• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

har också salt som craving, salta chips, kaviar, oliver och sedan surt grapefrukt osv.. vi vet vad det är men har ingen aning om vad man skall gilla om det är tjej/killa

• kängu

Ru har nu sovit 2,5 timma.. är nog utmattad efter att ha varit med mig på jobbmöte på fm. Han satt så stilla i vuxenstolen och mumsade på en banan och några kex i 45 min

• kängu

*fortsätter spamma tråden*

Idag kommer min make hem tidigt (eller ja, 16.30 typ, dvs. normal tid för de allra flesta). Han har kommit hem kl.20 varje dag denna veckan så det är efterlängtat. Så länge han har samma jobbtider som nu så blir det inga fler barn i det här huset. Känns som att det skulle vara otroligt jobbigt att rodda matlagning och läggning själv, med två småttingar, VARJE vardagskväll...

• kängu

NU vaknade Ru! Dags att stänga av datorn!

• Piggelin1

Sitter här & väntar på att min gamla chef ska kvista förbi på en kaffe, passar på att hoppa in en snabbis så länge...

kängu skrev 2010-11-11 14:16:12 följande:

Piggis förresten, tack för tipset om "Tagga ner- lagom bra föräldrar är bäst" (vet inte om du själv hunnit läsa den?). Jag tyckte den var superbra!! Den är ett tips till er andra i tråden också (om man nu känner sig träffad av titeln )
    Vad snabb du är! Jag har inte ens beställt boken på AdLibris ännu Men jag TROR att jag kommer att gilla den också, efter vad jag hört om den! Köpte du Hanne Kjöllers bok samtidigt med?
  • muggles

Kängu: jag känner mig jätteslapp som har slutat läsa böcker om föräldraskap osv. Är man lagom bra då eller Jag kör väldigt mkt på min intuition och antagligen nedärvda mönster om barnuppfostran som jag har med mig från min egen uppväxt.

En dag i mataffären sa Moa "kan jag få makaroner och köttbullar idag?" och jag svarade "ja det kan du få". Då svarar Moa "tack tack" (hon är lite överdrivet artig ibland ) och en äldre dam tittade väldigt snällt och gillande på henne. Så går det när man har en sträng mamma - MOAOAHAOAOAHHAAAAAAAAAAAA!

• Lapinette

muggles skrev 2010-11-11 15:44:12 följande:
    Kängu: En dag i mataffären sa Moa "kan jag få makaroner och köttbullar idag?" och jag svarade "ja det kan du få". Då svarar Moa "tack tack" (hon är lite överdrivet artig ibland ) och en äldre dam tittade väldigt snällt och gillande på henne. Så går det när man har en sträng mamma - MOAOAHAOAOAHHAAAAAAAAAAAA!

Kan man lägga in en - like - här?

• BrudSommar2006

Lapinette, trevligt med lunch!

Jag hade väldiga saltlakritscravings när jag var gravid med Iris. Det var gott även med Astrid men då var jag bara tvungen att ha mintkyssar och after eight istället!

• BrudSommar2006

Det var drop-in frukost på dagis i morse. Då hade avdelningschefen stått och pratat med Iris om hur fin hennes overall var och då hade Iris tyckt att det var väl bara för henne att gå och köpa sig en då... Ungefär som man går och köper tänder till Astrid eftersom hon inte har några gissar jag.

• BrudSommar2006

Muggles, jag är lite mer för att det är tjejer än killar just nu på det lilla vi har att gå på!

Skräp också, jag lyckades bränna kakan jag skulle baka tills mina föräldrar kom ikväll, något annat har jag inte hemma och vi skulle fira Astrids tio månader. Dubbelskräp.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!