• Mopedvin

Välkomna till Tivoli Empatia!

Cissi - är imponerad av att ni åker så långt i bil med barnen! Vi åker en hel del bil med då min famij bor 55 mil bort och det brukar funka bra, kanske man skulle våga sig på en lite längre bilresa ngn gång, det är skönt att ha bilen med sig med alla miljoner saker...

• Mopedvin

Det funkar att åka bil för oss med ibland, sist åkte vi tre timmar utan stopp och lillpojken var vaken hela tiden, satt i baksätetnoch jollrad och lekte medans brorsan sov som en gris sen stannade vi och åt och åkte sen 1,5 timme till men sen var de bra less så då var det dags för paus över natten.

• Mopedvin

Smint - tack! Vi ska hyra i ett samhälle som heter Bläse, hos ett konstnärspar, wiveka och Gösta Wallmark. Ja att bebisen inte kommer ut är ett kapitel för sig det. Har eg inga tips förutom färdknäpp kombinerat med vila. Vila stimulerar till oxytocin-produktion (därför föds många barn på natten)

• Mopedvin

Herregud, nu måste jag äta lite jag med,

• Mopedvin

Nenne - efter min långa smygisperiod har jag ju så smått börjat fatta var i landet ni befinner er och jag tror vi bor i samma stad. Jag inboxar dig!

• Mopedvin

Am- jaså??! Ni tittade på det huset? Irl? I så fall hur vr det? Kul sammanträffande!

• Mopedvin

Smint - vad kul att Bläse är fint, har aldrig varit där! Hur stor var dottern? Är det en pojk i magen? Ja statistiken säger ju att man ofta får större barn (speciellt om det blir en pojke andra barnet) men undantag finns alltid, jag själv är ett fick först en pojk på 3900 två v för tidigt och sen den andra en vecka för tidigt, han vägde 3340, till min stora glädje. Kom in på fåörlossningen 05.40 och 05.59 är han född. Det är väldigt få andra-förlossningar som tar längre tid än första gjorde, dt gör väldigt mycket att en redan har banat vägen! Hur ser din sf-kurva ut?

• Mopedvin

Am - ja huset har tre rum och kök, fem bäddar. Passar oss bra med två barn ni som är intresserade www.stugknuten.com sök på bläse, sen är det kalkstenshuset

• Mopedvin

Jag hade också ångest över att stora E ( min äldsta) aldrig slutade med blöjor... Tänkte att två år var väl lagom ochbörjade lite till sommaren då ham var 2,3 men det sket sig, o sen kom ju brorsan och sket det sig ännu mer sen när ham var lite mer än tre sa han en dag bara : nu vill jag inte ha blöja mer, sen över en helg var han torr både på dagen o natten... Jag tror definitvt det beror på mognad, om man inte gör som min mamma som satte mig påmpottan typ när jag började sitta

• Mopedvin

Grattis Oupsie och oupsiemannen! Hej blivande fru L! Trevligt med en kollega!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!