Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa skönt att höra att tvillingarna har egna uppsättningar av allt o inte behöver sno av varandra.

Skönt att ha maken hemma igen? (fast det kanske står något om när jag har läst mig igenom alla sidor)

• lanovia 08

Kanske det kanske.

Skall bli så mysigt att komma iväg på en riktig lyxarhelg o bara vara familjen efter 2 veckor renovering och kaos. Innan det är dags att återvända till det igen.

Ninnnis skrev 2010-09-06 14:07:28 följande:
      Jag vet, jag vet! *viftar ivrigt med handen*Jensens Bøfhus, kanske?

• lanovia 08

Sug åt dig som en svamp! Det förtjänar du.
    Klart man ställer upp men inte desto mindre anledning att bli stolt vid beröm.

Norrskensflamman skrev 2010-09-06 14:29:37 följande:
    Maken har varit på akuten och fixat med lite papper åt familjen vars flicka bröt benet. Sköterskan på akuten bad honom köpa blommor åt mig för att jag tolkat så bra i lördags *rodnar* De menade att utan mig hade de stått sig ganska slätt och det hade varit väääääldigt krångligt och jobbigt, både för dem och för familjen OCH lilla Dasha. Kul att få lite positiv cred, det är inte var dag. Samtidigt som det ju är en självklarhet att man ställer upp, det var ju för bövelen våra vänner som var hos oss på besök. Skulle jag bara skickat dem på akuten ensamma utan tolk en lördagkväll  ?! !

• lanovia 08

Hvidis hör av dig när du vet om du kan i helgen. Jag hoppas så jag blir tokig.
    Vill ju träffa dig.!

• lanovia 08

Så känner man ibland, som tur är går känslan över fort.
    Jobbigt att det blivit så såvrt att få henne att somna själv.

Men du hur har ni uppfostrat erat barn?? På ett mycket konstigt sätt verkar det som om ni har lyckats få en envis flicka. *ironsik som 17*

Hvidbrud skrev 2010-09-07 22:21:16 följande:
    Jag fick gå och läggamig med barn som vägrar somna... Fyyy vad jobbigt det är! Ville lite slänga henne i golvet en liten stund... Det har blivit helt hopplöst sen honbörjade sova på dagis. Honvägrar släppa taget om mig om ens en sekund och sen när honväl är bortdomnadochjag försökerlösriva mig, så vaknar hon igen och det börjar om igen... sen kl 19...

• lanovia 08

Appropå att lägga barn, igår fick våran tjej för första gången somna utan mig eller maken. Vi var iväg på varsin aktivitet, jag ammade innan jag gav mig av sedan gav min mamma henne välling och nattade henne. Gick jättebra, hon somnade så snällt för henne. Skönt att veta att vi kan vara borta om det är så.

• lanovia 08

Ingis, presentfrågan är klurig. Vi skall jag också på fest i helgen och har lite problem. Funderar ev på ett ticnet-presentkort. Vet att de gillar att gå på konserter så kan det ju vara en bra sak.

• lanovia 08

Ah ser nu att ni funderar på marimekkoskål. Låter fint!

• lanovia 08

hoppas dagen blev bättre.

Ninnnis skrev 2010-09-07 11:41:46 följande:
    Jag har för övrigt en rutten dag känner jag. Den började strålande med sol, promenad och dagislämning men nu går det bara utför. Tyvärr har jag kommit till det stadiet när jag irriterar mig på allt min kollega gör. Eller inte gör. Lägg till ett strulande datasystem på det, eventuellt blandat med lite hormonell påverkan, så har ni min dag.Hoppas Zlatan & co räddar min kväll.  

• lanovia 08

Heloise, kan säga att jag stört mig mycket på den här kvoteringen de senaste dagarna.
    Hade den gällt idag, hade jag slutat amma vid 7 månader (och det har jag ju inte gjort ännu och har insett att det kommer dröja ett tag till) för inte tusan hade jag orkat sitta och pumpa mjölk på kvällarna eller på lunchrasten eller när det nu skulle behövas. Och jag hade heller inte varit psykisk redo för att lämna över till mannen än. Inte för att jag inte vill att han skall vara hemma så mycket som möjligt, vi kommer dela nästan jämt, 11 mån till mig och 8-9 åt honom.
    Men nu hade jag gråtit dag o natt om jag inte skulle få vara hemma, skall då staten bestmma det åt mig? Jag är mer än tveksam!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans