I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Min mormor har blivit sämre så jag kör till Småland nu.
Min mormor har blivit sämre så jag kör till Småland nu.
Hej fina vänner! Tusen tusen tack för alla hälsningar och kramar, det värmer verkligen.
Min lilla mormor somnade in i fredags kväll. Absurt nog var vi tvugna att dela upp oss mellan mormors dödsbädd och morbrors begravning (som också var i fredags fast 50 mil bort) men jag, mamma och min syster var kvar hela tiden och höll henne i handen in i det sista.
Mormor blev 90 år och har levt ett fantastiskt liv, men omständigheterna gjorde det riktigt tungt. Hon var pigg och frisk fram till stroken.
Min morbror gick bort för tre veckor sedan och hans exfru nio dagar senare. Min kusin förlorade således båda sina föräldrar. För tre år sedan förlorade hon dessutom sin syster. Även hennes mormor gick bort nyligen. Min andra kusins svärfar gick bort för två veckor sedan, han och hans sambo hade det riktigt tufft både på begravningen och sjukhuset.
Jag är så glad att jag var där hela tiden. Det var vackert, sorgligt och surrealistiskt på samma gång. Mormor sa att man inte ska behöva begrava sina barn, och det slapp hon nu...
Detta blev säkert ganska virrigt, men det är vad jag klarar att formulera just nu.
Tack så mycket, söta ni!
Intressant att du tar upp det, Blommis. För att spä på det hela ännu mer är min moster riksdagsledamot (och har således haft sin mest hektiska period på fyra år de senaste veckorna...). Mormor förtidsröstade och hann lägga sin röst med kryss på sin dotter, hoppas den räknas.
Ingis,
Men vad bra att tärningen är kastad, så att säga. Hoppas din syster orkar vara stark. Krama henne från mig. Vilken tur att hon har dig! Kram till dig också, såklart. Skönt att du och maken har pratat ut.
Aleta, grattis till jobbet! Jag förstår att det medför dubbla känslor. *kramar*
Tack igen för kramar och tankar, ni är bäst!
Speciellt tack för den fina Snobbenkramen, Aleta
Hej vännen. *kramar tillbaks och hoppas du kryar på dig*
Hej...
Vill bara säga att jag läser och tänker på er men har inte riktigt ork att skriva. på er!
Jotack, det går bättre nu. Men jag är konstant trött. Har nog blivit lite dränerad på energi och ork känns det som. Jag tror vår Kretaresa kommer väldigt lägligt. Sen blir det nya tag med både det ena och det andra när vi kommer hem.
Hur är det själv?