Porchez - Tack för tipsen! Ceremonin kommer vara på stranden, och sen är tanken att de ska bjuda oss på middag på kvällen. Under själva dagen finns inga direkta planer vad jag känner till. MIn kompis har fullt upp med 3 barn, ett nybyggt hus och ett krävande jobb... Innan helgen hade hon fortfarande inte inhandlat bröllopsklänningen
September - Jag är i v 24 nu. Känns helt ok. Börjar så smått landa i att det är bebis på gång. Tänker absolut ta tillfället i akt att få lite extra hjälp att bearbeta förra förlossningen och förbereda inför nästa när jag träffar BM nästa gång... Har en ny BM som jag inte träffat ännu, så vi får väl se hur det blir. Förra helgen förlorade en kollega till mig sitt barn i 34'e veckan och sånt sätter lite perspektiv på tillvaron. Försöker skjuta det i från mig just nu, men förr el senare kommer det väl ifatt. Japp, M ska med på resan, liksom de två äldsta av min kompis barn. Vi ska ju till Bamsehotell och all inclusive, så det blir helt på barnens villkor. Däremot ser vi nog fram mot resan lika mkt allihop, både barn och vuxna! Presenter till 3-åring - Kickboard, studsmatta, ny liten plastypool att ha i sommar, målarstaffli, lera med olika formar, fiskspel (sånt där med fiskar som gapar och så kan man meta upp dem med hjälp av ett litet minispö med magnet i änden), fejktatueringar, stora kritor att rita med på gatan (om man bor så sånt funkar förstås?), uppblåsbart platsdjur att ha i vattnet i sommar, böcker, filmer osv... Ja, det är sånt som M uppskattar iaf
Muggles - Kan tänka mig att det blir lite extra när det dessutom är två syskon att vänja sig vid. Måste vara en enorm omställning. Hade ni pratat mycket om det innan bebisarna kom, hur det skulle bli? Blir väl lättare med tiden när ni vant er vid att ha två småbarn, för då kan kanske den ena föräldern fokusera på Moa och den andra klarar tvillingarna själv ett tag. Likaså att M själv vänjer sig förstås och inte har lite höga förväntningar...
För egen del blev det inget Morsdags-firande idag. Mamma ringde och ställde in vår middag. Mormor är superdålig och ligger på sjukhus, de var osäkra på om hon skulle klara dagen så mamma åkte dit för att vaka. Var inte alls förberedd på det. Min mormor är en fantastisk kvinna och verkar vara gjord av stål annars. Hon har inte haft det så lätt i livet, men har alltid fixat allt som kommit i hennes väg, dessutom med stil. Beundransvärd på så många sätt. Gullig och social, koll på omvärlden trots sin höga ålder och ja, jag har liksom alltid tänkt att hon ska finnas där. Jag förstår såklart att livet har sin gång, men just nu känns det supertungt. Håller tummarna för att hon ska bli lite bättre att de kan operera henne, då finns chansen att hon kan vara med oss ett litet tag till...