• Izzie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Just det, Cicci - Grattis på födelsedagen! Kram!

• Izzie

Åh, då håller jag tummarna för dig! Sov gott!

• Izzie

PB - Skit skit! Som sagt, håller tummarna för att du kan få en lika härlig solskenshistoria som Koko! Förstår att det känns tungt, men it aint over til it's over... STOR KRAM!!!  

• Izzie

Mugglan - Jag kan absolut förstå dina funderingar och rädslor kring en tvillinggraviditet. Herregud, jag var helt konstig i tankarna när jag fick reda på att jag var gravid med Matilda, även om hon var resultatet av en tids försök. Att dessutom då få besked om att det är två med allt extra det för med sig kan väl göra vem som helst helt konfys. Tillåt dig att landa! Det är helt ok att inte vara superglad. Givetvis finns det både fördelar och nackdelar med tvillingar, och anledningen till att jag tror att du får många positiva tillrop är väl att det dels är ovanligare med tvillingar och dels att det känns lite lågt att bemöta ett sådant besked med att påpeka det negativa. Man vill ju gärna stötta och vara positiv generellt. Men som vi sagt i tråden tidigare - ibland är det inte rätt taktik. Ibland vill man få vältra sig i det eländiga och få med sig ett gäng i helvetet och ibland behöver man hjälp med att ryckas upp och våga se det positiva. Stor kram till dig med!  

• Izzie

Här väntas det oxå ivrigt, både på den där glada gubben, men framförallt på PB och Fru E!

• Izzie

Egentligen kvittar det väl, huvudsaken är ju att vi ses men kanske att soppbuffen på tre liljor känns lite mer avslappnad? Vad tycker du?

• Izzie

JAAAAAA!!! GRATTIS! Så himla roligt! Som sagt, det verkligen er tur nu!

• Izzie

Oj, det var många som har det lite kämpigt just nu...

Hattis - Trist med minus! Stor kram!

Oms - Det verkar vara mycket nu! Du kanske kan skriva mer alla saker på ett papper, prioritera och sen se om du kan dela med dig några av uppgifterna (din man? föräldrar? kompis?) så du inte behöver dra hela lasset själv? Glöm inte att ta hand om dig själv oxå! Kram!

BS - Jobbigt med Astrids värden. Att invänta svar är ju alltid det värsta - hoppas att de snabbt kan klura ut vad det är som spökar och att det sedan går smidigt att behandla!

Klockarbol - Tankarna springer verkligen iväg när man läser ditt inlägg. Hoppas att du har bra stöd nära och att du får den hjälp och stöttning som jag förstår att du behöver. VI tänker på dig! Kram!!!

Piggelin - Vansinnigt spännande! Förstår att du är less! Men snart händer det! Jag looovar!

Fru E - Jag hör oxå till den skara som regelbundet färgar håret och graviditeten var inget undantag. Jag läste lite kring det då, men gjorde den bedömningen att risken var oerhört liten. Själv fick jag väldigt fint hår under graviditeten, har typiskt tunt nordiskt hår - många men tunna hårtstrån - men under grav tappade jag i stort sett inga hårstrån och fick ett jättefint tjockt blankt hår. Kan säga att det var extra kul att gå till frisören just då... Men var och en ska förstås göra som det känns bäst för dom. Det är inte kul att gå runt och oroa sig heller. Lita på magkänslan är mitt råd. Känns det ok, så färga och fundera inte mer över det, känns det inte bra - avstå. Att det skulle vara farligt att måla med vattenbaserad färg har jag heller inte hört. Däremot att man inte ska måla med oljebaserad färg. Sååå tråkigt att det var just då vi höll på att måla våra tak hemma

Lappis - Skönt att höra att du äntligen börjar känna dig lite piggare! Vilken pärs!

Telis - Lycka till imorgon! Vad spännande!

Koko - Låter skönt med matleverans! Ibland får man unna sig det lilla!

• Izzie

Åh Parnassia - fasen vad jobbigt! Det är inte för intet man använder sömnbrist som tortyrmetod... Det är överjävligt! Hoppas att inatt blir den natten som det vänder - för det gör det ju, förr eller senare, men vi får verkligen hoppas på att det blir snart! Kram!

• Izzie

Ahh, så det är inte kört än då?! *Håller tummarna*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!