• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Tack för mejlet, muggles, med bilden. Jag ska lägga upp bilden så fort jag hinner. Just nu har vi besök här hemma och jag bakar samtidigt.

Jättefin mage har du iallafall!

• Telis

September, tack! Ja, det känns jättebra nu!

• Lapinette

Telis - få nu höra om dina aladåbkunskaper!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-12 11:55:37 följande:
    Sen har vi äntligen GJORT DET!
    Grattis!!

Nä, tänkte faktiskt inte på att strippa mitt under fikat... (spilla marmelad på magen, hur skulle det se ut!) Min mage är ju fortfarande inte så mycket att hänga i julgranen jämfört med hur din stora fina var i somras.

• snaily

Telis
    Å vad mysigt ni ska ha i december alla tre!!

För att byta ämne så är det sånt där väder man blir alldeles lycklig av här! Det snööööar så fint, inte blåsigt och otäckt alls och lagom kallt.

• nennesjuttioåtta

ja just det - GRATTIS till jobbet, Telis!!!!!!! *krulltrumpeter*

ja, det var väl inte någon lysande debut men det gick oväntat smidigt! Fast det känns som det blev extra över för det är mer flikigt än vanligt men maken blev positivt överraskad (hade nog väntat sig metspö-i-garage). 

telis, expert eller inte jag tänkte på det där du mailade mig om gravid efter IVF...

• nennesjuttioåtta

snigel - ha! stor var den, nu ser den ut om en punkterad rislampa... Jag spillde hela tiden eftersom mina armar inte nådde fram till bordet.

• nennesjuttioåtta

här regnar det vill också ha fina fjäll omkring mig!

• nennesjuttioåtta

idag släppte jag ut en gigantisk geting! Moooahahahahaha!!!

• nennesjuttioåtta

nä, nu ska vi åka och handla inför kvällens middag.. Lappis!!!! Kan an förbereda fondanten?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!