-
Äsch åldern spelar väl ingen roll? Jag är 21 och min m2b är 31 så för mig spelar åldern ingen roll så länge man har samma intressen. Men det kanske bara är jag?Oktoberbrud2010 skrev 2010-09-20 21:34:52 följande:Jag hoppar in här också, även om jag är några år äldre än er. Fyllde 37 år senast.Flyttade till Gbg för att plugga, hittade kärleken och blev kvar. Studierna gick väl inget vidare men kärleken bestod och nu gifter vi oss om mindre än 5 veckor.Och till helgen ska jag hjälpa den sista av mina väninnor, som bott kvar här i Göteborg, att flytta ut på landet. Hon och hennes familj kommer bosätta sig ca 8 mil härifrån och då är hon ändå den av mina väninnor som kommer att bo närmast. Jag och älsklingen har inte fått några barn ännu, så vi bor med våra 2 katter i Kortedala.
-
Det är bra :)Oktoberbrud2010 skrev 2010-09-20 22:16:54 följande:Nä jag hoppas ju att det inte spelar någon roll. Det gör det inte för mig i alla fall, annars hade jag ju inte skrivit här... *ler*
5 veckor kvar! Blir nästan lite avis ;) Längtar tills den 30/7-11 när jag får bli FRU!
Mkt planerande kvar dock så hade nog stressat ihjäl mig om jag bara hade 5 veckor, haha.
Vad kommer alla ni ha för sorts bröllop? Vi kommer ha relativt budget (tänkte 20.000 och 40 gäster men kom upp i 40.000 och 80 gäster). Festen kommer vara i folkets hus i ytterby och vart vi gifter oss är fortfarande en fråga. Blir ingen kyrka för våran del så det är om man kan hitta något ställe som inte är allt för dyrt och som fungerar om det skulle regna. Någon som har något bra tips? ;)
Och för de som läser mkt, vad läser ni för böcker?
-
Haha, ni får ursäkta mina hundra frågor och alla mina smileys (en tvångstanke jag har även fast jag vet att jag använder allt för mkt smileys ;) )
Kanske ska ta alla frågor under en fika istället :P
-
Haha, ja men frågan är om det räcker med ett paraply, klänningen jag ska ha har ganska långt släp och så.. Men kanske kan fungera :)Ingetorp med ett paraply? Eller kanske Marstrand eller Bohusfästning med ett paraply? :)
Amor in aeternum skrev 2010-09-20 22:39:59 följande: -
Då får man väl säga välkommen och härligt att det inte bara är jag som använder överdrivet många smileys ;)Amor in aeternum skrev 2010-09-20 22:47:25 följande:Kanske ska presentera min kontaktannons jag med, om jag får hoppa in jag också :D Är och har alltid varit boende i Västragötaland, bodde utomlands ett tag och när jag kom hem 2007 så hade jag i stort sett tappat all kontakt med mina dåvarande vänner. Min BM och jag träffades sommaren 2007 och det sa bara klick, efter mer än tre år tillsammans så känner vi nu för att knyta ihop påsen, så 2012 bär det av. :) Jag har rätt många intressen men de största är väl: Djur (har en hund som jag älskar att träna och gosa med.), Musik (skriver och spelar själv), familjen, plocka svamp, umgås med de få vännerna jag har :), politik intresserar mig också, speciellt nu, Jag älskar att drömma dagdrömmar och att läsa böcker. Tack för mig :) (Jag älskar också smileys.. ni får ursäkta mig) :^)
Tror faktiskt jag glömde skriva i mitt första inlägg att djuren är ett av mina största intressen också :D
Och ja jaf får nog ha ett tält ;) Har dock fastnat lite för ett lusthus i botansika trädgården i gbg, frågan är bara om det går att hyra och hur mkt det skulle kosta att hyra det. Får ringa någon dag snart och fråga :)
-
Oktoberbrud2010 skrev 2010-09-20 23:04:37 följande:Vi kommer ha kyrkbröllop, vigseln är redan kl. 11. Sen har vi hyrt en lokal där vi kommer servera lunch och kaffe med tårta. Lunchen kommer vara helt alkoholfri. Till vigsel och lunch bjuder vi våra familjer och vänner och alla är välkomna att ta med sina barn. Sen har vi en fest på kvällen i samma lokal, dit vi bara bjudit våra vänner och då vill vi ha barnfritt. Det var det som funkade bäst för oss. Tippar på att vi kommer lägga ca 50000 på bröllopet, 44 gäster till vigsel och lunch, ca 25-30 till festen. Vi kommer bjuda vissa bekanta enbart till festen, för lokalen tar max 50 personer. Men till dem kommer vi säga att de ska se det som vilken fest som helst. Och vad det gäller läsningen så läser jag alla möjliga genrer. Just nu läser jag Elsie Rydsjö, och innan dess var det Minette Walters. Har massor med böcker i bokhyllan som jag inte hunnit läsa ännu, och fler lär det väl bli för på torsdag startar ju bokmässan. Har skaffat mig ett 4-dagars seminariekort, för 5 året i rad. Rena julafton för mig...
Jag hade nog gjort någonting liknande om jag hade möjlighet men eftersom de flesta från min sida åker minst 40 mil så tror jag inte lika många skulle komma om jag gjorde så :/Men låter väldigt mysigt och smidigt!
-
Jag har fastnat i de "hemska" böckerna nu som "pojken som kallades det" m.m. men det går lite i perioder vad man är sugen på att läsa.kaffeälskaren skrev 2010-09-21 08:27:50 följande:Jag brukar ha perioder då jag slukar böcker, men just nu kan jag ju säga att jag befinner mig i en period då man finner det som lyx att få gå på toa med dörren stängd (ursäkta!!) så tiden för att sätta sig och läsa en godbok är väldigt obefintlig hihihi Vi har faktiskt bokat festlokal, vilket inte egentligen var meningen. Skulle mest höra oss för i hur pass god tid man var tvungen att boka och hur mycket det skulle kosta. Det gick att boka och den gick loss för en billig peng så vi slog till! :D
Härligt att ni hittade lokal så smidigt, kändes som om jag skulle bli tokig när jag höll på ;)
Vilken blev det om man får fråga?
-
Aaah, då förstår jag. Har min närmsta familj i Nyköping och resten får åka 140 mil från norra Norge så för oss blir det lättast med en hel helg egentligen bara att det inte kommer vara någon officiell fest på fredagen också ;)Oktoberbrud2010 skrev 2010-09-21 09:34:13 följande:Vi har också folk som åker 40 mil och mer, t.ex min kusin från Stockholm och hennes dotter med make. De kommer enbart till vigseln med lunch (även om de var inbjudna till festen också), för min kusin måste jobba dagen efter. Så hade vi lagt vigseln senare hade hon inte kunnat komma alls. Så för oss är det ju tvärtom, hade vi inte gjort så här så hade färre kunnat komma.
-
Haha, vilken lyx att äta frukost så sent! Själv åt jag frukost kl 5 i morse :/operfekt skrev 2010-09-21 10:26:15 följande:Haha, jag överanvänder också smileys, får också be om ursäkt!En vana som är svår att bli av med, men försöker "hålla igen"när jag skriver till folk som inte gör det, fast det är svårt, haha!Jag läser allt möjligt, går i perioder, har märkt att om jag är stressad så läser jag mer,är väl ett sätt att komma bort, var en sommar när jag jobbade 55 timmar/vecka en månad, läste då 32 böcker samma period, men ja, riktigt så extrem är jag inte i vanliga fall! Läser väldigt blandat, romaner, fantasy, thrillers, skräck, chiclit osv. Är dock inte alls förtjust i deckare/kriminalromaner, om de inte är mer åt thriller-hållet.Avundsjuk på alla er som planerar bröllop! Vill också! ;DJag har ju tänkt lite på hur vi ska göra, en sak jag tvekar på är om vi skagifta oss här eller i min hemstad, finns för & nackdelar med allt.Får se hur det blir när vi tar det beslutet..Nej, frukost kanske är bra, börjar suga i magen =)
Och som jag sa här ovan har jag mer fastnat i "hemska biografier" för tillfället men hittar man något bra så gör man ju det ;)
Vi funderade också på vart vi skulle ha bröllopet först då det står mellan 3 ställen för oss, där jag växte upp i Norge, där jag har bott sen jag flyttade till Sverige eller här som vi bor tillsammans nu och det fick bli här :)
-
Ja då förstår jag att det blev sen frukost :)operfekt skrev 2010-09-21 13:51:25 följande:Haha, igår blev det frukost tidigt, började jobba 04,30, men idag börjar jag 17, så då är det bäst att sova lite =)Åh, hemska biografier gillar jag också att läsa, hemskt egentligen när man inser hur andra kan ha det, men oftast har de ju klarat sig ur det iaf..Visst är det svårt att välja? Vi får se hur vi väljer när den dagen kommer, har varit inne på att ha det här, men har kommit på att typ hälften av min familj säkert inte kommer komma om jag har det här, svårt.. (handlar väl inte om att de inte vill, mer att de inte har råd, samtidigt som de kanske inte orkar anstränga sig)
Tycker du om hemska böcker rekommenderar jag Shy Keenan - Trasig. Även jag som tycker om hemska böcker kände redan i början att jag inte visste om jag skulle klara av att läsa den. Men samtidigt börjar den så att man vill veta hur det går på slutet :P haha
Aaah, ja vi fick svårt att välja vilket som, min familj bor 40 och 140 mil härifrån. Vi fick helt enkelt tänka igenom vilka som lättast skulle offra sig och spara ihop pengar och prioritera att komma. Så som det ser ut nu är mina vänner mer villiga att komma hit än hans vänner är att resa till några av de andra ställena.