Välkomna till Tivoli Empatia!
Halloj!
Själv hemma ikväll och har lagt en god stund på att felsöka varför uppkopplingen inte fungerade. Till slut hittade jag en sladd som lossnat....
Tänkte säga att åksjukebanden fungerar utmärkt för mig. Jag använder de jätteofta. Ett tag använde jag de alltid när jag åkte buss och så en morgon blev jag lite sur över att jag mådde illa och skulle kolla så jag satt på banden rätt, men då hade jag dem inte på! Så det är inte placebo på mig iaf. De fungerar så att det sitter en rund knapp på bandet som trycker på en akupunkturpunkt kopplat till illamående. Hoppas de kommer funka på L!
Vad gäller märkning på dagis har vi fått stående ovationer flera gånger (nu överdriver jag lite) gällande att jag sätter märklappar på allt. Ibland blir t.ex. alla barnens strumpor blöta och då åker de in allihop i torkskåpet och sen går det bara att reda ut vems de som är märkta är. (Polarns strumpor har också ett ställe på insidan där det är meningen att man ska skriva namnet.) Av de få saker jag inte hunnit märka har flera saker försvunnit. Vissa bara en tid, andra för evigt. Det var saker som raggisar och långkallingar som säkert flera har lika (från P&P där halva utedagiset handlar förstås) och när det händer blir det ju jobbigt då man kanske inte har tid att åka och köpa nytt just då ( vi behöver flera uppsättningar och man köper ju så många som man tror sig behöva).
Ser grön plupp på Vickan och efterlyser en god salsa till grillat kött. Helst inte för stark utan mer "smakfull". Har du (eller nån annan) nån i bakfickan?