Ikapp!
Nu ska jag bara komma ihåg vad jag skulle kommentera också...
KRAMAR till PB, Fru E och Klockarbol.
Härligt att hemtentan är klar, Oupsie. Tycker det är jättestrongt att du orkar kämpa med tentorna, fast det är jobbigt.
Mumsiga efterrättsförslag också. Vi hade ett år efterrättsbuffé efter julmiddagen. Nu var det många väldigt kräsna barn med, men vi hade små (plast)glas med apelsinris, fruktsallad och vaniljvisp med krossad pepparkaka över, chokladmousse och jordgubbsmousse varvat i snygga ränder, samt en pannacotta. Mumsigt, och riktigt snyggt! Hade även lagt tid på dekorerandet, så det såg jättefint ut.
Apropå julklappar så har vi i min familj (där är vi nu nio vuxna...) lottning så vi köper en dyrare julklapp till en person. Barnen får julklappar (fast min bror tycker det är liiiitet mycket att köpa julklappar till 6 syskonbarn när han inte har egna barn, så han slipper...). På makens sida så har svärmor förbehållt sig rätten att köpa precis hur många paket hon vill Men vi har gemensamt med makens bror bestämt att vi köper inte till varandra, men till varandras barn.
Det där med 'dränkas i paket' - det blev ett rejält leksakstillskott vid lillkillens ettårsdag. Alltså blev det en sväng till Ikea igår för min del, för att köpa leksaksförvaring. Samt luncha med Muggles och spana in magen Jag fick för övrigt en känsla av att det var killar i magen, så det står jag fast vid!