• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa skrev 2010-09-07 14:50:13 följande:
      Det låter ju bra förutom att jag inte alls gillar mörk choklad! Min man däremot älskar det.
    Så sa jag också förr. Du har bara inte ätit RÄTT mörk choklad. Den går tyvärr inte att köpa på ICA.
    Amedei No 9 kan jag rekommendera om man inte ska slå på stort och ta Amedei Porcelana (brukar önska mig en sådana till födelsedagen, världens dyraste choklad - och godaste). När man väl är fast så börjar man inse att bönor smakar olika och upptäcker fler och fler varianter som man tycker är goda. 
    Det är precis som med surströmming antar jag (fast mindre plågsamt? ).

Ingis, snart får du jaga Busan!
    Favoritsmörgåstårta = alla som inte smakar smör, skippa smöret.

• Aleta
    Villemoa skrev 2010-09-07 15:34:12 följande:
      Med tanke på att maken är chokladälskare så har jag smakat rätt många sorters mörk choklad, fast jag kommer inte ihåg vad de heter, och jag gillar fortfarande inte mörk choklad. Sorry!
    Omöjligt!
  • Aleta

Tipsa maken då om Francois Pralus Le 100% om han inte redan har testat den. Tunga grejer för chokladjunkies! (Jättegod, ren criollo, men utan socker.)

• Aleta
    Villemoa skrev 2010-09-07 18:37:56 följande:
    Aleta: var kan man köpa den där chokladen du pratar om? Tänkte att man ju kunde köpa lite till maken i julklapp.
    Jag har köpt härifrån:
    http://www.chocolatetradingco.com/moreinfo.asp?ID=658
    Fast då beställde jag 20 chokladkakor, jag antar att frakten känns om man bara köper en. 
    Min man har hittat en butik som säljer den och även en 75%-ig Pralus som var riktigt god. Jag kan kolla med maken vad butiken heter om du är intresserad.

Ifall vår ekonomi förbättras (känns inte så troligt just nu) så köper jag säkert ett par kilo och då kan du få vara med på ett hörn.
    Jag hör av mig då med. 
    Eftersom ren kakao (och det här är den enda jag smakat som har varit god) är rena hälsokuren så finns det några fler som brukar vilja ha några.

• Aleta

Ojoj, nu ringde telefonen precis när jag skulle svara, så det enda jag kommer ihåg är:

Ingis: Smörgåstårta där man har brett på tjockt med smör på bröden smakar smör. Jag tycker att det räcker med rörorna.

Telefonsamtalet som var så omstörtande var ett erbjudande om jobb! Ett graviditetsvikariat på ett år. Detta innebär att nu måste jag ta beslut om vi ska försöka bli gravida igen eller inte. Vi har inte diskuterat detta klart hemma. Jag vill ju mest helt klart, men orkar man ge sig på det igen? Liten chans i min ålder, illamående, risk att något går på tok. Å andra sidan chans till en underbar unge till, det slår ju allt.
    Det kanske inte var meningen att vi skulle ha ett till? Jag är lite så där att jag följer ödet och ett erbjudande om jobb så där från ingenstans (och det antyddes att det eventuellt kunde bli fortsättning efter viket) känns ju lite som en fingervisning.
    *Tänka, tänka, tänka*

• Aleta

Tack, kära vänner, för ert stöd. Det är fantastiskt att ni finns, ja att vi finns här allihop, eller hur!?
    Jag ska göra mitt bästa för att lyssna på magkänslan, den har alltid rätt, men just nu säger den: "laaaakrits" och det har vi ingen hemma!

• Aleta

Alla sorters lakrits!!!

Jag berättar hur det blir vid jul med chokladen. Kul att så många är intresserade.

Heloise, smulade ostkrokar lät gott!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans