Grattis på namnsdagen Astrid!
Oupsie
Fin mage, lagom stor!
Angående ultraljudet så förstår jag verkligen att ni gjorde det, efter vad du förklarar. Det är dessutom säkert ingen fara alls vad gäller antalet, ni har väl inte gjort så många innan? Är själv uppe i 6 ultraljudsundersökningar nu och hoppas inga fler behövs (då det antagligen skulle innebära att jag gått långt över tiden eller att något annat är fel).
PB
Vilken fantastisk AF-handläggare du verkar ha fått, lite tur i all din otur kan man kanske säga.
Ore
Inser att jag var lite otydlig när jag skrev "flytta möbler" igår, menade bara lättare saker som stolar, pianopall, fåtölj, soffbord på hjul, och sånt. Men många bäckar små, idag har jag träningsvärk!
Nu ska jag inte göra nån mer ordentlig städning innan förlossningen men tror det är en del av mitt boande att jag vill att huset inte ska vara hur snuskigt som helst när väl Ynglet kommer.
Önskar dock att min kära man kunde vara bara en liten anings mer omhändertagande och "beskyddande" bara de här sista skälvande veckorna, han kanske nån gång kunde föreslå att jag la mig på soffan för att vila t ex? (Jag kan såklart vila utan att han har föreslagit det, men jag hoppas ni fattar...) I vanliga fall uppskattar jag nog att han inte är en sån person, men just nu när jag känner mig lite ynklig ibland kunde det vara skönt...
Äntligen soffmys!
Vi pallrade oss iväg till julmarknaden, MYCKET tappert av oss måste jag säga i -15 grader och kraftig vind, ännu blåsigare än igår. Gick nästan hela vägen dit dessutom. Marknaden var inte så stor men vi fick vårt enda ärende avklarat i alla fall - att köpa tunnbröd. Maken fick stå i bagarstugan och vänta medan de gräddades, färskare kan det knappast bli!
Sen har vi handlat och lagat lunch och jag har adventspyntat lite - det sker med måtta i det här huset men två adventsljusstakar och två stjärnor är på plats nu, fint! Och så smaskar jag på det goda tunnbrödet och dricker te.