• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hvidis: vilket jobbigt uppvaknande!  Bra att du ringde sjukvårdsupplysningen. Jag har också hört att det är vanligt med näsblod under graviditet (som av en händelse blödde jag också näsblod igår, ingen fors, men redigt droppande).

Villemoa: så kul med en liten bokmal Ha det så mysigt på biblioteket.

Bruttan: men vilken gullig tjej stora lilla I är!

*ställer mig i förköpskön till Blommis bok*

*och så går tankarna till Ninnis idag* Kramar såhär i cyberrymden.

• Daa

Säckvis med kramar till Blommis.
    Ta för er alla som är trötta, missförstådda och känner sig lite ensamma emellanåt. Och alla som vill ha.

Flamman: skönt att lilla K är lite piggare. Hoppas att hon är helt frisk snart.

*småskrattar fortfarande åt Bruttans filtlockande *

• Daa

Heloise, Panzer och lilla Elise: så många kramar till er! Förstår att det är en tuff miljö att vistas i. Hoppas att ni snart får komma till Gävle.

Flamman: fina hårsmycken.
    Bra med framsteg för maken. Han verkar ju tänka till nu iaf.

Lanovia: jag tycker inte heller att du överreagerar.

Ingis: så skönt att höra att ni har lättare att förstå och lyssna på varandra nu.
    Jag har tagit det ganska lugnt. Orkar inte så mycket annat. Axel och Fälga har också tagit det lugnt. Lagom lugnt. Förra helgen var de så lugna att jag blev nervös och i onsdags (eller om det var torsdags ) övade de bicycletas så jag fick ligga och skratta åt magens krumbukter istället för att sova. Imorgon är det dags för viktskattning. Lite nervöst, men bara lite.

Ninnis: KRAAAAM!

Kjell: tack för klargörande.

Blommis och Bruttan: kram till er. Ni är toppenkvinnor och det är synd att era män just nu inte verkar förstå vilket kap de har gjort som får vara med just er.

• Daa

*vinkar till Muggles och säger Grattis *

Bruttan: Grodan har timing. Du kan ju prova logga in på BT om hon skulle bli trög i magen någon gång framöver.

Solde: hoppas din kompis får lugnande besked imorgon.

Heloise: glömde ju! Hoppas du slipper mer besvär med såret. Det räcker nu. *kramar*

• Daa

Typ.

Ninnnis skrev 2010-10-18 12:11:15 följande:
      Ungefär som i er tråd...

• Daa

Käraste Heloise. Ni finns i mina tankar och böner idag. Hoppas av hela mitt hjärta att beskeden ni får är goda. Tusen och åter tusen kramar till styrka och tröst.

• Daa

EA: håller tummarna som tokig för er ruvning!

Hmm... jag skulle kommentera mer, men nu är jag hungrig, så det får bli senare.

I alla fall: jag är tillbaka från tillväxt-UL nu. Allt ser bra ut, de växer som de ska och verkar ha det bra därinne. Så lättad att jag kände för att gråta en skvätt. Trodde inte att jag hade varit sådär våldsamt nervös, men ändå.
    En liten grej som var extra rolig: vi har pratat om den som vi kallar Axel som lite vresig eftersom det sparkas så på byxlinningar och den som vi kallar Fälga (Lanovia, det är maken som ligger bakom Axel, vilket kan bli det riktiga namnet på en eventuell son, och jag som ligger bakom Fälga, efter min skumma felsägning för många veckor sedan) som den busiga. Mycket riktigt, Axel sparkade tillbaka när läkaren mätte och Fälga var så rörlig att det var svårt för läkaren att mäta flödet i navelsträngen.

Men nu måste jag äta.

• Daa

Blommis: en bra början med ett bra VUL? Många tummar hålls för er.

Ååh, tankarna går hela tiden till Elise och familjen. Kämpa på, lilla vän! Bli stark och frisk.

• Daa

Lanovia: vid RUL sade BM att hon tror att det är en av varje. Läkaren idag sade samma sak, men ingen av dem vågar säga säkert att det är så.
    Men enligt Bruttans make är det så. Han hade för övrigt rätt om placeringen. "Läskiga oraklet"

Nu måste jag jobba.

Kram på er alla.

• Daa

Ninnis: KRAM! Vilket trist besked. *fortsätter hålla tummarna* Fru E: Hoppashoppashoppas! Heloise: Hoppfullt att Elise är piggare. *kramar om för att hålla ihop Elise och hennes mamma under tuffa tester idag*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans