• Mopedvin

Välkomna till Tivoli Empatia!

Med lite pushning från Lapinette har jag nu bestämt mig för att äntligen masa mig ur smygläsargarderoben, känns som det är dax då jag fegt gömt mig där i många år (!) redan... Var med lite i början och skrev i "Hur vet man..." -tråden men sen har jag bara som sagt, smygit, skrattat, gråtit och kännt med er alla i upp och nedgångar. Åkej, här är jag: 7 år från skräcködla, befinner mig lite norr om stockholm, i Nennes trakter tror jag, två pojkar födda april -07 och juli -09, barnmorska, skostorlek 38, älskar Lindts choklad med havssalt, kolhydratsknarkare, älskar att resa och god mat och vin. Står precis på kanten och ska snart hoppa in i arbetslivet igen, inskolning på dagis pågår för minsta sonen. That's it, ska jag posta nu....? Vågar jag? Åkej, 1, 2, 3!

• Mopedvin

Var tog radbrytningarna vägen? Är det paddans fel (i-paden)

• Mopedvin

Lappis - jaså du lägger in vin i excel också, spännande! Jag och min man har en liten "klubb" tillsammans med mina föräldrar, där vi lägger pengar varje månad, och sen köper vi lite dyrare viner och sen har vi lite improviserad vinprovning när vi träffas... Jättekul! AM - jaså det finns en barnmorska till på tråden, det har jag missat! Cissi - kul med reseplanering, min man och jag ska tilp Prag i maj (5-årig bröllopsdag, vad ska ni göra Lapinette? Är det då det blir japan?) Sen blir det gotland i sommar

• Mopedvin

Då kanske man kan konsultera vinexperten, Lappis! Vita viner ör en gråzon, det enda vi köper i stort sett är Stoneleigh sauvignon blanc. Gillar torra, halvtorra

• Mopedvin

Cissi - Prag är liksom VÅR stad, har varit där x flera och älskar det. Har alltid bott "inneboende" hos en gammal dam i hennes imponerande gamla sekelskiftsvåing som hon hyr ut men nu ska vi bopå hotell, www.castlesteps.com. Budapest är också underbart men det blev Prag pga vår historia med den staden och att vi hawr bröllopsdag... På Gotland ska vi hyra hus 1 vecka på norra gotland och sen på Lantgård på mellersta Gotland, fole, kul för barnen, vi gjorde det förra året på österlen, helt fantastiskt!

• Mopedvin

Piggelin - har varit inne lite i resetråden av och till samt att jag var lite involverad i första barwn-tråden Lappis- B&B i Sverige? Härligt med så många resor inplanerade! Passa på! Vi reste Jättemycket innan barnen kom, efter dt med men resorna blir lite annorlunda. Därför känns dwt toppen men Prag nu, en stadsresa (skulle jag inte göra med en sjävild 1,5 åring och en 3,5 åring) där vi bara ska göra vuxensaker, dvs sitta lääääääänge på fik, restauranter, dricka mkt vin sent på kvällen, sooooova på morgonen, gå på museer i lugn och ro.. Märks det att jag längtar?

• Mopedvin

Lappis - det gör ni rätt i! Vi hyrde hus i Provence ( då jag efterfrågade rivierantips i resetråden) när äldsta sonen var 1,3 år, helt underbart, perfekt då vi åkte med min familj, att kunna sitta ute på kvällen o h dricka vin och äta ost medsns barnen sover, perfekt! Skulle inte orka ha med trötta barn sent på restaurant, det går bort för mig, hur gör ni andra?

• Mopedvin

Am - tanten med lägenheten hittade vi förata gången år 2000 då genom en tidning (internet var ju inte lika utbrett då) sen har vi återvänt till henne flera gånger och trivts jättebra, hon har flera rum hon hyr ut och på den tiden i började bo där var dt väldigt billigt med, vilket passade bra då vi var fattiga studenter... Vi hade gärna bott där igen men vi ville bo andra sidan "ån", på lill-sidan den här gången!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!