• Izzie

Välkomna till Tivoli Empatia!

GRATTIS till Piggelin! Vad kul med en liten lillebror! Ska bli kul att höra mer om din förlossning sen när du orkar! Stor kram!

PB - Shit så spännande. Jag förstår att det är vidrigt spännande som du säger, men ändå! När har du tänkt testa? Själv har jag BIM/BOM till helgen (fre/lör) så vi får väl vänta tillsammans! Fast jag har inga som helst symptom, så det lutar mot BOM för min del...

Hej Ore! *vinkar*

Har också starkt börjat fundera på städhjälp. Själv jobbar jag ju mer än heltid och maken är inte superenergisk av sig (och dessutom med rätt hög "städtröskel") så jag tror verkligen att det vore nåt för oss. Ni som har städhjälp - vad har de för timpris?

Har jobbat hela helgen så jag känner mig helt seg i bollen och har glömt allt vettigt jag skulle kommentera... 

• Izzie

Just det - Är det helt uteslutet med tråddejt den 5/12??? Jag har ett stort släktkalas kl 12 den 4/12 som jag helt glömt bort tidigare - förmodligen för min faster bokade upp det redan i juli för att ingen skulle kunna säga att de var upptagna med annat... *lägger huvudet på sne*

• Izzie

Själv har jag nog BIM/BOM mellan 19-21... Men som sagt, inget som tyder på nåt hoppfullt här. Hoppas på dig!

• Izzie

Har läst ikapp några gånger under dagen via mobilen och nu när jag väl sitter framför datorn kan jag knappt komma ihåg vad jag ska kommentera... Får se vad jag kan ruska fram...

Välkommen hem Piggelin! Förstår att det är skönt att komma hem! Gulligt av BM att ringa! Det tyder ju på engagemang iaf! Skönt att denna förlossningen gick bättre. Själva krystfasen är väl aldrig kul kan jag tänka mig. Grattis till Amanda oxå förstås! Just det, trist med ligginsatsen! Så irriterande, för man använder ju den så kort tid... 

September - Vilken oerhört okänslig och plump sjuksköterska. Man blir ju helt tokig på sådana... Om tanken var att mena väl med de kommentarerna borde hon tagit tillbaka det fort som rackarn när hon märkte av din reaktion. Apa! Skönt iaf att du reagerade! Det hade du nog gått och tänkt på efteråt annars. Ibland är man ju sån - kommer på vad man ska säga el reagera först när det är försent. Förstår din känsla av att vilja ha svar ang missfallen, men det var ju skönt att inga större hinder upptäcktes iaf. Hoppas resterande prover ger fler svar!

Oupsie - Jag tycker också att man inte behöver dra sig för att ringa! Märker du mer så tycker jag absolut att du ska ta kontakt med vården. Sen är det ju många som får småblödningar så det behöver ju definitivt inte vara något farligt, men det är ju skönt att kunna bolla med ngn utbildad och ev få en undersökning så kan man släppa tankarna på det sen. Men vi får hoppas att det stannar vid detta jättelilla!

Lappis - Tänkte i mitt stilla sinne när du skrev att du mjukstartade och så valde du... SPINNING! Det är ju asjobbigt! Fattar att du kände dig slut efter 8 min! Skönt att du ff verkar pigg iaf!

Mugglan - Trist att du märker av foglossning redan, men skönt att du iaf klarade av träningspasset utan att behöva lida efteråt. Hoppas det håller i sig!

PB - Hoppas molandet är ett plussitivt tecken! Det kan det ju vara, det är ju det som är så tricky. Gravsymptom och menssymptom kan ju vara rätt lika. Det är samma med mig för övrigt. Har oxå lite hugg i nedre delen av magen ibland och lite molande då och då. Kan inte avgöra om det är positivt el negativt. Efter förra månaden litar jag inte på kroppen alls...

Åh det var ju mer som jag skulle kommentera, men nu står det helt still...

Några allmänna grejer,

Dockhus - har jag aldrig fattat vitsen med. Har aldrig ägt ngt eget och tycker mest de tar plats... Men det verkar som jag är väldigt ensam om de tankarna här. NI verkar ju haft superfina små hus allihop!

Tråddejt - Jag har inte bestämt hur jag ska göra med släktkalaset ännu. Ville mest kolla om det var möjligt att byta dag till söndag först, för då slipper jag ju välja, men jag ska kolla med maken om vad han tycker. Släktkalas är inte hans favvo, så det kan hända att han stöttar mig i beslutet att utebli.. Vi får se! Alt åka på båda en sväng, tror nämligen att det inte är så långt emellan ställena. 

• Izzie

PB - Jag är verkligen ledsen för din skull! Det var ju din tur nu! Skickar stor jättekram!

• Izzie

Fru E - Förstår att du är sur idag , det hade jag med varit... Hoppas han piggnat till lite vid det här laget så ni kan få lite gjort...

Vickan - Vi har två Britax-stolar. Enkel modell, funkar både framåt- och bakåtvänd. Apropå det - när planerar ni/bytte ni "håll" på barnstolen? Känns som M börjar få det trångt...

BS - Hundhår lockar inte mig heller... Problemet är bara att de i mitt tycke mysigaste hundraserna oftast har lite längre päls...

• Izzie

Vickan - Vet faktiskt inte vad det är för modell vi har. Britax är det enda jag är säker på eftersom det står på, men modellen verkar ha utgått. Vi köpte två stolar begagnade av en jobbarkompis till makens mamma. Eftersom vi har dubbla bilar och vi turas om med hämtning och lämning krävs det två. Det är en ganska enkel modell, påminner om hi-way. Kanske är föregångaren till den? Funkar iaf till båda bilarna. Vi har en Volvo V70 och en Peugeot 307.

BS - Bord på Blocket är väl toppen! Man kan få tag på ganska mkt fint. Mysigt att börja med julpynt redan! Längtar jättemycket efter första advent nu - älskar julen!

Snaily - Bra jobbat med påslakanen! Det är ngt speciellt med att fixa sånt själv, men just sömnad är jag personligen urusel på! Är jätteimpad av folk som klarar av jämna fina sömmar!

OMS - Tack för input ang fram- och baklängesåkning. Om man däremot saknar specifikationer på stolen, vet du om det finns ngn standard el annan rekommendation man kan gå på gällande längd och vikt?

*vinkar till 3barnsmor*

Ego - här kommer det oxå blod. Tanten är två dagar försenad, men nu är hon iaf här. MÖGEL!

• Izzie

Ånej EA!!! Helveteshelveteshelvete! Så himla ledsamt! *kramar om*

• Izzie

Gomorron! Hoppades på goda nyheter från mugglan iaf, och det var det ju tack o lov. Skönt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!