• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hvidis, jag kopierade och klistrade eftersom jag inte vet hur ni andra gör hjärtan.
    Visst är de snoriga och visst saknar man dem. Nu jobbar ju inte jag, men när jag jobbade heltid så kändes det som om jag var den enda mamman i världen som gjorde det. Dottern var alltid sist kvar när jag kom.

Flamman, jag har läst franska i sisådär nio år och inte ett jota minns jag! Färskvara som sagt!

Visst ser det underbart ut! Jag ska testa poolen som är där i mitten med en bro över.
    Det bästa är att det inte är superdyrt, bara dyrt, men tre nätter tyckte vi att vi kunde unna oss.
    Vet ni vad, det finns hundratals sådana där ställen i Marrakech och man kan hyra hela huset med alla rum om man vill. Vilken trådträff vi skulle kunna ha! En lite billigare riad med 17 bäddar skulle kosta 300:- per person och natt. Norwegian har ju grupprabatt också.
    Men seriöst så är det ett bra tips om man ska åka några fler. Det finns allt från ställen med två rum och uppåt. Ett fint som jag tittade på hade 4 dubbelrum och det kostade 180 Euro att hyra hela per natt. Man har ju givetvis all personal och allt.

• Aleta

Fru Sy, det ska bli jättekul, vi har varit i Marrakech några timmar när vi tog en dagsutflykt från Agadir. Den gången var jag gravid med första barnet och man får verkligen vip-behandling som gravid i dessa länder. Småbarn tycker de också väldigt mycket om, men vi vill åka ensamma denna gång.

Daa, Blonde Moment! Seriöst så kan du skylla allt på gravidhjärna, man blir faktiskt lite eljest som min mamma skulle säga.

Ninnis, min kompis tog tjänstledigt från jobbet i 5 veckor för att vara valpledig när de skaffade hund.

Hvidis, du får sy för hand. (Jag tog på mig ett litet extrajobb, jag ska handfålla och sy på en spets på en altarduk. Vi får väl se hur lång tid det tar!)

Flamman, jag tittar på programmet, jätteintressant! (Det håller att ladda avsnitt 5 nu.)

Hu! Vilka hemskheter Passionsblomman! Det är ju inte konstigt att vi försöker glömma bort att vi har gjort sådär i det här landet.

Nu ska jag öva på att göra ett hjärta. ♥

• Aleta

Flamman, vad härlig hon var den där tjejen som spelade fiol!
    "Det är väldigt roligt att vara mig när jag mår bra."
    Och att hon hade ätit medicin ett tag men sedan slutat eftersom hon tyckte att hon miste gnistan, men hon hade ändå lärt sig hur hon borde reagera tack vare medicinen så hon agerade utifrån det.

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-09-03 13:28:18 följande:
    Ja jösses vilkent trådträff vi skulle kunna ha på det där stället
    *Börjar spara växelpengar i en burk.*
  • Aleta
    Heloise skrev 2010-09-02 17:53:28 följande:
    Om ni känner för att rensa tårkanalerna lite så ta en titt på den här vackra videon. www.news.com.au/entertainment/celebrity/hugh-...
    Och nu kände jag mig tillräckligt samlad för att våga titta på denna. 
    *Snyft*
  • Aleta

Norrskensflamman skrev 2010-09-03 13:46:25 följande:
      Ja! Visst var hon Det är som min man, han sa åt mig: "Tänk om jag inte VILL äta nån medicin. Jag VILL inte bli en sömngångare som du och alla andra"

Om han nu har den diagnosen så kan han ju göra likadant som hon. Jättebra att det görs sådana här program så att man kan få lite förebilder.

Gääääsp, ja sömngångare passar nog in på mig.

• Aleta

Ingis, kul att det går bra på jobbet och att du mår bra!

• Aleta

Inga planer för helgen här. Kanske ta in trädgårdsmöblerna om maken orkar för sin förkylning.

• Aleta
    Hvidbrud skrev 2010-09-03 17:36:18 följande:
    www.youtube.com/watch underbar!
    Haha, han kan verkligen dansa, jag har sett den förut och som tur var har en del av kommentarerna tagits bort, en del människor är så dumma! Nu är det i alla fall bara filk som klagar på att han har blöjor på sig (de har förmodligen inga gena barn.)
  • Aleta

Heloise, jag var både i Kairo och Agadir när jag var gravid första gången och stor som en flodhäst blir jag på en gång, så det syntes. Folk var så glada och trevliga, barnafödande är viktigt i de där länderna. När jag skulle hem från Marocko så ville de först inte låta mig flyga hem eftersom jag var så stor. De kunde inte tro att jag inte hade flygförbud. (De gock att övertala och de var inte otrevliga, snarare oroliga för min hälsa. )

Passionsblomman, underbart att bara handla egosaker till sig själv, eller hur? Man behöver inte tänka på att det ska passa ihop eller vara nyttigt. Bara vissla obekymrat när kassörskan slår in den något märkliga kombinationen av varor.
    Och angående den dansande pojken så tyckte de att om han nu kunde dansa så bra så borde han vara pottränad!?

Fru Sy, Lammhults Isterband är bäst! 

Lanovia, jag ammade i drygt två år och ändå tycker jag att du gör rätt som lyssnar på dig själv. Jag älskade att amma och det blev att vi slutade tillsammans gemensamt barnen och jag. Jag drog ner och drog ner, så tillslut var det bara en gång om dagen och knappt det, sedan var jag borta en helg eller så och då ville de inte längre. För oss var det perfekt, men om du inte trivs med amningen längre så ska du inte plåga dig. Ditt barn mår bättre av en lycklig mamma än av en skvätt mjölk. Helamning rekommenderas väl ändå bara i 6 månader? Det har du ju klarat av redan!
    Jämför dig som sagt istället med resten av världen och sträck på dig! 
    Alla kan inte göra allting på samma sätt, det blir bra ändå, jag lovar! 
    Vi ska åka till Marrakech som ligger mitt i Marocko. Jag upptäckte av en slump att Norwegian öppnade en ny lågprislinje dit.

Daa, vilket roligt ultraljud ni hade! Busungar ♥

Vink, vink Soldemor!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans