Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta: De där dropparna ingår i Dr Bachs blomsterterapi. Det kommer från blommor av vilda växter, buskar eller träd. De är inte skadliga eller beroendeframkallande och man kan inte överdosera. Inga obehagliga reaktioner.
    Vilka droppar man får beror på vilka problem man har. Detta får man fram via kinesiologin.
    Låter som humbug, men gör inte ont och är inte jobbigt att ta dropparna, så varför inte? Hjälper de så är det ju bra.

• Norrskensflamman

Muggles: Hej! Och grattis även om jag förstår att det var omtumlande att få reda på att man väntar tvillingar.
    Lyckönskningar får du av mig iaf!
    Hur långt gången är du?

• Norrskensflamman

Villemoa skrev 2010-11-11 14:58:15 följande:
    Här är jag! Daa: Bruttan säger det så bra om SF-måttet. Mitt mått har ju legat strax under kurvan hela tiden. Veckan innan vändningsförsöket låg det på 35 och förra veckan på 33 och det beror helt sonika på att Puerto blivit vänd. Idag låg det på 34,7 igen. Det beror alltså helt och hållet på hur de ligger i magen. Har varit hos BM idag och allt såg bra ut. Hon klämde och tryckte för att se om Puerto låg kvar i rätt ställning och hon hämtade en kollega också. De kom fram till att hon nog låg rätt men ändå var BM lite, lite osäker för OM det är rumpan som ligger neråt och är fixerad så går det inte att känna. Så därför ska vi på ett UL imorgon redan bara för att säkerställa att huvudet ligger i bäckenet. Det är bra att de är extra noga och vill kolla så det inte blir några överraskningar när det väl sätter igång.

Åh, vad skönt att de kollar en extra gång. Super!

• Norrskensflamman

muggles skrev 2010-11-11 15:03:28 följande:
    Flamman: tack! Jag är i v11 nu.

Okej. Då ligger du lite efter Daa då med andra ord. *pustar ut* Det kan ju bli lite väl spännande med två tvillingfödslar tätt in på varann här i trådarna
    Oj, vad mycket att fundera på! Har du börjat vänja dig vid tanken nu och landat i det faktum att du har två små liv i magen
    Har du barn sen förut eller är det första gången? *nyfikenstruten Flamman tittar ut*

• Norrskensflamman

Muggles: Tack för din berättelse! Förstår att det var chockartat, men samtidigt så kan jag personligen inte undgå att tycka att det  är fantastiskt. EFter alla turer så är du nu gravid med TVÅ små bebbar. Underbart, skrämmande, läskigt, men ändå... fantastiskt.
    Håller alla tummar som går att det ska gå bra för er!!

Pssst.. själv har jag inte varit i den där svängen med ÄL-tester och FET och IVF och allt vad det heter, men följer intressant mina vänners turer här i tråden.
    Jag har två flickor, en som är 5 och en som är 7. Jag blev mamma första gången vid 35 års ålder. Det gick inte bara "så där" att bli gravid första gången , men när vissa praktiska saker runtomkring mig och maken löst sig och vi äntligen kunde bo ihop på allvar, så gick det fort

Nu ska jag göra ett sista ryck på jobbet innan jag drar hem.

o kram alla!

• Norrskensflamman

muggles skrev 2010-11-11 15:48:12 följande:
    Flamman: du har inte missat ngt i den "svängen"! Jag har provat både det naturliga och det laboratoriemässiga sättet att få barn (fast ivf:en alltså inte gav resultat) och det naturliga är klart att föredra! Jag kan inte rekommendera laboratoriesättet till ngn som inte absolut behöver. Det är en fullkomligt absurd känsla att ligga där och spreta med benen samtidigt som man rabblar sitt personnummer och sedan få ett ägg återfört "ett snyggt 4-cellig embryo varsågoda". För att inte tala om vägen dit... med diverse simmarbidrag i burkar och grejer, tvångssex på en viss dag då det är bra att ha "tömt sig" 2-5 dgr innan spermaprov mm.

Nej, gud vad jag är tacksam att jag sluppit det ! Men jag våndas, hoppas, gläds och sörjer om vartannat med dem som är i den svängen här i tråden.

• Norrskensflamman

*störtar in med andan i halsen*

Heloise:   Jag vet inte vad jag ska säga ens... De andra har redan skrivit alla klokheter som jag instämmer i till fullo. jag lider med er, att gå runt med den där ovissheten måste vara ett helvete rent ut sagt !

Lilla, finaste, bästa Elise ♥ Jag ber att eventuella skador eller sjukdomar ska vara så lindriga som bara möjligt och att du ska blir friskare och starkare för var dag som går.

Jag ber också för att du Heloise och Panzer ska få vara ifred med er dotter, för hon behöver er mer än något annat. Att ni ska få finna styrka, kraft o glädje i gemenskapen med och kärleken till henne.
    Heloise, bra att du får gå till kuratorn. Du behöver få gråta och du behöver få vila lite också mitt i allt detta inferno av känslor.

Mitt i allt detta så är jag bara så himla glad och tacksam för Elises skull att hon fick just ER, dig Heloise o Panzer till föräldrar!! För just hos er, med er kärlek, omsorg, klokhet och styrka har hon alla förutsättningar för att få ett underbart liv.

Heloise, jag förstår att det lätt blir att man anklagar sig själv en sån här gång. Men det är INTE ditt fel! Det måste du förstå, älskade, finaste Heloise. Och jag vet att din hjärna förstår det. Jag hoppas att ditt hjärta också ska förstå det så småningom. Detta är inget som någon rår för eller hade kunnat förutse.

Skickar över en massa, varma, stärkande kramar till hela er familj ♥.

• Norrskensflamman

Norrskensflamman skrev 2010-11-12 13:05:44 följande:
    Man måste få gråta tills gråten tar slut.

Tårar har också en viss läkekraft.

Lanovia: Lilla söta tjejen som knölat in sig under stolen. Vilken busig blick hon har Full i sjutton verkar hon vara ♥

Alla andra, förlåt om jag inte ´kommenterar men här har blåst upp till konflikt igen på jobbet och jag måste logga ur. KRAM till var och en!

*störtar ut*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans