• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Måste in och titta på mage!

Ja, maken var inne och kikade häromdagen och då var vi på plats 57 .. så ned en placering sen i förra veckan då jag tittade. Jag har lagt in i min kalender så jag bara går in och tittar en gång i månaden.

• fru AM

Hallå fina magen! (och Korven i bakgrunden!)

• Lapinette

Jösses snaily vilken mage du har fått! och så såg jag Korven i bakgrunden.

• fru AM

Lappis: med den farten på kön så tar det "bara" ett år ungefär?

• snaily
    Lapinette skrev 2010-11-12 10:36:44 följande:
    Jag har lagt in i min kalender så jag bara går in och tittar en gång i månaden.
    Bra! Vilken disciplin! Jag skulle nog behöva hänglås på datorn eller någon annan drastisk åtgärd för att inte kolla flera gånger om dagen.
  • Lapinette

AM - ett år är jättelångt .. plus 6-9 månader innan det är dags att åka. Känns som jag har (och det har jag faktiskt) sagt i ett års tid att om 1,5 år då ska vi åka och hämta vårt barn. Tiden går men det är fortfarande 1,5 år.

• muggles

Lappis: ja fy fasen. Det där extra året som tillkom var ju för jäkligt

Snaily: tänk att jag kommer att vara sådär stor redan i v30 (om allt går bra)! El vaddå, särskilt stor är du ju inte för veckan du är i, men du fattar...

• snaily
    muggles skrev 2010-11-12 10:50:07 följande:
    Snaily: tänk att jag kommer att vara sådär stor redan i v30 (om allt går bra)! El vaddå, särskilt stor är du ju inte för veckan du är i, men du fattar...
    Ja jösses ja! Det blir till att köpa stoora gravidkläder! Eller hoppas på en varm vår så kan du gå i bikini mest hela tiden.

Nej, nu har Korven äntligen lyckats övertala mig till en promenad i det gråmulna snövädret. See ya!

• Lapinette

mugglan - ja och det värsta är att det verkar gå åt det hållet hela tiden. Som det ser ut nu så är det i höst vi får skicka våra papper istället för i juni som vi trodde för några månader sedan. Fortsätter det så här kommer vi ju aldrig fram .

• fru AM

Lappis: förlåt att jag uttryckte mig klumpigt. Det är klart att ett år är jättelång tid! JAg tyckte plötsligt bara att det kändes närmare när köplatsen började matcha antalet veckor på ett år - men som sagt ett år är ju långt Kram

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!