• Mopedvin

Välkomna till Tivoli Empatia!

Zumba - går jag på, hawr gått en termin men har fortfarande inte lärt mig att vicka så där naturligt sexigt höfterna... Och om ni inte har koordinationsförmåga, det går ändå, jag är ett levande bevis. Jag tycker att det är jättekul, skulle rekommendera det!

Vad var det mer jag skulle kommenterar.... Hm. Jo, Lappis - vi åt lammytterfile i lördags, supergott, gjorde en marinad på färsk rosmarin, vitlök, flingsalt, svartpeppar och olivolja som jag klappade in filen i, stekte snabbt i het panna och sedan klart i ugnen. Till det blomkålspure med parmesan och grädde i, gott gott!

EGO - idag börjar jag jobba igen efter barnledighheten... Känns rätt bra, får ju lämna barnen kl 10.45 och sedan börjar jag inte förrän 14, så idag har jag gått på stan UTAN barn, kändes väldigt bra köpte ljusstakar på indiska som matchar kuddfodralen jag sydde igår, det tog 3(!) timmar att sy fem fodral, herregud, men bra blev det!

• Mopedvin

Mugglan - om jag får lägga mig ang besök på Neo så tycker jag absolut det! De brukar även ha ngn film man kan få se ang prematurer etc, absolut att du ska höra efter!

• Mopedvin

Å Hattis vad glad jag blir! Hade häclen full igår hela em på jobbet och hann inte titta in!

Nenne

• Mopedvin

Creme brule formar - har de från IKEA som faktiskt är riktigt bra, vita, ja helt enkla. Så ofta gör vi inte c b. Ett tag gjorde vi det väldigt ofta, älskar crem brule, äter det alltid till efterrätt när vi är i frankrike

Barnrum - vi har sovrummen uppe, ett till oss och ett till pojkarna, nere har vi ett stort lekrum med en mörkröd matta från IKEA, ca 2x2 m sen har vi expedithyllor, de med från ikea med lådor i att stuva leksaker i, ett litet skrivbord med två pallar till och ett litet fyrkantigt "lack"- bord från...gissa, ikea, som de kan stå oxh leka vid. Sen har vi en madrass på golvet med där vi ligger nr de leker ibland är t ok om man bara är där oxh vi försöker vara med dem ganska mkt oxh leka, en av oss i alla fall, inte alltid leka heller, men det brukar räcka att man är i rummet oxh sitter på madrassen så är de nöjda. På så vis slipper vi leksaker i andra rum ( även om de självklart släpar dit sakerna med men inte i lika hög grad) när vi pysslar gör vi som er, sitter i köket

Nenne - var går ni på barnsång?

Snaily - perfekt med selen! Skönt!

• Mopedvin

Freeeeeeedag!!! Skål, måste nog besöka en viss rusdrycksaffär idag tror jag

• Mopedvin

Fåret shaun nenne, fåret shaun. Barnkanalen

• Mopedvin

Jag brukar köra stora muffinsformar till fondant, smöra och "bröa" meed kakao

• Mopedvin

Stjälper du upp fondanten eller serverar du den i skålar lapinette? Vi stjälper upp den, det är därför vi anv muffinsformar... Pajformarna du länkade till anv vi till c b

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!