• snaily

Välkomna till Tivoli Empatia!

Oupsie skrev 2010-11-15 11:13:09 följande:
    För mig är hunden inte bara ett sällskap men också en hobby. Jag tycker att det är kul att träna lydnad och bruks och tanken var att vi skulle ut och tävla i höst. De planerna fick jag lägga på hyllan när jag fick foglossning, men jag hoppas att vi kan komma ut och tävla någon gång i framtiden.
    Din foglossning är verkligen SÅ himla onödig och trist med tanke på ovanstående! Hur funkar det nu, är det maken som får aktivera och motionera lilla (stora) vovven?

Jag skulle ju passat på och gått en tävlingslydnadskurs nu i höst - hade verkligen sett framemot det och det hade ju funkat också eftersom jag känner mig pigg och rörlig - men så blev ju kursen såklart inställd pga för få anmälningar... grrr... Det är ju NU jag har tid! Men hoppas också man inte helt behöver lägga hund"karriären" på hyllan efter Ynglets ankomst.

• snaily

Sällar mig till skaran som inte riktigt förstår vad som är "fel" med Mona Sahlin. Hoppas de lyckas hitta någon bra ny ledare som inte blir lika illa omtyckt.

• snaily
    Oupsie skrev 2010-11-15 14:08:14 följande:
    Jag köpte den här:www.adlibris.com/se/prod uct.aspx?isbn=9151849593 och jag tyckte att den var bra om man vill börja träna lite på tävlingsmomenten själv. Men vissa moment vill man ju gärna ha lite hjälp med.
    Fin hund på bokens framsida eller hur?
    Jo, med hjälp av en bok kan man nog komma en bit på vägen men jag är lite lat av naturen så skulle behöva en kurs också för att riktigt komma till skott med träningen.
  • snaily

Muggles
    Håller med, man blir helt gråhårig av att försöka tänka logiskt kring de där KUB-siffrorna. Skulle jag nånsin bli gravid igen så skippar vi nog KUB-test helt och hållet. Och jag är ju inte rätt person att ge råd, som tog det vansinniga (?) beslutet att INTE gå vidare med FVP efter att ha fått 1:70 och 1:76 som resultat...

• snaily
    fru AM skrev 2010-11-15 14:05:25 följande:
    Jag är förmodligen en dålig människa som inte vill ha husdjur. Men jag förstår ju er när ni förklarar varför NI vill. På ett sätt är det ju samma som med barn som några av er påpekar - men där har vi reproduktionsdriften och familjebildandet som den starkast bidragande orsaken. TUR att jag är allergisk. Om Livia fick bestämma skulle vi ha 27 katter och 4 hundar, minst.
    I så fall är jag också en dålig människa för jag ville länge inte ha barn alls (bara hund). Har fortfarande fler argument för varför jag ska ha hund än varför jag ska ha barn... där var det reproduktionsdriften (eller den biologiska klockan om man så vill) som fick bestämma, helt klart.
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-15 14:26:54 följande:
    jag gillar bara hundar som är söta och snälla *läs: Korven* och inte Ådi-korkade.
  • snaily

Nenne har fattat hur man gör hundmatten glad - när Korven var liten oemotståndlig valp träffade vi en bekant som utbrast: "ja, det är ju inte den vackraste hundrasen direkt!!" Gissa om hon fick onda ögat av mig?

Matlista lät ambitiöst, själv borde jag ta mig iväg till affären. Det är så underbart fint sparkföre men sparken är upphängd högt upp i garaget och jag kan nog inte få ner den utan makens hjälp, typiskt. Jag skulle kunna prova men det kanske är dumt att ramla från stegen med magen före... Får nog gå till affären helt enkelt.

• snaily

Nu har jag det RIKTIGA svaret på AMs fråga om varför man ska ha husdjur...

Någon mer än jag som såg Vetenskapens värld ikväll? Ibland önskar jag att jag vore diktator och kunde tvinga alla att se såna viktiga program.

Nä, det är som jag sagt ända sen jag var 8 år eller så - det är snart dags att flytta till en bättre odlingszon, skaffa ett potatisland, några kor att mjölka, grisar att äta och hästar som kan dra plogen. Om vi inte ska ta det ännu ett steg längre och bli jägare/samlare igen.

*deppar över vår mörka framtid och undrar varför jag ska sätta barn till denna värld*

• snaily

Oupsie
    Blod i vecka 28 - precis som jag hade, vilket elände!!
    Det är säkert ingen fara alls, vad jag läst mig till så är det rätt vanligt med småblödningar även sent i graviditeten, lättblödande slemhinnor i underliv och livmodertapp t ex, MEN om det kommer mer så ringer du väl förlossningen och får lugnande besked efter en undersökning?
    Jag blödde för övrigt även lite i v 26 och sen har det fortsatt lite någon-några ggr per vecka ända sen v 28/29.

September
    BRA att du sa ifrån till den komplett galna sköterskan!

• snaily

Kängu
    Nej, vad hemskt med katten! Kram!

PB
    Grattis till go värme i huset, äntligen!

Hur har ni det, ost-och-vin-snaskare? Nä, jag är inte ett dugg avundsjuk!

Oupsie
    Inget mer blod hoppas jag?

Oupsie/Telis
    Jo, jag har som sagt blött lite lite till och från ända sen v 28 ungefär, men det är hemskt lite som kommer, bara lite rosa (nästan alltid i samband med toalettbesök/lite trög mage om ni ursäktar detaljerna, fast en gång när jag skuttat och lekt lite för mkt med hunden också) och sen kan det vara lite 1-2 dagar efter. Senaste veckan har det faktiskt varit lugnt om jag tänker efter. Jag har bestämt mig för att det bara är en lättblödande livmodertapp (eller liknande) och inget värre än så, det lugnar att Ynglet bökar och rör sig hela tiden, men kan ändå inte låta bli att bli rätt störd över den där färgen! Så så värst cool skulle jag inte kalla mig, Telis!

Varit lite deppig senaste dagarna av en massa olika anledningar. Förutom domedagsprofetian jag började noja över häromdagen (Vetenskapens värld om jag får vara tjatig) så har vi även i-landsproblem - gjort en preliminär föräldraledighetsplanering och jäklar vad fattigt vi kommer behöva leva det närmsta året, drygt! Inte bara fattigt utan vi kommer gå back varje månad. Makens lön är ju katastrofalt dålig och det blir jag som kommer vara hemma med Ynglet till att börja med - det är klart, jag SKULLE ju kunna ta ut 7 FP-dagar per vecka med bättre ekonomi som resultat, men vill helst inte det då planen är att få dagarna räcka liiite längre och ha några sparade till sen också. MItt jobb är ju inte alltid så lätt att få ledigt från så det skulle vara skönt med några dagar sparade till sen när man börjat jobba igen också. (Jag SKULLE ju även kunna börja jobba lite tidigare än tänkt... men nääääääää... det lockar inte! )

Fast pengar - det är väl världsliga ting! Hoppas och tror det inte kommer bekymra mig lika mycket när väl Ynglet är här. 

Sen har jag varit lite oroad för min mamma igen - hon har fått reda på att hon kommer behöva genomgå en massa fler behandlingar mot sin cancer. Hon fick veta igår att hon kommer få både cellgifter och sen strålning, men själva provsvaret fick hon sen inte höra förrän idag då hon var på återbesök. Pratade med henne ikväll och hon lät lite lugnare, provsvaret visade väldigt elaka cancerceller MEN ingen påvisad spridning - men eftersom man inte kan UTESLUTA att det spridit sig så dundrar man på med det tunga artilleriet vad gäller behandling. Hon ser såklart inte framemot att må pest och tappa håret, etc etc, men vad gör man.

Jag var hos BM idag, SF-måttet verkar stå still men det kan det väl göra såhär sista veckorna? Kanske har den sjunkit ner lite också för nu bedömdes huvudet som ruckbart istället för rörligt som det varit tidigare. Spännande!

Sorry för neggo-inlägg...

Kram till alla!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!