 

• Lapinette

nenne .... vad spännande!!! Kanske kommer det ett litet skrutt i Stockholm lagom till DN-galana i allafall?!! Du får smsa vilket sjukhus du hamnat på så vi får titta förbi på måndag .

Parnassia - jobbigt när de är så där små och man liksom inte kan fråga vad som är fel. Förstår din oro.

nenne ... igen - oj, glömde bort Borgafjäll! Det är bara så jäkla långt dit. Kan man inte flytta fjällen lite närmare Sthlm?

• kikki kikki

Ska snart iväg till MVC för att sen åka till sjukhuset och göra en tillväxtkontroll.....jag har inte gått upp ett gram utan gått ner 2 kg sen jag blev med barn...pga att jag kräks hela tiden och inte kan äta mjölk prudukter.
    Dom har flyttat fram BF ett antal gånger och nu börjar dom fundera på att barnet kanske växer för sakta så att första budet på 28/9 gäller och inte 10/10.....ja ja vi får väl se vad dom säger idag.....ska springa där var tredje vecka nu tills knodden kommer.

vinke vink

• kängu

Start- jag håller alla mina tummar för att det där plusset vill stanna kvar! Det förtjänar ni verkligen efter all skit som varit!!!!!! Det har verkligen varit super att dela  föräldraledigheten på det sätt som vi gjort och det är himla kul att få vara hemma med sonen nu när han är lite större!

Piggis, jo jag vet ju att dina fötter också varit iskalla SKa jag ta med mig ett par tjocka sockar nästa gång vi ses? Förstår precis hur du känner.

Parnassia, jobbigt med E. Det är ju säkert inget med magen men kanske ändå bra att ta henne till doktorn? Så slipper du undra.

Nenne, jobbigt med mördar-Nancy

Snaily, mysigt med yngel-kill

Ego- har nu diskuterat de frusna fötterna med maken och hans fötter var också lite kyliga. Vi bestämde oss för att skjuta upp syskonförsöken ett tag. Dessutom bestämde vi oss för att inte ha den här diskussionen igen förrän om ett halvår. Annars bara velar vi fram och tillbaka... vi vill ju båda två ha ett syskon men ärligt talat så tror jag att det kommer bli bäst för hela familjen om vi väntar lite till. Sen är det ju så att vi redan försökt några vändor denna cykel så skulle det ha tagit sig så är det ju så och då blir det säkert jättebra det med.

• kängu

Telis, skönt att du har svärmor hos dig! Hon verkar helt fantastisk utifrån det du skrivit här

Svar på tråden Livets toppar och dalar