• Mopedvin

Välkomna till Tivoli Empatia!

Nenne- jag tror på utvecklingsfas jag med, njut av att han sover, jag har haft sovpojkar jag med, superskönt
    Telis - känns som det där huset stajlats av Maria Montezami
    Oms - kul med danskurs!
    Start september - trist med sjukhelg, det har vi med nu... Snor och feber
    Sommarbrud - välkommen, är själv "ny" sedan några dagar. Det där med att äta påå natten... Alla barn är olika så det är så svårtr att säga, mina har slutat amma av sig själva så det gick av sig självt. Men om han bara är sju mån skulle ja nog fortsätta ett tag till kanske. Har han napp?

• Mopedvin

Vickan - det här med madrass är instället för den Fatboy vi nu har tänkt att köpa i några års tid... föräldrarna ska ju kunna ha det skönt och mjukt på golvet

Det där huset på Styleroom... ja vad ska man säga, såg ut som ett utställningshus,  så fruktansvärt ohemtrevligt.. men en bra websida, ska jag kolla in fler gånger.

Melodifestivalen... tur att man jobbar och slipper kolla... tittade en kort sväng när det satt en kille i en solstol och det räckte... fast jag och min man brukar ha rätt kul när vi sitter och kollar och kommenterar...

• Mopedvin

Tinga - skönt med lite positiv bekräftelse! Ha en härlig semester!

Oupsie - jag har bara använt Anna Cecilia amningsbh- ar samt de där elastiska från apoteket på natten. Tycker kanske att du ska vänta till nästa vecka och köpa om mjölken precis runnit till.

EGO - har jobbat hela helgen och är helt slut, herregud...och nu har jag fått ont i halsen med, skit hemma med bill o bull idag ensam, får väl slita på madrassen i lekrummet
    Är annars så glad för att vi har planerat in att farmor o farfar ska hämta barnen ungefär en gång i veckan på dagis och sedan ta med dem hem för att sova över! Känns som en sten lättat från hjärtat!

• Mopedvin

Smint - blev det bättre ngn gång med dottern, alltså med amningen? Om du mår dåligt av det så tycker jag du ska lägga ner denm det är inte värt det! Kram!

• Mopedvin

Uppe i pojkarnas sovrum har vi tavellister till böckerna, funkar bra och är lite fint med! Smint - är det just amningen eller känner du dig bara allmänt nere? Jag har varit deppig med båda barnen några veckor efter förlossningen, tråkigt när det ksa vara en sån mysig tid egentligen

• Mopedvin

När jag var yngre, barnlös och ambitiös gjorde jag egna tvålar som alla gäster på bröllopet fick....herregud, men det var kul då!

• Mopedvin

snorkis - hej jag är ny, grattis till fint rul!

Koko - skönt att det inte var en propp eller nåt annat läskigt...

Ang tvålarna... I ett försök att vara pysslig och så där inna vårt bröllop, köpte jag ett slags tvål-set på panduro som jag gjorde tvålar av, skrev ut våra initialer på overhead papper som jag klippte ut oxh la i tvålformarna... Ja, resultatet blev väl sådär... Sen gjorde jag små tyllpåsar o knöt ett grönt band om, sen fick alla en påse på sitt rum på det lilla slottet vi gifte oss på... Tilläggas bör att vi hade bara tio gäster

• Mopedvin

Snorkis - angående parasoll till vagn, vi hade ett till paraplyvagnen nör vi var i frankrike när äldsta E var 1,3 år, den gick ju inte att vända så att han låg mot en samt att solen var rätt varm så... Då använde vi dt, sen inte mer, men vi har kvar det,

Ego - är lite på pickalurven efter att ha blivit bjuden på middag hör hemma av mannens bästa vän, som för övrigt har skiljt sig från sin bitchiga fru! Och träffatt en tiopoängare (enligt honom) skitkul! Nu kanske vi kan börja umgås lite igen... Kram och gonatt inorgon börjar jag 6.45zzzzzzzzzz

• Mopedvin

Oupsie - jag jobbar på en gynekologisk vårdavdelning och har hand om kvinnor i alla åldrar, gamla tanter med framfall, femtonåringar som gör abort, eftervård på patienter som t.e.x gjort det Mugglan har gjort, ger cytostatika till gyncancer-patienter, illamående gravida.... U name it! Trivs som fisken och vill inte till förlossningen just nu även om alla tror att man bara kan jobba på förlossningen om man är barnmorska.... Eller som Fru L sa, ha ett "kontorsjobb" hahaha

Jaså får man inte ge vårdpersonal presenter där vissa av er bor? Konstigt! Jag skulle nog uppskatta en orkide som står sig lite om jag jobbade på mvc

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!