hej ja det blev en het diskution om kuvert eller ej=) mycket tänkvärt, jo ja den stora skillnaden mellan kuvert eller önska sig till resan e la att ha koll hela tiden, vilket jag måste e la lite utav kontrollfreak gör hällre allt sj än att inte veta tar gärna över och planerar å fixar hela tiden till stora saker.
jo jag har med funderat på om man kan med, de jag pratat med som e min mamma en kompis och blivande svärmor tycker om iden och tycker det är jätte bra, min mamma därimot va lite skeptisk tyckte det va bättre att önska sig present till resan då, som kanske ändå inte blir av.
som jag kanske inte nämnt så har vi en son på nu 8 månader som tar mycket tid och kostar ju en del med hehe=)
som jag skrivit innan ska vi ta kuvertavgift är det max 2 per hushåll som betalar. 200-250 per person bara vuxna. spelar ingen roll om det bor barn hemma över 20 de betalar ej utan egen inkomst!
de vänner som pluggar som kan ha lite svårt för avgiften kan prata med mig om vad de har råd med jag vet att de som pluggar som jag känner säger till när de inte kan och inte tycker om något=) jag tycker inte man kan ta för mycket så max 500 för hela huset om det e 2 vuxna annars max 250 för en vuxen:)
å om man blir sjuk får jag ha min buffertkassa in för bröllopet till det.
men har efer alt börjat fundera på om man inte ska önska sig till resan, just för att det blir mer romantiskt och man ber inte om för mycket folk kan ge vad de kan å vill!!