• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu
    PB- det va' la' röven (som vi säger hemma hos mig) att det bara blev 300 kr ska man ändå vinna kan man ju vinna rejält!
  • passionsblomman

kängu skrev 2010-11-11 19:36:59 följande:
    PB- det va' la' röven (som vi säger hemma hos mig) att det bara blev 300 kr ska man ändå vinna kan man ju vinna rejält!

Ja fet-röven! Särskilt när de ringer med svepskälet att säga "grattis" som säljknep för tt få en att prenumerera på fler lotter.

• Liten med Mindre

Heja Piggelin - hoppas på bebis inom 24 h då! Och hoppas ni slipper magsjukan! In med några vitpepparkorn också - ska ju hjälpa säger de.

kängu - vi gjorde tarte tatin med färdig smördeg och i teflonstekpanna från ICA (handtaget tålde ugnsvärme). Blev fint det med.

Muggles - jag kände mig och var större med lilleman helt klart. Byxor som var kanonsköna sista dagarna med Mindre, blev ratade sista månaden med lilleman.

Nu - kvällsfika, läsa på inför nattens övningar (eller förhoppningsvis brist på) och sova sött!

• 3barnsmor

Mycket att göra på jobbet=lite tid vid datorn. Suck!

Många kramar till Klockarbol och det du går igenom nu.

Muggles: Lite input angående tvillingförlossning. Mina tjejer låg med huvudet ner båda två och jag födde dem vaginalt i vecka 39. Det var ettan som hade det jobbigt under förlossningen. Tvåan hade ju endast en kvarts förlossning - hon låg ju kvar i sin intakta hinnsäck.  Jag tänkte bara visa den lite mer positiva sidan av att vänta/föda tvillingar ! Mina är ju till 90 % enäggstvillingar, det är lättast att avgöra vid ett tidigt ultraljud.
       En sak att tänka på lite längre fram angående fosterörelser är att det är livligare i magen med ett barn jämfört med två. Ju längre gången man är ju mindre utrymme får barnen att röra sig på och därför känns rörelserna mer som sträckningar jämfört med när man väntar ett barn som bokstavligen slår kullerbyttor i magen ibland.

• passionsblomman

Min svägerska födde också sina tvillingar vaginalt -vad jag förstod så ville man helst det från BM-sidan sett. Och de hade försäkrat henne att när tvåan kom var det motorväg. Haha, hon hade visst gastat "Det är FAn ingen JÄVLA motorvääääääääg" när det väl var dags. Men hon hade en helt okomplicerad och "lättare" förlossning än bra många historier jag hört bara här. Jag kan ju säga att själv föder jag hellre två små på det sttet en än i viktlass Pricken och med allt som hände -eller rättare inte hände under nenens förlossning.

Men helst en och inte så stor....och absolut inte i säte!

• _koko_

Åh, piggis, vad jag hoppas att ni klarar er!!! Vilken jäkla tajming, och ni som varit så försiktiga... Skriver på mobilen så det blir korta inlägg för att slippa radbrytstjuven.

• _koko_

PB - Ang att känna att det inte finns några plus kvar, känner så igen känslan! Jag var nästan sist att testa i mitt ivf-gäng på FL, och ALLA hade plussat innan mig... Vi snackar över 10 personer! Statistiken i vår tråd var galen, uppåt 75% plussade och inga missfall! Dvs det kan absolut finnas ett fint plus kvar till dig, men jag förstår hur du känner.

• _koko_

Ja! Vad roligt, kommer hattis!! Ska bli så kul att träffa er allihop, men jag hade inte koll pa att hattis var en av er. Jäkligt tråkigt dock att du kan dricka vin... Kram!

• passionsblomman

_koko_ skrev 2010-11-11 21:43:30 följande:
    PB - Ang att känna att det inte finns några plus kvar, känner så igen känslan! Jag var nästan sist att testa i mitt ivf-gäng på FL, och ALLA hade plussat innan mig... Vi snackar över 10 personer! Statistiken i vår tråd var galen, uppåt 75% plussade och inga missfall! Dvs det kan absolut finnas ett fint plus kvar till dig, men jag förstår hur du känner.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!