• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Lapinette skrev 2010-11-12 16:01:06 följande:
    Det händer så otroligt sällan så jag skrattar mest över situationen. Maken skyller allt på min bror (som han var ute med) och förklarade i morse T (min bror) bara bla, bla, bla och blö, blö, blö (det första innebar att han pratade massor och det sista att han drack massor). Det är typ den längsta meningen min make har sagt idag .

HAHAHAH! "blö blö blö"

Klart det är brorsans fel! Här brukar det vara de andra polarnas. Och det är verkligen inget som händer ofta här heller. men NÄR det gö, så är det ungefär lika ynkligt och spakt som när samme man har drabbats av en förkylning. Och när jag skrattar åt honom representerar jag tveklöst De Onda och Grymma Hjärtlösas släkte.

• Lapinette

Ja, jag var nog ganska ond när jag vid 12-tiden skulle iväg på lunch och upptäckte att frukosten fortfarande var framdukad, den rostade mackan låg kvar, kaffet, smöret, osten etc. och maken låg i sängen. Jag började skratta och sen gick jag in i spritångorna och sa åt honom - va fasen, kunde du inte duka av frukosten?!! Då var jag riktigt ond men i övrigt har jag varit snäll och gav honom en bulle från thai-tjejerna nere på vår fredagsrestaurang (som undrade var han var).

• Telis

Så, nu finns mugglans mage i galleriet!

• Lapinette

Ahhh.. ska in och kika!

Japp, men jag vill ha lite vin till pajen ikväl (eller helst skumpa) och imorgon hade vi funderingar på att gå ut och äta ... men jag tror vi tar det en annan helg istället .

• Lapinette

Mugglan ser ju ut som värsta fotomodellen!!! Supersnygg mage - jag vill också ha!

• BrudSommar2006

Hej alla, jag får läsa ikapp senare, jag har haft besök här hela dagen, eller rättare sagt, Astrid har haft herrbekant här!! Jag ville bara önska alla en riktigt trevlig helg innan ni hann försvinna. Som sagt, jag återkommer!

• fru AM

Varför inga nyheter från Piggelin!? Lägesrapport ... något? Ska vi behöva ringa även det sjukhuset och säga: "Hallå - det är från Tråden! Hur går det för X?"?

• fru AM

Astrid och herrbekant! Så sött!

Mugglan - übersnygg mage!

• Parnassia

Muggles - vilken fin mage!

Var det morgon eller kväll?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!